wat te doen met m'n blokske

Post hier alle performance info & vragen over D-series motoren. Te vinden in onder andere Civics, crx & del sol

wat te doen met m'n blokske

Berichtdoor sepvanloo » zo 02 jan 2011, 14:28

hey manne,

jullie hebben wss in mijne andere topic al gelezen, over de krassen op menne ketel en en dak dus een ander kleurtje aan't zoeken ben,
nu wassek is aan't denken (was ni gemakkelijk :twisted: ) of dat mss ni beter zou zijn om het geld dak ter beschikking heb best het eerste kan steken in menne blok enz, allee kortom of dat ni beter zou zijn van hem gewoon helemaal spic en span in orde late te laten zetten(mechanis dan),

denk dat zo iets al begint met een groot onderhoud, maar wat zou ik voor de rest nog kunne doen, natuurlijk moge der upgrades bij zijn die ook ineens extra pk's bezorgen enz, dus stel jullie hebben een del sol welke upgrades en aanpassingen zouden jullie al zeker doen, aan den blok dan.

en dan ganek ineens een bijkomde vraag stellen is het eventueel mogelijk van ne swap te doen en dieje dan ook nog gekeurd te krijgen, en kan je een turbo ook gekeurd krijgen? zo niet valt da te doen om deze dan elk jaar om te bouwen

ik probeer zoveel mogelijk research te doen op het web om toch maar wat meer bij te leren, ik heb geen opleiding van mechaniek ofzo maar het is nu ook ni dak 2 linkerhanden heb

alvast op voorhand bedankt voor jullie reacties
It's not who you stand next to, it's all about how you smoke his stinking ass ! pedal to the metal !!!
sepvanloo
D15 Poster

my honda: honda civic coupé ej
Advertenties:

• Re: wat te doen met m'n blokske

Berichtdoor WhiteSol » zo 02 jan 2011, 15:38

"simpele" pk's winnen is gewoon een goeie luchtintlaat steken, uitlaat, intake, goei ontsteking etc ...

Swap of turbo is geen probleem voor de keuring .. als ge ervoor wilt betalen ;)
    Maar als ge van plan bent ne swap te doen .. dan denkik da je met alle kosten die ge gaat maken ivm de swap en dan nog ne volledige respray mss al beter af bent met gewoon ne vti te kopen :denk:
    Noch turbo, noch swap zijn goedkope prullekes als ge't goe wilt doen e ;)
    Afbeelding
    Afbeelding

Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    WhiteSol
    Moderator

my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

Re: wat te doen met m'n blokske

Berichtdoor sepvanloo » zo 02 jan 2011, 18:00

$1 schreef:$2quot;simpele" pk's winnen is gewoon een goeie luchtintlaat steken, uitlaat, intake, goei ontsteking etc ...

Maar als ge van plan bent ne swap te doen .. dan denkik da je met alle kosten die ge gaat maken ivm de swap en dan nog ne volledige respray mss al beter af bent met gewoon ne vti te kopen :denk:

ja ik vind wel dat als ge dan toch beslist van nen turbo te steken, da ge dan alles wel ook aanpast naar uwe turbo, dus je bedoelt als ik ne swap zou doen, dat dat gewoon mag als ik der op de keuring voor bij betaal ? ja je hebt gelijk hoor, had ook al gedacht dat het mss stom zou zijn om swap en respray te doen omdat je dan beter gewoon een andere kan kopen, maar langs de ene kant ben ik al zo gehecht geworden aan m'n solleke, oke het kost wel geld om ne swap of turbo op of ombouw te doen maar ik vind het wel graaf, tuurlijk weet ik ook dat het niet zo simpel is dat je bij wijze van spreken kan zeggen hmm welke blok leg ik er vandaag in...
    keuzes maken t'is niet gemakkelijk wss zal ik mijn exterieur terug een beetje netjes laten zetten, en is een heel uitgebreid onderhoud laten doen, en dan met de tijd stukje bij beetje alles bij aanbouwen en veranderen
    It's not who you stand next to, it's all about how you smoke his stinking ass ! pedal to the metal !!!
    sepvanloo
    D15 Poster

my honda: honda civic coupé ej
    Advertenties:

Berichtdoor zenki » zo 02 jan 2011, 18:29

8-)
    Laatst bijgewerkt door zenki op do 07 nov 2013, 14:20, in totaal 1 keer bewerkt.
    zenki
    D14 Poster

my honda: ...
    Advertenties:

Berichtdoor honda-integra » zo 02 jan 2011, 20:57

$1 schreef:$2quot;simpele" pk's winnen is gewoon een goeie luchtintlaat steken, uitlaat, intake, goei ontsteking etc ...

Swap of turbo is geen probleem voor de keuring????? Zelfs als ge 'in t boekske' nog wa geld steekt ga t ni lukken. Ne swap zou nog moeten lukken, maar t mag ni té opvallend zijn. Sep, als je onderdelen nodig hebt voor uwe cruiser, ik kan er aan geraken.
    Life is fast, but VTEC makes it faster. Live life to the redline. TYPE-R

Afbeelding
    honda-integra
    H22 Poster

my honda: integra
    Advertenties:

Berichtdoor WhiteSol » zo 02 jan 2011, 21:01

$1 schreef:$2

Swap of turbo is geen probleem voor de keuring????? Zelfs als ge 'in t boekske' nog wa geld steekt ga t ni lukken. Ne swap zou nog moeten lukken, maar t mag ni té opvallend zijn. Sep, als je onderdelen nodig hebt voor uwe cruiser, ik kan er aan geraken.

Ik zeg da't geen probleem is voor de keuring .. of het legaal is, is niet achter gevraagd ;)
    Mijne gaat toch ook door de keuring zoals em is, enkel om brokken te vermijden heb ik hem wa hoger gelegd als ik moest gaan.
    Ge moet er natuurlijk voor willen betalen en ni " geld in't boekske steken "
    En mijne is zelfs gekeurd met factuur enal bij en alles staat op keuringsbewijs :goed:
    Afbeelding
    Afbeelding

WhiteSol
    Moderator

Advertenties:

Berichtdoor Magnificent_one » ma 03 jan 2011, 00:04

Hoe doede da dan als ik vrage mag? mag eventueel in pm ze ;)
    nofakesh*t.org
    My other Honda runs on grass, cuts it to.
    Afbeelding
    Magnificent_one
    K20 Poster

my honda: Civic EP2
    Advertenties:

Berichtdoor WhiteSol » ma 03 jan 2011, 05:35

$1 schreef:$2oe doede da dan als ik vrage mag? mag eventueel in pm ze ;)

u hebt een privé bericht :lol:
    Afbeelding
    Afbeelding

WhiteSol
    Moderator

Advertenties:

Berichtdoor waza » zo 16 jan 2011, 12:34

hm zo'n pm wil ik ook wel.
    ben eens benieuwd of wij teveel moeite doen :p
    It's not how you stand by your car, it's how you race it.
    waza
    D14 Poster

my honda: civic's
    Advertenties:

Keer terug naar D-Series