imitation wheel

Re: imitation wheel

Berichtdoor kwakfuzz » vr 11 maart 2011, 18:36

lol weer zone topic :D
real owns fake en daar gade u moeten bij neer leggen.
uiteraard maakt ieder zijne eigen portefueille,maar zoals lepla zegt kunde voor het geld van rota's tegenwoordig al nette echte wielen kopen ook.
Nu kheb ni echt een probleem met rota's aangezien ze duidelijk rip off's zijn,erger vind ik de mensen die u willen doen geloven dat echt is maar met fakies rond rijden.
btw elke velg krijgde kapot he :roll: ,alsk met de rega's op nen borduur knal zullen ze ook wel krom staan :goed:

Als ik morgen een type r badge op mijne 1400 plak zal er veel comentaar komen,maar bbs op een nep wiel plakken moet kunne?
Afbeelding
kwakfuzz
D17 Poster

my honda: '99 civic hatchback
Advertenties:

• Re: imitation wheel

Berichtdoor WhiteSol » vr 11 maart 2011, 19:15

$1 schreef:$2Als ik morgen een type r badge op mijne 1400 plak zal er veel comentaar komen,maar bbs op een nep wiel plakken moet kunne?

dit wordt een vervolg op the never-ending story vrees ik :lol:

"Ieder moet z'n eigen portefeuille maken" da vin ik nu nogis schoon gesproken se
    Afbeelding
    Afbeelding

Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    WhiteSol
    Moderator

my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

Berichtdoor Fluffy » vr 11 maart 2011, 19:19

Ik heb ook niet echt iets tegen Rota's of dergelijke.
    En deze zijn zeker geschikt voor vele wagens.
    Maar er zijn replica's van Volk, Advan, Rays die dan ineens Ravs noemen.
    En BBS is dan BB5.

En niemand zegt op een meeting ik heb BB5 China's, nee ik heb BBS LeMans. 8-)
    Meestal laten ze die dan nog lakken in een "uniek" kleur, gouden boutjes erin lijmen, en randen herpolieren.
    Of extremer: Echte logo's kopen, hun centers laten uitfrezen, om het echte logo te doen passen. :doh:

Het moet voor iedereen betaalbaar blijven, dat wel.
    Maar als je een wagen hebt met redelijk wat vermogen en die toch wel wat geld kost. Neem dan aub iets deftig.
    Klein vb: als je een BMW E90 320d hebt van + 33000€ dan koop je toch geen setje BB5 19" velgen van 650€?
    De banden kosten al meer dan die velgen. Awel toch heb ik vandaag nog zo een setje laten buitengaan.
    De banden heb ik niet verkocht want hij had er 2dehands gevonden. Maar wel rijden met een BMW op 19" he. :nee:

Er zijn mooie 2dehands setjes te vinden overal van echte of gewoon degelijke velgen.
    RSP heeft altijd wel leuke setjes liggen.
    Wel met wat werk aan, maar eens ze af zijn heb je soms een heel knap resultaat, waar je met liefde aan hebt gewerkt.
    En dat heb je ook in kosten kunnen opbouwen.

Enfin, iedereen doet wat hem wil, en ik lach zeker niet met mensen die op Rota's of andere replica's gaan rondrijden.
    Hoe dan ook is er toch een kwaliteitsverschil in echt en fake, en dat merk je wel als je ze gehad hebt.
    Cruiserz Car Club

Jap Car - Night Bar, Honda Day 1, Honda Day 2,... -> Yep, we did it!

www.cruiserzcarclub.net
    Fluffy
    B18 Poster

my honda: CL9 Accord Type S
    Advertenties:

Berichtdoor Leplatje » vr 11 maart 2011, 20:18

$1 schreef:$2recies of de "echte" velgen onverwoestbaar zijn :lol:

Merken zoals bv. Rota hebben zich toch al lang bewezen imo.

Geen enkele velg is onverwoestbaar zoals Kwakfuzz zei.
    Mocht je dezelfde impact hebben op namaakwielen zoals bovenstaande foto's dan breken de spaken gewoon af of is je wiel in een paar stukken uiteen. Jou foto's zijn gewoon een voorbeeld van hoe duurdere velgen wél een impact kunnen verdragen zonder volledig uiteen te vallen, net zoals het filmpje ook bewijst.
    Ik heb trouwens al foto's genoeg gezien van namaakwielen waarbij de spaken gewoon volledig afbreken van de velg zelf.

Zelf heb ik overigens ook niks tegen Rota, ik rijd zelf ook nog rond op een set Rota wielen. Ik snap alleen niet dat sommigen niet willen geloven dat goedkope namaakwielen zo goed als altijd ook mindere kwaliteit zijn. Waarom denk je anders dat ze zo goedkoop zijn? Ander materiaal, ander productieproces, weinig of geen R&D... Enkel het uitzicht is hetzelfde als de originele.

En een velgmerk die enkel gestolen designs verkoopt van mindere kwaliteit heeft zich in mijn ogen niet bewezen hoor ;)
    Leplatje
    HCB Veteraan

my honda: Civic
    Advertenties:

Berichtdoor z0rky » vr 11 maart 2011, 20:38

$1 schreef:$2is allemaal makkelijk gezegd van if you can't pay, don't play .. dus enkel mensen met een goeie job kunnen hun auto verfraaien? of ge moet maanden lang sparen om dan toch "echte" velgen te kunnen kopen ?
    Dat beste mensen noemen ze kapitalisme . Ikzelf wou overschakelen op te37sl velgen maar mijn gramlights zijn zoals velen waardeloos geworden door copies. Het zoeken, vinden, kopen en bezitten van " unieke" stukken doet de mensen blijkbaar niets meer. Spoon velgen in 17inch aan huis geleverd voor 1000 euro. De duane kan er nog 200 bijlappen dus 1200 euro. Dit blijkt te duur volgens iedereen hier maar ze kopen wel allemaal reservoir covers van spoon voor 20 euro. Ik snap de wereld niet meer, we zullen oud worden zeker?
    z0rky
    Camino user

my honda: ep3
    Advertenties:

Berichtdoor VRX » vr 11 maart 2011, 20:47

Ikzelf rij ook met Rota's...in mijn ogen moet de waarde van de velg ook wa in verhouding staan tot de wagen.

Mijne Sol was in aankoop 3,5k daar ga ik écht geen velgen van 1,5k onder smijten hoor. Als ik mij echter ooit ne auto van 35k koop, dan zullen daar wel velgen onder komen die een veelvoud van de Rota's kosten.

Trouwens, hier doelde ik ook op met mijn post "ge hebt replica en ge hebt replica": zoals iemand anders al zei: Rota heeft zich al genoeg bewezen. Doe maar eens wat opzoekwerk, er zijn genoeg race-teams (zelfs time attack teams) die met Rota rijden. Kwalitatief zijn die zeker méér dan ok, ze "pikken" wél het design van de grote namen, da geef ik meer dan toe...vandaar dat ze "Replica's" zijn..maar wél replica's die kwalitatief ok zijn.
    Afbeelding
    VRX
    H23 Poster

my honda: EP3
    Advertenties:

Berichtdoor honda-boy » vr 11 maart 2011, 21:19

Het is gemakkelijk van een ontwerp te kopieren he, moet ge zelf nix voor doen. Gewoon beginnen produceren aan de zo goedkoop mogelijke prijs. Maar kwalitatief is er altijd een verschil !
    Elk wiel krijgt ge kapot, belangerijke is echter hoe het wiel reageert op nen impact. En vele van de copies zullen gewoon breken, zoals getoont in het filmke.

Rota is ni slecht, ik heb er ook onder menne daily liggen. Al paar keer per ongeluk tegen den borduur gezeten maar I don't five a f*ck tzijn maar rota's! Maar op mijne eg zal nix van rota opkomen. En als ik men adaptors aankrijg vliegen die ook van menne daily af.

Ik heb ondertussen een schone collectie ECHTE wielen bij elkaar GESPAARD.

Volk Racing Formula Mesh
    Mugen M12
    Mugen M7
    Regamaster Evo
    Enkei Ralliart

En ik hoop in de toekomst deze collectie nog wat uit te breiden. Ik ga dervoor werken en moet der ook voor sparen zoals iedere werkende mens denk ik zo.
    Iedereen maakt idd zen eigen rekening, ik kan mij alleen enorm storen aan mensen die de grote jan komen uithangen met hunnen auto vol met fake shit !
    honda-boy
    B16 Poster

my honda: civic eg
    Advertenties:

Berichtdoor XortioN » za 12 maart 2011, 00:01

Nja in mijn geval koop ik gewoon het model dat ik mooi vind en dat mij de prijs waard is. Ik vind al die originele velgen ook véél toffer en zou ook graag een écht CCW of mugen wiel willen hebben, maar de prijs die je er voor neerlegt is mij te hoog. Ik ga heus geen velg steken die de helft waard is van mijn wagen :)

En in mijn geval is het dan ook niet de bedoeling om te stoefen over een merk, ik vind gewoon het model mooi. Nu moet ik wel zeggen dat ik sommige merken tof vind qua logo, dat zou ik nog durven plakken zonder merknaam gewoon omdat ik het een mooi logo vind. Maar ook daar is dat dan niet om te stoefen met 'kijk wat ik heb', maar eerder omdat het in het concept zou passen....

Zo vind ik het mega-gay om een M-logo te plakken op een diesel BMW 3 of 5... Maar goed als het enkel het M-logotje is omdat je het mooi vind, kan ik er nog mee leven. Van zodra er echt fake grillen gestoken worden enzo gaat het voor mij te ver.

Net zoals de rode Honda logo's, die vind ik zeer mooi... alleen zou het redelijk gay zijn om Type R te hangen als je een 1400 ofzo hebt :P

Maar goed het ging over velgen :D
    XortioN
    B18 Poster

my honda: Civic EP3 facelift
    Advertenties:

Berichtdoor jeremiah » za 12 maart 2011, 10:42

Tja... Ik vind dat iedereen voor zichzelf moet uitmaken wat ie koopt... MAAR... :mrgreen:

1. Rota wielen vind k geen fake. Ze zijn duidelijk geïnspireerd door de betere merken, maar zijn geen exacte kopies. Ze bieden ook voldoende kwaliteit en hebben hun eigen merknaam en zelfs merkimago! :goed:

2. BB5 of RAVS velgen die knal hetzelfde eruit zien als BBS of RAYS daar heb k dan wel al een probleem mee. Kvind het niet erg om een design wat na te maken, maar 100% hetzelfde overnemen zou verboden moeten worden (zelfs al staat er een andere "merknaam" op). :no:

3. Advan replica's die dan ook de naam Advan dragen is gewoonweg crimineel. Ik begrijp de mensen die het gekocht hebben, maar degene die zoiets fabriceert moesten ze voor alle verliezen bij het echte Advan laten opdraaien... :no:

Ik heb niks tegen op mensen die replica's kopen, maar het volledig kopiëren van een design zou niet mogen gebeuren... :nono: Kvind dat de replica merken (hoe goedkoop of chinees ze ook mogen zijn) toch nog altijd details moeten wijzigen zodat kenners tenminste nog snel het verschil kunnen blijven zien tussen genuine en fake...

Vind het erg voor de mensen die € 2000 hebben gegeven voor een setje kwaliteitsvelgen (om ook een beetje een unieke en kwaliteitsvolle look te hebben) en daarna opeens 5 andere auto's op een meet zien staan met knal dezelfde uitziende velgen (die dan amper € 500 per setje kostten)... :cry:
    jeremiah
    D15 Poster

my honda: Civic FK3
    Advertenties:

Berichtdoor XortioN » za 12 maart 2011, 10:47

volledig mee eens :)
    XortioN
    B18 Poster

my honda: Civic EP3 facelift
    Advertenties:

Berichtdoor Leplatje » za 12 maart 2011, 13:07

$1 schreef:$2. Rota wielen vind k geen fake. Ze zijn duidelijk geïnspireerd door de betere merken, maar zijn geen exacte kopies. Ze bieden ook voldoende kwaliteit en hebben hun eigen merknaam en zelfs merkimago! :goed:

^ Lolled

Afbeelding

Afbeelding

Ik zie geen enkel verschil tussen de originele en namaak... :denk:
    En zo is het met ieder wiel van Rota, soms eens op de belettering op het wiel na (en af en toe eens de lug holes) zijn die wielen exacte replica's van de originele.

En merknaam maakt niet uit toch? Het blijven exacte kopies die tweedehands vaak als originele velgen verkocht worden. Als ik morgen GT3's koop, stickers eraf trek en die terug verkoop als zijnde originele Gab Sports dan gaat geen enkele leek weten dat hij 500 euro teveel heeft betaald voor namaakvelgen. Mensen die dan wel de moeite doen en sparen om het originele te kopen (omdat ze bvb. kwaliteit/veiligheid willen om het circuit op te gaan en niet gewoon wielen steken om naar een meeting te rijden) worden dan bedot gewoon omdat het zo makkelijk is aangezien je toch amper of geen verschil ziet. Gebeurt hier bij ons mss niet zo vaak maar in de VS komt dit wel voor. Iemand hier heeft overlaatst trouwens ook nepvelgen gekocht zonder weten, gelukkig had hij die gekocht via een winkel die WEL geeft om het merkimago van hetgeen ze verkopen en hebben ze die teruggenomen...
    Leplatje
    HCB Veteraan

Advertenties:

Berichtdoor Dj3scoupe » za 12 maart 2011, 13:38

$1 schreef:$2
    $1 schreef:$2is allemaal makkelijk gezegd van if you can't pay, don't play .. dus enkel mensen met een goeie job kunnen hun auto verfraaien? of ge moet maanden lang sparen om dan toch "echte" velgen te kunnen kopen ?
    Dat beste mensen noemen ze kapitalisme . Ikzelf wou overschakelen op te37sl velgen maar mijn gramlights zijn zoals velen waardeloos geworden door copies. Het zoeken, vinden, kopen en bezitten van " unieke" stukken doet de mensen blijkbaar niets meer. Spoon velgen in 17inch aan huis geleverd voor 1000 euro. De duane kan er nog 200 bijlappen dus 1200 euro. Dit blijkt te duur volgens iedereen hier maar ze kopen wel allemaal reservoir covers van spoon voor 20 euro. Ik snap de wereld niet meer, we zullen oud worden zeker?

ik begrijp uw standpunt en ook dat van vele anderen hier, maar dit fenomeen is niet nieuw hé...
    Dankzij globalisering wordt alles goedkoper maar wordt het ook moeilijker voor échte merken om een grote afzetmarkt te behouden... Denk maar aan de 'witte producten' in de voedingsector of de winkelmerken. Soms is de inhoud zelfs afkomstig van een merkproducent maar onder een andere naam op de markt gebracht. Of in de computerwereld waar een asus, toshiba,nvidea, etc moeten concureren met dell,hp, medion etc...

de grens vervaagd tussen échte merken en 'semi' merken.
    waarom iets duur kopen, terwijl het alternatief de helft goedkoper is en voor 90% hetzelfde....
    die laatste 10% om u te overtuigen om het échte merk te kopen, DAT is de uitdaging die échte merken hebben tegenwoordig...
    Niemand spaart graag extra lang wetende dat ge het al lang had kunnen hebben (ondanks de kleine maar...)

kijk maar naar de dacia duster. Recent gelezen dat deze auto zeer goed verkoopt, maar ook recent gelezen dat hij maar 3 sterren krijgt van euroncap... houdt dit mensen tegen? blijkbaar niet....
    Mix sets@ >>MY BLOG<<
    Dj3scoupe
    Beheerder

my honda: civic coupe EJ2+ ITR
    Advertenties:

Berichtdoor kwakfuzz » zo 13 maart 2011, 11:12

$1 schreef:$2

:D idd om te zwijgen over audi ledjes!

tot dan w8 ik vol ongeduld op de nieuwe kostums van Armina in de zeeman :goed:
    Afbeelding
    kwakfuzz
    D17 Poster

my honda: '99 civic hatchback
    Advertenties:

Berichtdoor jeremiah » ma 14 maart 2011, 12:46

Ge koopt gewoon wat uwe portemonnee kan betalen... Net zoals WhiteSol zei... Ok, ne BMW of Mercedes zal niet alleen meer luxe bezitten, maar ook veiliger zijn dan ne Dacia, maar da's gewoon niet voor iedereen weggelegd...

Een superdeluxe alarmsysteem op uw huis, de duurste dokters/chirurgen bij ziektes/operaties/..., een privé beveiligingsfirma voor uw deur, ... da's ook allemaal VEILIGER!!! Maar toch niet betaalbaar voor iedereen.... Kheb liever een merk zoals Rota dat een design overneemt, zijn eigen stempel erop en toch nog kwaliteit biedt, dan een merk dat geld geeft aan een eigen design, maar qua kwaliteit en veiligheid bespaart... (aangezien iedereen toch veiligheid als primaire reden aanhaalt... ;) )

Degene die dan een replica velg verkopen onder de naam van de fabrikant van de originele velg (dus fake verkopen als genuine) die moeten simpelweg bestraft worden. En als ge die aangeeft, worden die mensen ook bestraft. Zeker als die bijv. online in een zoekertje zeiden 'originele XXXX velg te koop'... En geloof me, hierop staan serieuze boetes...

Verder wist ik niet dat Rota 100% volledige kopies verkocht (ik zou dus zo ene zijn die het verschil niet zou zien ;) ), en da stoort me dan nu wel een beetje... Dan geef k u daar wel wa gelijk in. Hoewel ze qua kwaliteit zich toch wel al bewezen hebben en nu ook niet mega-goedkoop zijn... Kvind dat wel spijtig om te horen... Ze hadden beter wat originaliteit erin gelegd en de designs een beetje aangepast...
    jeremiah
    D15 Poster

my honda: Civic FK3
    Advertenties:

Berichtdoor Leplatje » do 17 maart 2011, 19:53

$1 schreef:$2e hadden beter wat originaliteit erin gelegd en de designs een beetje aangepast...

Daar geef ik u 100% gelijk in ;) Al was het maar een spaak meer of minder of een spaak die anders eindigt op de velgrand.
    Nuja, ieder zijn ding natuurlijk. Je kan eindeloos discussiëren over real vs fake.

Ik heb beide en ben van beide ook content, al gaat mijn voorkeur nog altijd uit naar real deal shizzle :)
    Leplatje
    HCB Veteraan

Advertenties:

VorigeVolgende

Keer terug naar Multimedia