Met 292 km/u over E17

Met 292 km/u over E17

Berichtdoor Connix » di 08 nov 2011, 13:44

$1 schreef:$2
Video.

WAASMUNSTER - Met snelheden tot 292 kilometer per uur is een hardrijder over de E17 gescheurd. Zijn passagier filmde de onwaarschijnlijke rit om de beelden vervolgens op YouTube te posten. Politie en parket sporen de chauffeur van de Aston Martin V12 Vantage Carbon Black op. Moeilijk wordt dat niet, want 'van dit bakske rijden er maar drie rond in België', aldus de chauffeur in het filmpje.

'Mijn moeder heeft me gevraagd of het wel veilig is', horen we een jongen vertellen. Volgens zijn profiel op de videosite YouTube is hij zestien en fan van snelle, blitse wagens. 'Ik denk dat het veilig is', reageert de chauffeur. Wat volgt, is een hallucinante rit tussen Waasmunster, Sint-Niklaas en Temse en terug.

Noch de bestuurder, noch de passagier krijgen we te zien. Wel (hoofdzakelijk) de kilometerteller. De bestuurder bewijst meteen gretig dat zijn Aston Martin V12 in vier seconden honderd kilometer per uur kan halen. Op de E17 tussen Waasmunster en Sint-Niklaas zal hij consequent sneller dan 170 rijden, met pieken tot 260, zelfs 292 kilometer per uur. En op de N16 tussen Sint-Niklaas en Temse haalt hij 190 kilometer per uur, waar 90 is toegestaan.

Een parcours dat normaal veertien minuten zou duren, haspelt de eigenaar van de Aston Martin af in nauwelijks acht minuten. Eigenlijk zeven minuten, want hij staat een minuut stil voor een verkeerslicht. Daar vertelt de chauffeur zijn passagier dat hij die dag zijn V12 Vantage Carbon Black heeft afgehaald in de garage. 'Hij stond daar al zes maanden, maar ik had geen tijd om hem af te halen.'

'Van deze bakskes zijn er maar drie in België', voegt de eigenaar eraan toe. 'Al rijd je met hoge snelheid, hij houdt vree goed zijn baan. Tuurlijk, je moet een beetje kunnen rijden. Want hier zit 535 pk in.'

Chauffeur wordt opgespoord

Het filmpje staat sinds begin juli op YouTube, maar het kreeg pas gisteren weerklank via de berichtendienst Twitter. Als we hem de beelden tonen, spreekt staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V) onomwonden van 'verwerpelijk rijgedrag'. 'De chauffeur brengt zijn eigen leven en dat van andere weggebruikers in gevaar. De geringste stuurfout kan dodelijke gevolgen hebben. Wat het nog erger maakt: hij laat zich filmen, nota bene door een wel erg jonge passagier.'

Ook de federale politie heeft het over 'totaal onverantwoord rijgedrag'. Werd de hardrijder onderweg geflitst, dan zou hij een boete tot 2.750 euro riskeren en een rijverbod tot vijf jaar. 'De regel is dat alleen een politieambtenaar bevoegd is om verkeersinbreuken vast te stellen', zegt Astrid Kaisin.

'Wat niet wil zeggen dat de chauffeur niet meer vervolgd kan worden. We bekijken elk filmpje waarvan we weet hebben. Als de chauffeur te identificeren is en er genoeg elementen zijn, kan de wegpolitie een informatie-proces-verbaal overmaken aan het parket. De rechter beslist vervolgens of de bestuurder wordt vervolgd.'

Gistermiddag nog liet Kaisin de redactie weten dat het parket van Dendermonde de zaak serieus neemt. Ook Schouppe heeft de wegpolitie gevraagd de dader op te sporen, zoals twee jaar geleden is gebeurd met een roekeloze, Oost-Europese trucker. Die danste achter zijn stuur, terwijl hij zijn vrachtwagen over de Belgische wegen loodste. De vrachtwagenbestuurder verloor zijn baan.

Afbeelding
Try Harder... ...Or Fail Forever! Think Fast, Live Furious
Afbeelding
Connix
HCB Veteraan

my honda: Civic EP2
Advertenties:

• Re: Met 292 km/u over E17

Berichtdoor dom » di 08 nov 2011, 13:51

hoe ontzettend LOEMP moete zijn om dat het merk en model vd wagen te tonen en zeggen.
    Zo een exclusieve wagen vinden ze uiteraard direct.

die domme kut mag ook zen 2 handen wel is opt stuur houden tijdens die snelheden (is overduidelijk geen ervaren Racer)
    Wa nut heeft da nu versnellingspook vast te houden tegen 280 per uur :-)
    dom
    HCB Veteraan

my honda: Del Sol Motegi
    Advertenties:

Re: Met 292 km/u over E17

Berichtdoor punanied9 » di 08 nov 2011, 14:19

er is nog filmke op zelfde account met nummerplaat :lol:

en de moeder zit er zelf bij als tij op zijne staart drukt :zot:

1ne keer in vtec gegaan met mijn pa erbij en die rijd nooit meer mee :teehee:
    punanied9
    HCB Veteraan

Advertenties:

Berichtdoor VRX » di 08 nov 2011, 15:38

Mijn reactie op iemand die dit op facebook gepost heeft:

$1 schreef:$2k snap niet hoe zoiets als bewijs kan dienen...
    Hoe kunt ge 100% zeker aantonen over welke persoon/auto het gaat? Hoe kunt ge 100% zeker weten dat da nie op de autobahn in Duitsland is? "Veronderstellen" dat het over dezelfde Aston gaat in het 2de filmpje, omdat het toevallig door dezelfde persoon opgenomen is, is in mijn ogen nog altijd geen bewijs?
    Afbeelding
    VRX
    H23 Poster

my honda: EP3
    Advertenties:

Berichtdoor login257 » di 08 nov 2011, 15:44

nu niet dat ik niet van snelheid hou maar op bepaalde stukken hangt die kerel wel dik de idioot uit.
    kamions op rechts, middenvak vol en daar voorbij tegen 200+ is problemen zoeken.
    als er ene zonder kijken hem op links duikt tegen 100 kunnen ze die klojo van tussen zijn carbon interieur peuteren ...
    login257
    HCB Veteraan

my honda: bb1, bb3
    Advertenties:

Berichtdoor VRX » di 08 nov 2011, 15:48

$1 schreef:$2u niet dat ik niet van snelheid hou maar op bepaalde stukken hangt die kerel wel dik de idioot uit.
    kamions op rechts, middenvak vol en daar voorbij tegen 200+ is problemen zoeken.
    als er ene zonder kijken hem op links duikt tegen 100 kunnen ze die klojo van tussen zijn carbon interieur peuteren ...

Dan ligt daar het grootste probleem in mijn ogen.
    Afbeelding
    VRX
    H23 Poster

my honda: EP3
    Advertenties:

Berichtdoor Yannick167 » di 08 nov 2011, 15:55

Als ze willen kunnen ze die vervolgen, en veroordelen.

Maar deze persoon met de aston martin zal wel niet Jan met de pet zijn he, en bijna eender welke boete betaalt die toch met een lach.

Rijbewijs intrekken en auto verbeurd verklaren
    Honda ~ The Power Of Dreams

Honda cbr fireblade 1000RR 2007
    Honda civic EP1 sport
    Honda cbr 600 rr 2003 repsol sold
    Honda crx del sol esi sold
    Honda cbr 125 rr 2007 sold
    Yannick167
    D17 Poster

my honda: Ep1 sport, cbr 600rr
    Advertenties:

Berichtdoor bumblebee_be » di 08 nov 2011, 16:29

ik denk moest je zelf zo een wagen hebben dat je het ook wel eens zou willen proberen.

Ik denk dat de meeste die hier met een zwaardere honda rijden ook wel al eens tot het uiterste zijn gegaan.

Ze zouden hem beter vervolgen omwille van zijn muziekstijl :har:
    a rental car is a rally car
    1st place is 1st place, 2nd place is 1st loser
    my exhaust, My neighbours like it, they even invited the police
    bumblebee_be
    H22 Poster

my honda: civic
    Advertenties:

Berichtdoor lifebeginsat8000rpm » di 08 nov 2011, 16:30

wie zou het niet doen !!! :)
    als je zo een auto hebt kan je de boetes gerust betalen :)
    ja ie rijd soms beetje roekeloos maar wie doet het nooit?
    zij die geen zonden hebben mogen de eerste steen werpen :d
    en ik wil wel een kopîe van zen cd ze :D
    en als je er dan toch iets wil van zeggen is een rechtelijn man :D in de op en afritten is em toch kalm :mrgreen:
    Laatst bijgewerkt door lifebeginsat8000rpm op di 08 nov 2011, 16:56, in totaal 1 keer bewerkt.
    lifebeginsat8000rpm
    H22 Poster

my honda: eg6
    Advertenties:

Berichtdoor winters » di 08 nov 2011, 16:34

$1 schreef:$2ie zou het niet doen !!! :)
    als je zo een auto hebt kan je de boetes gerust betalen :)
    ja ie rijd soms beetje roekeloos maar wie doet het nooit?
    en ik wil wel een kopîe van zen cd ze :D

moet wel een beetje verantwoordelijk blijve achter het stuur he als ge tege zo een snelheid achter op mijne civic zou knalle terwijl ik bv de klenne van me zus in de auto heb of paar kamarade ist ook gedaan met ons mja langs de andere kant heb je wel gelijk met wie doet t nooit iedereen heeft wel is gedacht nu trap ik em gans onder en ga top snelheid en ik bedoel echt iedereen die met de auto rijd
    2000 rpm 3000 rpm 4000 rpm 5000 rpm 5600 rpm VTEC KICKS IN :D
    winters
    K24 Poster

my honda: del sol vti
    Advertenties:

Berichtdoor bumblebee_be » di 08 nov 2011, 16:35

Perfect gezegd :goed:
    a rental car is a rally car
    1st place is 1st place, 2nd place is 1st loser
    my exhaust, My neighbours like it, they even invited the police
    bumblebee_be
    H22 Poster

my honda: civic
    Advertenties:

Berichtdoor lifebeginsat8000rpm » di 08 nov 2011, 16:52

moet wel een beetje verantwoordelijk blijve achter het stuur he als ge tege zo een snelheid achter op mijne civic zou knalle terwijl ik bv de klenne van me zus in de auto heb of paar kamarade ist ook gedaan met ons mja langs de andere kant heb je wel gelijk met wie doet t nooit iedereen heeft wel is gedacht nu trap ik em gans onder en ga top snelheid en ik bedoel echt iedereen die met de auto rijd[/quote]

ge moet sommige mensen eens zien rijden met hun kinderen een dierentuin op wielen ....
    en zijn deze met kinderen die hun overal voor schieten en moest er iets gebeuren dan is het hun kinderen hun kinderen..... daar moet je aan denken voor je ergens voor schiet of zo .....
    moest ik kinderen mee hebben wacht ik mijn beurt af zie ik een komen aan 200 hou ik mij keurig aan de kant.... ipv van er voor te kruipen dat ze alles mogen dichtgooien
    lifebeginsat8000rpm
    H22 Poster

my honda: eg6
    Advertenties:

Berichtdoor Dj3scoupe » di 08 nov 2011, 16:59

och dieje zever van de flikke is alleen maar om hun vel wat te redden. net zoals over die trucker opt einde... "de trucker verloor zijn baan"... er stond niet "de trucker zit nu int gevang"

paar weken geleden toch int nieuws dat die 4 die ene over de brug naar onder hebben gegooid in de metro vrijgesproken werden terwijl hunne kop en alles in beeld was. "onvoldoende bewijs" noemde ze da.

voor degene die et nie juist weten:
    http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/regio/brussel/111025_metroproces_brussel

dat ze em vinden zal wrs wel lukken. Maar daar zal het wel bij blijven.
    Mix sets@ >>MY BLOG<<
    Dj3scoupe
    Beheerder

my honda: civic coupe EJ2+ ITR
    Advertenties:

Berichtdoor pistonhead » di 08 nov 2011, 17:31

$1 schreef:$2erd de hardrijder onderweg geflitst, dan zou hij een boete tot 2.750 euro riskeren en een rijverbod tot vijf jaar.

Zal die mens daar van wakker liggen?...denk het niet :lol:
    Van het rijverbod dan weer wel :lol:

Ach die mens wilt gewoon genieten van zijn nieuw speeltje,wat had ge nu gedacht dat die zich mooi aan de snelheid van 120 zou houden.
    pistonhead
    H22 Poster

my honda: FK8
    Advertenties:

Berichtdoor winters » di 08 nov 2011, 17:40

nja de zone 30 kan ie beter vermijde he
    2000 rpm 3000 rpm 4000 rpm 5000 rpm 5600 rpm VTEC KICKS IN :D
    winters
    K24 Poster

my honda: del sol vti
    Advertenties: