
Even wat updates achter elkaar van de afgelopen 2 a 3 weken.
Bijna alle delen zijn nu binnen.. :>>:
Moet nog wat onderdelen bestellen bij de Honda dealer en dan alles gaan afbouwen.
2 weken geleden is het stuurhuis van een AS Crx binnengekomen, deze heeft een kortere slag dan het originele stuurhuis.
Thanx to Midnight!
Afgelopen Zaterdag zijn we richting Groningen gegaan om het subframe van een '84er Shuttle/Wagon op te halen.
Deze heeft een dikkere swaybar en dikkere torsiestaven.
Thanx to Voetbalboer!
Vorige week zijn we richting Limburg gereden om een set schokdempers op te halen.
Het is een custummade schroefset gemaakt door AST en werd gebruikt in de rally. Deze dempers zijn in 14 standen instelbaar en de achterste dempers zijn in hoogte verstelbaar. De voorste schokdempers zijn verstevigd omdat bij de vorige eigenaar de Koni's waren geknakt.
Thanx to een pm van Bakpauwcrx!
Komende weekend maar eens flink aan de slag.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vandaag contact gehad met de Honda dealer..
Helaas zijn er geen delen meer leverbaar voor het stuurhuis..
Gelukkig nog wel voor de steuntjes voor de swaybar achter. Deze zijn van een Legend

Even wat foto's van de delen en een updeetje..
Trekskabel om de hoofdschakelaar te bedienen in de auto.
Moeten nog wat stickers bij.
Achterste schokkers gemonteerd.
Crx AS stuurhuis,
Shuttle/Wagon subframe, met dikkere torsiestaven en dikkere swaybar.
Torsiestaven en tubes gedemonteerd.
Andere kant staat nu in de kruipolie...
More to come!!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Phoe, wat een weekend..
Vrijdagmiddag begonnen aan de Civic en Zaterdagochtend weer hard verder gegaan :blush:
De lange lijst is nu flink kleiner aan het worden!
- De achterste ITR swaybar zit erop.
- Achterste AST schokdempers gemonteerd.
- Achterwielen meer camber gegeven.
- Voorste torsiestaven vervangen.
- Voorste swaybar vervangen.
- Crx AS stuurhuis gemonteerd.
De torsiestaven vervangen kost me toch wel wat tijd. Wilde het te netjes doen.. Maar het is gelukt en alles staat weer in elkaar.
Volgende stap is om de achterste wielremcilinders te vervangen en hopelijk andere draagarmen voor. Verder moet er nog genoeg gebeuren.. :blush:
Foto time!
AST dempers achter.
Subframe los.
Subframe met oude torsiestaven en swaybar.
Civic vs Shuttle/wagon swaybar ( 16mm -- 20mm ) :
Civic vs Shuttle/wagon torsionbar ( 20mm---21mm en korter )
Alles gemonteers op subframe :
Onder de auto :
Front swaybar :
Rear ITR swaybar ( 24mm )