awel da laatste da weet ik ni, mo tis te hopen van wel he dan allemaal ne braek kopen

$1 schreef:$2k wil absoluut niemand aanvallen he![]()
en idd leven we in een maatschapij die je aanleert om zoveel mogelijk je eigen zakken te vullen ook al is dat ten koste van anderen....en dat is het nu HET grootste nadeel aan geld! je wilt elke keer meer en meer en meer....een goed voorbeeld eigenlijk is die mens met zijn 4 auto's, hij is welgesteld ( anders kant hij geen 4 van die auto's kopen) , hij wilt goed leven, hij houdt van auto's MAAR! het mag hem niks kosten.
In verhouding zijn de mensen die voor een gewoon loon elke dag gaan werken nog meer gesch°t°en ....ergens in de gazet stond dat de gewone mens tot 80% meer zal betalen en de rijkere maar 4% TOV van hun inkomen...en nu dat er een megagat is in de begroting en ze manieren zoeken om deze te vullen komen die mensen op TV , om van hunne tak te maken en te zeggen da ze hem bestelenhillarisch toch...
die gaste hebben jaren gereden met dikke bakken via da "achterpoortje" en nu de regering daar iets aan wilt doen dan gaan ze klagen, ni te vergete da al die jaren da zij met hun dikke bakke rede , de gewone mens al lang meer belastinge aant betalen was!! ( tijd van de VLD)
rekent maar ne keer he....als ze 80% van al het geen ge verdient ( bruto) afhouden op u pakt 50.000 bruto per jaar dan hebbe ze er 40.000 in hunne zak.....
ma nu ne rijken die 1.000.000 per jaar verdient die houde ze maar 4% af....ik moet u nie wijsmaken da die rijke nog meer as genoeg heeft om te leven en nen dikken bak te kopen dan de meeste met ma 50.000 op e jaar he![]()
ik ben zelf ambtenaar ja... dus op mijn 56( voorlopig) kan ik met 80% van mijn gemiddeld jaarloon van de laatste 5 jaar dienst op pensioen gaan....nen arbeider die moet content zijn met nog lang geen 50% van zijn hele carriere....op 65!! da vind ik zelf schandalig, ik wil met eerlijkheid zegge da ik zou willen werken tot 60 ( indien mogelijk) als de arbeiders da ook krijgen snapte? en qua pensioene heft da elkaar ongeveer op....ik ben gene minister he wete ma nen echte da daar zit, elke dag op zijne stoel , wafels of fritte te frette, met een diploma van hier tot in tokyo die moet toch ook wel al ne keer op zo'n idee gekome zijn nee?? maar waarom doen ze da ni??? omda ze dan in hun eige zakke zitte!!! dast probleem![]()
ik discusieer hier heel graag over, ook al maakt het me soms verschrikkelijk boos![]()
P.S. as ge vriende hebt die op u kop rijk wille worde, zou ik toch ma keer op zoek gaan naar andere
ma stilaan begon ik zijn visie te begrijpen en hoe de wereld en de welvaart afhangt van een stom papiertje da bv 1 aandeel van Apple 350€ waard was en in den tijd 1 van dexia met moeite 20€ waard was
en 6 maand geleden zei hij me da in de zomer van 2012, 1liter benzine naar 2€ de liter ging gaan...en hoever zijn we daar nog van?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten