Ja en neen ...
Dat auto (en/of tuning) een dure hobby is, dat weet iedereen. Maar je maakt uw hobby nog altijd zo duur als ge zelf wilt hé..

Dat de ene persoon daar meer of minder geld wil aanhangen hangt af van zijn situatie, koopkracht en andere hobby's.
Ikzelf bijvoorbeeld ga geen €2000 aan velgen uitgeven omdat ik dat gewoon niet kan veroorloven, ik heb nog andere dure hobby's.. Er is nog mijn pitbike (wat ook al rap 3000-4000€ kost), dan is er nog mijn gaming (regelmatig nieuwe 3D kaart, CPU, ... etc kost ook genoeg geld) en dan ga ik nog graag af en toe op weekend en ga ik meermaals per maand op restaurant gaan eten. Dat alles samen kost me al meer dan genoeg. Als ik dan voor de helft van de prijs velgen kan kopen die er nagenoeg hetzelfde uitzien en zeker kwalitatief genoeg zijn voor wat ik ze gebruik, dan vind ik dat mooi mee genomen. En daarbovenop probeer ik ook nog een beetje aan de kant te zetten zolang ik nog thuis woon.
Aan de andere kant zou ik ook wel meer geld aan die velgen durven hangen, mocht ik geen andere kosten hebben. Heb laatst zitten rondzien naar échte mugen velgen..
En sowieso zal één van deze 3 hobby's moeten verdwijnen van zodra ik een huis heb, anders ben ik blut

*edit*
Nu kan ik bovenstaande ook anders interpreteren:
Net omdat ze nog andere zaken willen kopen voor hun auto, proberen ze op sommige dingen te besparen indien mogelijk. Velgen is niet het enige dat gekocht wordt, er zijn nog veel andere duren zaken: verlaging, banden, ICE, motor-upgrades, interieur, exterieur, ...
*edit 2*
Misschien weet ik gewoon te weinig over kwalitatieve velgen.. Want er zijn veel andere producten waar ik niets fake van wil, dan denk ik maar aan ICE, banden, remmen, onderhoud-benodigdheden ..
Ik begrijp gewoon iedereen zijn mening, ik kan me goed inbeelden dat je fake velgen haat. Maar ik kan me ook goed inbeelden dat je ze koopt.
Let's all just be friends!