Hieronder volgt een garantiekwestie tussen mij en Showoff Imports. In dit topic hebben verschillenden mensen hun mening gegeven over deze kwestie. Wat uiteindelijk het belangrijkste is, is dat Ronald van Showoff Imports er (zonder moeilijk doen) voor heeft gezorgd dat ik een splinternieuwe schakelpook heb gekregen. Conclusie: de service bij Showoff Imports is goed!
Ik weet niet zeker of mijn vraag in dit gedeelte van het forum thuishoort, maar volgens mij heeft garantie toch wel iets met wetgeving te maken
Afgelopen zomer heb ik (tegelijkertijd met Betermans) een Skunk2 schakelpook bij Showoff Imports gekocht tijdens het Showoff Imports tuning festival 2011. Ik heb hier lang over nagedacht, omdat ik normaal echt geen voorstander ben van aftermarket onderdelen. Daarnaast is zo'n Skunk2 schakelpook echt niet goedkoop (nieuwprijs € 59,95).
Maar goed, helaas kon ik op dat moment geen (tweedehands) OEM Honda (Type R) 5-gear schakelpook vinden, dus ben ik gaan kijken wat er aftermarket allemaal te krijgen is. Skunk2 kwam eigenlijk meteen al goed uit de bus, niet vanwege de hoge prijs, maar vanwege de 'zogenaamde zeer hoge kwaliteit' ...
Zo beweert Skunk2 op haar eigen website dat de schakelpook voorzien is van een duurzaam antikraslaagje:
http://store.skunk2.com/accessories/shift-knobs.html
Helaas ben ik er inmiddels achter dat mijn Skunk2 schakelpook een fabricagefout heeft. Het donkergrijze laagje (de kleur van de pook dus) laat los in een perfect rondje precies rondom de nummers en letter van de versnellingen
Hieronder even 2 foto's om jullie te laten zien wat nou het probleem is:

Sommige van jullie zullen misschien denken van waar maakt die kerel zich nou zo druk om ... nouja, dat is dan jullie mening, maar zoals ik al zei: ik ben super zuinig op mijn interieur en streef ook naar perfectie binnen mijn interieur ... daarnaast mag je toch wel iets van kwaliteit verwachten wanneer je zo'n dure pook aanschaft en Skunk2 zelf beweert dat er een antikraslaagje opzit ... om nog maar te zwijgen over het 'recht op garantie' ...
En om even terug te komen op Betermans ... die denk ik niet zo'n grote pietleut is met zijn interieur als ik ... nou ... zijn schakelpook is dus nog wel als nieuw (zoals het ook zou moeten) en heeft dus geen last van het probleem wat ik heb ...
Enkele dagen geleden heb ik dus contact opgenomen met Showoff Imports en aangegeven dat ik recht heb op garantie en dus mijn schakelpook (met fabricagefout) wil omruilen tegen een nieuwe. In de eerste instantie was het natuurlijk al meteen mijn eigen fout, omdat het schijnbaar 'gebruikerssporen' waren en daar geven ze geen garantie op. Opzich logisch, maar het zijn dus helemaal geen gebruikerssporen!!! het is wel degelijk een fabricagefout, dus daarom heb ik ze ook bovenstaande foto's gestuurd.
Showoff Imports heeft toen contact opgenomen met Skunk2, die vervolgens leuk gaan zitten beweren dat het mijn eigen schuld is omdat ik er waarschijnlijk wel met vieze handen of een of ander bijtend/aggresief middeltje op ben geweest ...
Dan denk ik echt ... stelletje *$%!#!^*!!$(%!*( ... het is toch een perfect rondje!?!?!?! ... zelfs als het klopt wat ze zeggen dan had het toch op meerdere plaatsen op de pook moeten zijn!!! maar dat is dus niet, want de rest van de pook is dus nog wel als nieuw ...
Volgens Showoff Imports heb ik dus geen recht op garantie ... maar dit is dus gewoon dikke onzin, want ik heb wel recht op garantie ... dit is naar mijn mening echt wel een fabricagefout en dus heb ik WEL recht op garantie. Showoff Imports heeft me wel al een aantal aanbiedingen gedaan m.b.t. korting, marja ... wat heb ik daar in hemels naam aan?
Mijn vertrouwen in aftermarket onderdelen was al niet goed, maar nu staat het dus echt in de min
Ik vind dit alles dus gewoon niet kunnen ... graag jullie meningen dus ... en bij wie ik volgens jullie recht heb op garantie ... want volgens mij hoort Showoff Imports dit te geven ...

... de lak laat gewoon los in een perfect rondje rondom de versnellingen ... dus dat is voor 99% zeker een fabricagefout ... want de rest van de pook is nog zo goed als nieuw ... plus ... ik weet niet hoe jullie schakelen, maar als ik schakel dan pak ik mijn schakelpook altijd aan de zijkanten vast en dus niet aan de bovenkant ...

helaas geven ze aan niks voor mij te kunnen doen, ze willen enkel een beetje korting geven als ik een weer een nieuwe koop bij ze ... marja, dan heb ik straks misschien weer hetzelfde probleem ... en weer geen garantie