Sinister schreef:Sjah helaas dan zo gaat dat dan, laat hem eens een dagje race wars doen, dan weet hij het direct.
DelSolTypeR schreef:lol race wars.. aanschuifdagje :p
this has gone far off topic :p ipv zijn maat uit te dagen zou je beter wat raad geven om zijn EP3 sneller te maken
een LSD zou ook wel helpen bij je start btw
voor verdere mods kan ik je echt niet helpen, ik ben voornamelijk bezig met B-blokjes hehe
ja die oude opel blokken waren echt wel goed en idd zoals je zegt, er is altijd wel iemand sneller, zo gaat dat nu eenmaal
ik ben Honda fan in hart en nieren, maar geef altijd toe als er iemand sneller is, ik ben realistisch ook , maar voor wat onze honda's 'maar' zijn, zijn ze echt wel snel doe toeren zijn idd heeeeeeeeeeel verslavend hehe
punanied9 schreef:VRX schreef:Zoals Nasty zegt, als je trager bent dan dat, dan scheelt er iets aan je EP3
Ik heb momenteel de volgende motorische mods:
- Fujitsubo RM-01A catback
- Piper header + decat
- Ported RBC intake manifold
- Tegiwa Carbon airbox
- Hondata KPRO (mapped @ CPL)
- Bisimoto verlicht vliegwiel
- Japanse DC5 versnellingsbak + Limited-Slip Differential (LSD)
Als je gelijkaardige dingen zoals dit zou doen, dan ga je echt een kleine bom hebben. Ik blijf naast een EVO 9 hangen tot ongeveer 230km/h op de teller, daarna neemt hij wel redelijk snel wat afstand. Maar als je dan bedenkt dat zo'n EVO standaard 280pk heeft, is dat helemaal niet slecht!
Ik kan bevestigen dat deze hard gaat!
Sinister schreef:Air Intake: tegiwa airbox of itx maxogen box of injen cold air intake
Air manifold: RBC of ne skunk2 (al is die te duur)
Header: pakt u ne toda of ne hytech of ne dc sports
Catback: 3 inch is een must op maat laten lassen dus
Chip: Hondata kpro of k100 door nen deftige tuner afgesteld.
Resultaat 240 pk, wilt ge meer dan moete nokken steken.
Kostprijs een dikke 3000 eur.
DelSolTypeR schreef:ik zeg niet dat de invidia slecht is, maar er zijn wel betere aftermarket uitlaten te koop dan Invidia
sommigen hier weten dat ik een enorme Buddyclub fan ben, maar ik weet wel dat Massimo hier op het forum er een had onder zijn EP3 en die zei toch zelf dat zijn EP stukken beter ging daarmee (was wel een echte 3inch en ging pokke luid lol)
maar voor het geld dat je er aan geeft kan je er ook een laten lassen op maat als ik me niet vergis (7 à 850 euro)
idd die carbon airboxen zijn duur, welkom bij de upgrades voor een honda lol kwaliteit kost wel degelijk geld hehe
DelSolTypeR schreef:ik zeg niet dat de invidia slecht is, maar er zijn wel betere aftermarket uitlaten te koop dan Invidia
sommigen hier weten dat ik een enorme Buddyclub fan ben, maar ik weet wel dat Massimo hier op het forum er een had onder zijn EP3 en die zei toch zelf dat zijn EP stukken beter ging daarmee (was wel een echte 3inch en ging pokke luid lol)
maar voor het geld dat je er aan geeft kan je er ook een laten lassen op maat als ik me niet vergis (7 à 850 euro)
idd die carbon airboxen zijn duur, welkom bij de upgrades voor een honda lol kwaliteit kost wel degelijk geld hehe
ep3_type-r schreef:JDM-civic schreef:Ik weet t niet hoor maar een 1,4 is zooo tam he Kan me niet voortellen dat ge daar een snelle diesel mee eruit rijdt..
Heb zelf ook wel eens gesprint tegen een a3 ofzo maar was volgens mij gwn een stock 1,9tdi. Maar zelfs met de ek4 heb ik moeite met diesels.. Eerlijk is eerlijk. Maar goed , kwa beleving en fun kan er niet veel tippen aan een honda.
ontopic:
U k20a2 kunt ge makkelijk sneller maken, google maar en ge zult vinden dat deze blokken snel vermogen oppikken bij simpele mods
idd! honda is snel en goed maar we moeten beetje realistisch blijven e geloofde ik ook al niet met een 1.4 civic een 150pk diesel eruit rijden
die zijn idd wat aan de tamme kant crx 1.4 is dan weer redelijk snel voor een 1.4
sommige diesels mag je echt niet onderschatten broer had ibiza fr 167pk en daar mocht je serieus uw tenen voor uitkuisen om hem bij te houden met een EE8
FGizmoS schreef:Welkom hier.
Dit is precies een vind ik leuk discussie.
Mijne maat rijd met een k20a in zijn ep3 met lsd en die korte bak. Volledig stock behalve injen short ram draait hij 223pk. Koopt u ne deftige airbox of short ram want op racewars hebben we het gevolg gezien van te warme lucht en dat verschil was extreem groot. Voor de mensen die het gezien hebben die zwarte ep3 met freeflow uitlaat. De eerste keer stond hij tegen een zwarte mito qv waar hij goed van wegliep. 4de keer weer tegen die qv maar al lang moeten aanschuiven en hij kwam dan tekort. Ik heb zelfs het gevoel dat hij trager is met die freeflow uitlaat maar het geluid is wel sneller
Owja met die lsd scheelt het wel veel in de aanzet dat je minder wielspin hebt.
Mijn neef rijd trouwens met een golf 5 90pk tdi met mods bu 190 dacht ik. Zit ook een andere turbo op. Dat ding is snel maar hij is 1 keer meegeweest in mijn itr en hij is er wit uitgekomen. Ik denk dat da genoeg zegt zeker. We hebben nooit naast elkaar gestaan en ik doe dat zelfs niet zo graag. Ik rij met de ej9 veel liever ne combi los in de binnebaantjes :p
Mijn itr had 212pk op papier en hij zei toch wel dat het verschil enorm is.
Ik denk dat dit een eeuwige discussie kan zijn. Zorg gewoon voor wat goede mods en afstelling en je zal al stukken verder komen. Iedereen kan rechtdoor rijden he
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten