Klopt gelijk een bus , de y8 kop is eigenlijk meer Economisch gericht.En met de y8 hebt ge meer compressie doordat die 'quench pads' dicht zijn en bij een D16z6 kop zijn die open.
Als ge da misschien beter verstaat Squish of koude laag van in de 2takt tijd is hetzelfde als die quench.En da zorgt dan ook bij heel hoog compressie dat em minder rap gaat pingelen.
Ne mooie uitleg van T.O.O (The old one) Endyn
Quench, or squish area is typically the flat area on the top of the piston that's almost level with the top of the block deck. It must have a corresponding flat area on the deck surface of the head to qualify as quench.
If you look at a combustion chamber, you will usually see these flat areas, and they will have the volume of the actual combustion chamber between them. When the piston is compressing the mixture, as the piston nears the head, the flat areas on the head and piston come together and force the mixture from those areas to "squish" into the chamber, where the spark plug and burning mixture reside, so you achieve a more complete burn.
The quench area also runs cooler than the rest of the chamber / piston. These lower temperatures are where the "quench" comes from.
When properly designed, the quench areas can have a tremendous effect on the quality of combustion, and allow higher compression ratios, and due to this they are considered "artificial octane" by scientific types.
Bottom line is "properly designed, quench is good". Btw met een stock d15b2 koppaking en een D16y8 kop wordt uw compressie 10,35 :1.
Ik zou u mss. wel aanraden om die D15b2 koppaking niet te gebruiken (ik geloof da da nog zo ne papieren is)
En een D16z6 of d16y8 koppaking te gebruiken das een 3laags metaal pakking.
Dan komt uw compressie op 10,91 :1 , 98 tanken is dan wel een must