achterpoortjes van de regering

Re: achterpoortjes van de regering

Berichtdoor login257 » ma 27 feb 2012, 12:57

heeft die vriend je dan al uitgelegd dat we collectief bankroet zijn en dit al sinds +/- 1960 ?
tis idd om gek van te worden als je ziet hoe het systeem echt werkt, maar het meest geschifte is eigenlijk dat het blijft draaien ...

de oplossing is nochtans eenvoudig hoor.
geld is toch al de facto fictief.
de aarde heeft geen rescources genoeg om de waarde van al het geld van de wereld (wat eigenlijk geleend geld is) te dekken.
werp het systeem van inflatie de deur uit en leg de prijzen vast nadat je ze globaal gelijkgesteld hebt, done.
dit zal natuurlijk nooit gebeuren want geld = macht en degene die dit zouden moeten uitvoeren staan niet echt te springen om hun macht af te staan ...
login257
HCB Veteraan

my honda: bb1, bb3
Advertenties:

• Re: achterpoortjes van de regering

Berichtdoor krissedc2 » ma 27 feb 2012, 16:30

en we hebben een zeithgeistwatcher :D

idd login, elke euro die je in je zak hebt is een euro schuld, niet van jezelf, dan wel van een ander...en geloof me men vriend is "gek" man :zot: paar maand geleden is hij om 10'savonds in zijn auto gestapt en naar zwitserland gereden om te gaan betogen...ook poetst hij zijn tanden niet meer met fluorhoudende tandpasta en drinkt hij elke dag een drankje da ge alleen in holland kunt kopen dat afvalstoffen in ons lichaam afscheidt om nog maar te zwijgen van zijn waterstofexperimenten :doh: en zijn proviand om x aantal weken te overleven...

en jah BE is al failliet sinds dat ons BBP kleiner is als onze uitgaven....ma dat kan niet anders, we hebben helemaal geen natuurlijke energiebronnen/ niet genoeg...waardoor we met een staatschuld zitten. Wat velen vergeten of over het hoofd zien is dat onze staatschuld nu terug aan het vergroten is, terwijl deze al jaren aan het dalen was. ik denk dat den tijd van JL den dikkop onze beste tijd was ( en ik ben zeker geen kapitalist want komaan anders zou ik niet me honda rijde he :lol: ). we betaalden toen wel meer belastingen ma toch, ik denk ook dat onze deelname aan de EU ons ook een paar jaar terug achteruit geduwd heeft om ni te spreken van deca. het ene land uit de put helpen is een ander land derin duwen en dat is nu eenmaal de eu, van mij mogen ze terug briefkes van 2000fr gaan drukke ze, dan had er hier niemand in de pot te roeren en deed BE wat het wou.

nog e voorbeeld: IMF internationaal monetair fonds, WTF? tot 2 jaar geleden had er daar nog niemand van gehoord....plots stampe ze da uit de grond en begint da met geld te zwieren....100 miljard een griekenland? en nu willen ze er nog is 130?

@ DOM, ni slecht bedoelt maat ma da is nu net het probleem, zolang ze u rustig laten doen kan het u allmaal ni schelen, kan ik in komen hoor ;)
    maar heb jij een kind? of 2 ,of wil je kinderen? hoe gaan die moeten leven? mss heb je wel een huis gekocht ? ik wil wel eens zien hoeveel huizen er te koop gaan staan als de hypothecaire leningen gaan afschaffen, er zijn heel veel mensen die erop rekenen da ze terugtrekken van de belastinge en daardoor weer een jaartje verder kunnen.
    ik ben ook ambtenaar he dus ik betaal bitterweinig belasting ( zonder aftrekken) heb een mooie pensioenleeftijd en zal ook een mooie som krijgen als ik effectief op pensioen ga maar dat wil niet zeggen dat ik niet denk aan mijn kinderen ouders familie en vrienden....ik wil wel eens ne metser tot effectief zijn 65 bakstenen zien gooien.... :dom:

en terwijl wij, allemaal rustig op de zaterdag aan ons hondatje aant sleutelen zijn, zijn zij lekker het geld uit ons zakken aan het halen door de BTW op ons gekochte stukken....
    wilt ge er eens mee rijde? ah meneer taks en BIV aub?? :doh:
    goh ik kan hem moeilijk verder duwen, ik moet tanken....accijnzen aub?

en das waar login, toch blijft het draaien, hoe absurd het ook is :D
    en het facto fictief gedeelte is deels waar, je vraagt je af waarom drukke we niet gewoon meer geld....maar van wie is dat geld dan? de regering? manne zoals diruppo? de banken kan ook niet want deze zijn allemaal privé aangelegenheden.....

Wat we ook doen, we mogen het lot van ons land niet in de handen van de banken laten valle....woorden van JFK 12 uur voor hij werd neergeschoten :!: :!: zegt genoeg he...
    krissedc2
    B20 Poster

my honda: dc2
    Advertenties:

Berichtdoor black_civic » ma 27 feb 2012, 18:03

die heeft zijn platen niet ingeleverd. Allemaal dikke show
    black_civic
    B20 Poster

my honda: civic fk1, cbr 600rr
    Advertenties:

Berichtdoor login257 » ma 27 feb 2012, 19:39

ah, jij denkt aan de effectieve leningen.
    dat is niet wat ik bedoel, tis nog vééél erger.

een munt heeft op zich een waarde, nl die van het metaal waarvan ze gemaakt is.
    een stuk van 2 € is dus 2€ waard als je dat zou binnengeven in de metaalhandel.

briefjes daarentegen hebben géén eigen waarde.
    een briefje is dus een schuldbekentenis van de uitgever van het briefje.
    100 jaar geleden moest de uitgever van papiergeld dan ook een bezit hebben gelijk aan de "schulden" (de som van de aangegeven waarde op de uitgegeven briefjes)
    dit systeem begrensde de hoeveelheid geld die beschikbaar is omdat je gelimiteerd was door je effectieve bezit (bvb een goudvoorraad)

onder druk van speculanten, rijke klojo's die méééér wilden en de globale handel en industrie is dit systeem stelselmatig afgebouwd.
    dit stelde de banken en overheden in staat om meer "geld" te verdelen dan ze bezit hadden om die "schulden" te dekken.
    momenteel is dit minder dan 1% dus als een bank 100.000.000 in briefjes verdeelt hoeft ze slechts 1.000.000 eigen bezit te hebben om dit te dekken.
    en je kan ook leningen hiervoor gebruiken zodat bvb bank 1 1.000.000 in bezit heeft, 100.000.000 aan bank 2 leent en deze op zich 10.000.000.000 kan uitlenen.

het resultaat hiervan is dat papiergeld (of bedragen op een scherm) momenteel niet gedekt is door bezit.
    een briefje van 50€ is dus effectief ... waardeloos ....
    crazy eh? :D
    login257
    HCB Veteraan

Advertenties:

Berichtdoor krissedc2 » ma 27 feb 2012, 20:17

ik volg :goed:
    denk dat voor sommigen wel degelijk japans is :lol:

tis inderdaad zo dat de banken meer geld uitgeven dan dat ze eigenlijk hebben, als ik 100€ binnen breng en 49 anderen doen dat, krijgt de bank 5000€....
    op dit geld beloven zij jou interesten terwijl ze eigenlijk dit geld gaan doorgeven als leningen (met hogere interesten) aan andere mensen. stel nu dat de bank dit gekregen geld allemaal uitleent op een week tijd, en die mensen die hun geld binnenbrachten allemaal terugkomen om hun 100€....oeps probleem ;) dat geld is er niet....
    en dit is nog maar met het effectieve geld aanwezig op de bank dan....laat staan dat ze voor elke 100€ er 1000€ mogen weggeven :roll:

dit legt dan als ik het goed heb begrepen het systeem uit van 500 jaar terug?
    fort knox is idd al lang weg :lol:

het stuk van 2 euro daarintegen is mss zelfs geen 2 euro waard in de metaalwinkel....los van zijn "geldwaarde" dan, daarintegen heb ik stukken van 100fr uit de jaren 45'-50' (99% zilver) die meer waard zijn als 100 fr .

Het probleem is nu eenmaal dat landen afhankelijk van desbetreffende banken die zogezegd het geld van een bepaald land vasthouden...maar daar kan je niet meer onderuit kijk naar amerika, zelfs dat land heeft inmens veel schuld maar aan wie? aan een bank! beter bekent als de federal reserve....en ik ben van de mening dat er niet veel geld meer aan te pas komt ;) geld is niks meer waard, papieren moet ge tegewoordig in u handen hebben of goud, iets dat zijn waarde nooit of nooit zal verliezen.ik weet dat het in da filpmje heel simpel wordt uigelegd : een bank zonder geld belt naar de federal reserve en vraagt meer geld, die op zich drukken extra geld en hop de bank heeft meer geld en meer schuld...en wanneer deze schulden moeten vereffend worden dan begint het. is daar een oplossing voor? ik weet het niet, ik ken het probleem mja daar stopt het ook....
    krissedc2
    B20 Poster

Advertenties:

Berichtdoor login257 » ma 27 feb 2012, 20:46

500 jaar terug?
    nog geen 100 jaar terug ...
    vanaf 1960 ong is dit in een stroomversnelling geraakt (hws was dat wat jfk bedoelde) en idd, de goudvoorraad in fort knox is al lang verdwenen.

naast terugkeren naar ruilhandel kunnen we ook aanvaarden dat geld enkel een hulpmiddel is, een tool zonder eigen waarde, en een rescource-based economisch stelsel creeren ipv een monetair systeem gebaseerd op gebakken lucht ...

rest van hcb : :shock: *waar zijn die over bezig ???*
    :mrgreen:
    login257
    HCB Veteraan

Advertenties:

Berichtdoor krissedc2 » di 28 feb 2012, 11:07

$1 schreef:$2est van hcb : *waar zijn die over bezig ???*
    :D :D LOL

ik denk dat het daarvoor al te laat is hoor, hoe krijgt ge nu bvb iemand met een kapitaal van 1miljard € aan het hoofd da zijn geld niks meer waard is tenzij hij het niet op de bank heeft staan maar in goederen? deels van zijn 1 miljard gaat dan wel al in materiaal zijn ma toch....en dan is er wel de vraag is er genoeg materiaal om de geldwaarde te evenaren?

$1 schreef:$2e aarde heeft geen rescources genoeg om de waarde van al het geld van de wereld (wat eigenlijk geleend geld is) te dekken.

zie je?

de mannen die nu het geld hebben zullen dit nooit verliezen, als je 250miljoen € wint en het goed belegt ( zelfs met vaste interest op de bank) zullen al je volgende generaties kunnen leven van de interest die je hebt op dit geld...rijken worden rijker en de armer...armer :cry:
    ik weet da ik het mss allemaal heel basic uitleg maar tis gewoon zo....

en ik ben ervan overtuigd dat in de volgende 10 jaar, indien er niks veranderd, er heel wat gaat gebeuren. nu pikken de mensen dit nog omdat ze op den 28ste van de maand nog net een brood kunne kopen bij wijze van spreken ;) maar als die mens al moet gaan kijken op de 14de van de maand....
    je kan persen en persen en nog is persen maar op een bepaald moment beseft ge dat tijd is om de appelsien weg te gooien :goed:

ff werken nu :D
    krissedc2
    B20 Poster

Advertenties:

Berichtdoor dom » di 28 feb 2012, 11:53

Hey, het enige dat tussen de vrede en totale anarchie staat is 1 warme maaltijd en een rol wcpapier
    dom
    HCB Veteraan

my honda: Del Sol Motegi
    Advertenties:

Berichtdoor login257 » di 28 feb 2012, 12:30

$1 schreef:$2ey, het enige dat tussen de vrede en totale anarchie staat is 1 warme maaltijd en een rol wcpapier

klopt als een bus.
    dat wisten ze al in het oude rome (geef het volk brood en spelen).
    wat was het vlampunt van de franse revolutie?
    de bevolking morde maar bleef het onrecht slikken tot de broodprijs explodeerde en de gewone man in de straat geen brood meer kon kopen.
    zolang de massa zijn buik kan vullen en naar "spelen" kan kijken kan de toplaag hun zin doen.
    valt dat weg dan wordt de kop er af gesneden, redelijk letterlijk een paar honderd jaar geleden :mrgreen:

$1 schreef:$2ik denk dat het daarvoor al te laat is hoor, hoe krijgt ge nu bvb iemand met een kapitaal van 1miljard € aan het hoofd da zijn geld niks meer waard is tenzij hij het niet op de bank heeft staan maar in goederen? deels van zijn 1 miljard gaat dan wel al in materiaal zijn ma toch....en dan is er wel de vraag is er genoeg materiaal om de geldwaarde te evenaren?

de grote spelers weten dit hoor.
    bij hen gaat het allang niet meer over geld maar over macht.
    en in het huidige systeem geldt nog steeds de regel geld = macht...

4 jaar gelezen, toen ik een artikel las dat deze evolutie uitlegde stond de teller op 5 aardes.
    dus om al het geld om te zetten in materialen had je dan 5 volledige planeten zoals de aarde nodig ... :zot:

dit probleem is globaal en kan dus niet opgelost worden door individuele landen, zelfs niet door de un...
    de enige manier om nog maar aan een oplossing te beginnen is een opheffing van alle landsgrenzen en een effectieve eenmaking van heel den bol.
    dan kan je beginnen aan een stelsel van wetten en regels waar iedereen zich aan moet houden.
    doe je dat niet dan vindt het grootkapitaal altijd wel een land dat bereid is om te plooien voor het grote geld zodat ze vrolijk verder kunnen doen.
    login257
    HCB Veteraan

Advertenties:

Berichtdoor krissedc2 » di 28 feb 2012, 18:16

100% globaal is het niet. je hebt nog altijd de steeds zeer soevereine staten zoals zwitserland, rusland, china,japan,...deze landen functioneren, niet altijd evengoed maar ze functioneren ondanks alle tegenslagen die ze hadden/hebben...de EU moet echt niet proberen om zicht te gaan moeien in deze landen, al zijn ze goe bezig :doh:

zo ook moet de EU draaien als 1 groot land van verschillende lidstaten maar als de druk te hoog word dreigen ze je eruit te schoppen :shock: das ons nog niet gelukt hoor met de walen :D als alles goed gaat is er niks aan de hand en blijven ze ma wetjes schrijven en moet je landje maar mooi volgen :lol: anders! SANCTIES!

ik denk dat we op een moment zitten dat we zelf met een Melkweg niet meer toekomen om ons geld te evenaren....ik weet niet of je bekent bent met vrijmetselarij login?
    weet je nog die vriend van me? volgens hem zit oorzaak daar, die geheime organisaties regeren nog steeds over de wereld door middel van banken en politiek. geheime handdrukken en vergaderingen enz...en pas op , op een bepaald punt word dit sterk geloofwaardig als je foto's ziet waar op berlusconi de paus een handruk geeft die je meerder malen ziet voorkomen bij bv ministers,presidenten, etc alle hoge pieten om kort te zijn :| zo zouden deze ook verantwoordelijk zijn voor verschillende aanslagen op allemaal datums die meerdere malen voorkomen in de geschiedenis van de vrijmetselaarij :zot: lijkt ver te gaan maar toen ik het zag begon ik toch te twijfelen :D
    en ik heb 1 vraag, wat gebeurt er als een land degelijk bankroet is???? :party:
    krissedc2
    B20 Poster

Advertenties:

Berichtdoor dom » do 08 maart 2012, 19:33

de vrijmetselaars bestaan ondertussen helemaal al ni meer zoals vroeger.

das zoals tegenwoordig de knight Templar, The lion's club,... da zijn allemaal gewoon oude mannen club geworden zoals een golfclub er 1 is.
    Er is zijn gewoon veel toevallige dingen zoals het vouwen van een amerikaanse dollar en dan allerlei afbeeldingen daarin zien.

zolang ge ni in een uber rijke familie zijt geboren hebt ge nu eenmaal ni veel te zeggen.
    het enige da ge wel kunt doen is zoals met de Antwerpse Loodsen, de chauffeurs van het openbaar vervoer enzo alles platleggen om te protesteren.
    Als ge echt een beroep uitoefent waarbij een staking effect heeft dan kunde kleine dingen voor elkaar krijgen maar een echt grote impact hebben op de economie da zal ni lukke tenzij uwe naam Dexia is en ge als leider een ontzettende idioot hebt als Dehaene.

Probeer gewoon de kleine voordelen ni te verliezen, probeer uw pensioen en de index te behouden.
    Voor de rest zulde moeten wachten totdat het de mensen vd regering zelf raakt anders veranderen die nix omdat het niet naast hun bed gebeurt.
    Als Vlamingen zijn wij gewoon te braaf, als er een voorstel op tafel ligt zoals overlaatst (toen er iemand zei: "Als we nu is belastingen gaan heffen op de spaarrekeningen") dan zoude alle vlamingen onmiddellijk op straat moeten komen en een hele straat afbreken.

Wij zijn te kalm en we hebben het gewoon te goed, zolang een vlaming zen huis net kan afbetalen en savonds naar VTM kan kijken maakt het allemaal ni uit voor de meeste.
    Ondertussen beginnen de nadelen zich wel zo snel achter elkaar op te stapelen dat het begint op te vallen, das al een positief iets.

Zolang er idioten op de VLD, de PS of Groen! blijven stemmen veranderd er ook helemaal niks, ge moest is weten hoe hard al die partijen nu al aant rondcrossen zijn en coalities aan vormen zijn omdat het geweten is dat de NVA gruwelijk hard gaat winnen de volgende verkiezingen.

in de film "Seven" was het wel schoon gezegd op het einde van die seriemoordenaar: "You can't get people's attention annymore by just tapping them on the shoulder, you need to hit 'em in the head with a sledgehammer".
    Ge krijgt de laffe Vlaming gewoon niet wakker omdat het allemaal nog TE goed gaat.
    Wacht nog heel even totdat de index, de spaarrekeningen en de hypotheek leningen worden aangepakt, dan ontploft heel de zaak en worden mensen pas wakker. 8-)

Hier opt forum zie je dat toch ook, ER IS EEN ECONOMISCHE CRiSiS!!! ... ? hoezo?? er zijn net een paar Impreza en skyline's bijgekomen :D dus zo gruwelijk is het nog niet.

De Regering zoekt momenteel 2 miljard euro maar ze durven het niet op de juiste plekke zoeke omdat de verkiezingen eraan komen, ik weet direct waar je een paar honderd miljoen kan vinden maar ik zou dan ook ni verkozen worden ;)

*politieke modus UIT*

ps: zouden we met HCB een partij kunnen oprichten??
    Alles 1 euro duurder maken enkel alles dat met auto's te maken heeft goedkoper :har:
    dom
    HCB Veteraan

Advertenties:

Berichtdoor krissedc2 » ma 12 maart 2012, 18:27

$1 schreef:$2e vrijmetselaars bestaan ondertussen helemaal al ni meer zoals vroeger.

da denk ik ni, moest eens weten hoe onopvallend ze geheime handdrukken en tekens geven....daar zit zelfs de paus bij :lol:
    maar dit is mijn mening, onderhuids , uit het zicht zijn er nog steeds machtige mensen die deze wereld nu eenmaal regeren.
    kun mss wel denken dat ik gek ben maar, het nieuws op de VTM (waarvan die vrije dan ook al dikke BS is) da volg ik niet hoor.
    die "gekke" vriend van me zegt me dagen op voorhand dat de naftprijs gaat stijgen voor het op de VTM komt....je kan dan mss wel zeggen " jah da ze stijgt is normaal, da doet ze altijd..." de VTM geeft je dan nog een totaal verkakte reden waarom deze net duurder word. :o

het echte nieuws gebeurt eerst en vooral op de beurzen , de laatste olieprijsstijging was zogezegd weer maar eens om een nutteloze begrotingsreden....terwijl er in iran een leiding in brand stond....hint* hint*

om volledig open kaart te spelen ging en zal mijn stem swso voor de NVA zijn, ik ben niet akkoord met heel hun programma ma toch een groot deel ze :goed:
    en door coalities zal NVA nooit een 1ste minister kunnen uitbrengen....net hetzelfde gebeurde met het vlaams belang...en dat is het ironische/hypokriete aan dit systeem, hoe kan je met een meerderheid van stemmen toch ma langs de kant gezet worde? waarom gaan wij als stem"gerechtigd" ( anders krijg je een boete ) gaan stemmen?

zolang een partij voor een wetsvoorstel of eender wat, 2/3de meerderheid nodig heeft kan er toch gen enkele deftige beslissing gemaakt worde?

Ik ben voor de splitsing van belgie, daar komt vlaanderen swso sterker uit, ge wilt ni wete wa ge betaald ver ne waalsen dopper. tis cru ma tis een feit!
    krissedc2
    B20 Poster

Advertenties:

Re:

Berichtdoor dom » zo 18 maart 2012, 17:07

$1 schreef:$2
    om volledig open kaart te spelen ging en zal mijn stem swso voor de NVA zijn, ik ben niet akkoord met heel hun programma ma toch een groot deel ze :goed:

Ik ben voor de splitsing van belgie, daar komt vlaanderen swso sterker uit, ge wilt ni wete wa ge betaald ver ne waalsen dopper. tis cru ma tis een feit!

+2

bij mij ist eerder omdat De Wever één vd weinige politiekers is die ni volledig uit zen nek lult.
    kvindt het wel verrassend hoeveel mensen er op de VLD blijven stemmen en waarom in godsnaam??
    dom
    HCB Veteraan

Advertenties:

Berichtdoor krissedc2 » ma 19 maart 2012, 19:31

volgens de laatste stemrondes die ze gehoude hebbe op bepaalde plaatse ( kan ni op die naam komen ;) ) kwam de VLD er toch niet goe uit ze :teehee:
    krissedc2
    B20 Poster

Advertenties:

Berichtdoor Tuur » ma 19 maart 2012, 20:24

$1 schreef:$2aar kunne particuliers eigenlijk nog lichte vracht inschrijven??

Ja, Deze namiddag is dat nog gelukt.
    Wat dit nu precies gaat kosten aan inschrijving en taks kan ik nog niet meedelen.
    Er zijn wel een paar voorwaarden.
    1) nieuwe auto: De laadruimte moet in de lengte richting minstens de helft zijn van de wielbasis.
    2) tweedehands: Auto moet eerder ook als lichte vracht ingeschreven zijn.

greetings
    Honda, simply the best
    Tuur
    B16 Poster

my honda: NSX
    Advertenties:

VorigeVolgende

Keer terug naar Multimedia