Nieuwe vraag p2! graag uw mening ;)

Re: Getrokken banden: enkele vraagjes ;)

Berichtdoor Davidk » di 28 aug 2012, 16:16

Als ge echt voor zo'n look wil gaan, doe die Meisters dan weg en koop u een bredere velg met lage ET.

Drag DR-46 is een goede kopie van een Meister S1 3p. 4x100, 7J en ET10. Met die ET gaan ze 3cm meer naar buiten toe steken tgv uw huidige wielen of stock Honda wielen.
http://fullcartuning.nl/42990/Drag-Wheels-DR-46-LO-Gold-15-Inch.html

Daar een 195 op en je krijgt wel wat stretch.
Davidk
D14 Poster

my honda: EK4, MB8
Advertenties:

• Re: Getrokken banden: enkele vraagjes ;)

Berichtdoor ThomasDW007 » di 28 aug 2012, 16:20

$1 schreef:$2ls ge echt voor zo'n look wil gaan, doe die Meisters dan weg en koop u een bredere velg met lage ET.

Drag DR-46 is een goede kopie van een Meister S1 3p. 4x100, 7J en ET10. Met die ET gaan ze 3cm meer naar buiten toe steken tgv uw huidige wielen of stock Honda wielen.
    http://fullcartuning.nl/42990/Drag-Wheels-DR-46-LO-Gold-15-Inch.html

Daar een 195 op en je krijgt wel wat stretch.

:doh: 'k heb ze net... *ZUCHT* Denk datk ga afstappen van de stretch look.
    Als 't er gewoon proper uit gaat zien, ist goed. Denk dat 195/45 toch wel ne serieuze verbetering zal zijn <-> 195/50...
    Afbeelding
    ThomasDW007
    HCB Veteraan

my honda: Del Sol ESI
    Advertenties:

Berichtdoor Davidk » di 28 aug 2012, 16:25

Ik wil ze wel overnemen voor 100 EUR hoor!

Iig, hier die DR-46-LO's op een EK4:

Afbeelding
    Afbeelding

:mrgreen:
    Davidk
    D14 Poster

Advertenties:

Berichtdoor ThomasDW007 » di 28 aug 2012, 16:38

! nieuwe vraag !

Is er dan echt niets aan te vangen met die Works om een klein beetje een gestretchete look te krijgen? Hoeft daarom nie extreem zijn eh :( 'k heb ze der daarnet vangehaald, is inderdaad 5,5 zoals verondersteld... Achteraan 6,5.
    'k vin et nochthans prachtige velgen ;) en houden doe ik ze sowieso. 'k wil gewoon weten wat nu de beste optie zou zijn om het mooiste resultaat te verkrijgen ;)

Ik heb misschien twee oplossingen voor ogen om dees op te lossen.

1)
    http://www.banden-pneus-online.be/autob ... 45-15.html ?

2)
    De twee voorste velgen laten verbreden naar 7,5" ?

Graag uw mening ;) grtz!
    Laatst bijgewerkt door ThomasDW007 op wo 29 aug 2012, 09:28, in totaal 1 keer bewerkt.
    Afbeelding
    ThomasDW007
    HCB Veteraan

Advertenties:

Re: Nieuwe vraag p2! graag uw mening ;)

Berichtdoor Davidk » wo 29 aug 2012, 02:07

Ik zou het niet doen. 5,5 en 6,5J is echt te smal om een band op te gaan stretchen.
    Davidk
    D14 Poster

Advertenties:

Berichtdoor Goosse » wo 29 aug 2012, 05:51

$1 schreef:$2k zou het niet doen. 5,5 en 6,5J is echt te smal om een band op te gaan stretchen.

idd,

+ minder rubber rond je velg betekend ook minder bescherming voor de velg als je door putten en dergelijke rijdt. Als je echt wilt stretchen zou ik voor een 165 breed gaan, maar hou er wel rekening mee dat je dan bijna niets van rubber rond je wiel hebt zitten.

Die velgen zijn ook 1 delig dacht ik, dus zo eenvoudig is het niet om die te verbreden. Als je dit toch zou laten (kunnen) doen, ga dan direct naar een 8" of zo ipv naar 6.5", want zelfs dit is nog smal
    You buy parts you don't need with money you don't have to impress people you don't know

EK squad - Jap Society

www.charmdolls.be
    Goosse
    HCB Veteraan

my honda: ek4
    Advertenties:

Berichtdoor ThomasDW007 » wo 29 aug 2012, 09:29

$1 schreef:$2
    $1 schreef:$2k zou het niet doen. 5,5 en 6,5J is echt te smal om een band op te gaan stretchen.

idd,

+ minder rubber rond je velg betekend ook minder bescherming voor de velg als je door putten en dergelijke rijdt. Als je echt wilt stretchen zou ik voor een 165 breed gaan, maar hou er wel rekening mee dat je dan bijna niets van rubber rond je wiel hebt zitten.

Die velgen zijn ook 1 delig dacht ik, dus zo eenvoudig is het niet om die te verbreden. Als je dit toch zou laten (kunnen) doen, ga dan direct naar een 8" of zo ipv naar 6.5", want zelfs dit is nog smal

sorry had me vergist :/ bedoelde 7,5 vanachter en 6,5 vanvoor...

En de bedoeling is dat er 185/45 bandjes rondkomen, denk dat dat er wel netjes zal uitzien... (hoop ik toch) :D
    Afbeelding
    ThomasDW007
    HCB Veteraan

Advertenties:

Berichtdoor ThomasDW007 » wo 29 aug 2012, 10:00

Ik denk dat ik ze niet ga laten verbreden en vanvoor en vanachter 165/50/15 Bridgestones ga op laten steken. Volgens mij wordt dat wel netjes :) En dan moet ik ze ook niet verbreden.
    Dan steek ik vanvoor wel een spacertje ;)
    Afbeelding
    ThomasDW007
    HCB Veteraan

Advertenties:

Berichtdoor Matthijs » wo 29 aug 2012, 10:26

$1 schreef:$2k denk dat ik ze niet ga laten verbreden en vanvoor en vanachter 165/50/15 Bridgestones ga op laten steken. Volgens mij wordt dat wel netjes :) En dan moet ik ze ook niet verbreden.

50 is te hoog tov de breedte van uw velgen. Je gaat voor het oog nog een hoge band hebben maar in breedte ga je inleveren.
    Ik zou het eerder andersom doen, die velgen/maten zijn nog éénmaal niet gemaakt voor deze look.
    Ga voor laag profiel en niet voor stretch want dat ga je heel moeilijk bekomen op een 5,5J velg of je moet heel veel inleveren qua baanvastheid en heb je zo goed als geen rubber rond je velgen.
    Is 185/45/15 geen optie?
    Afbeelding

Dit is een foto van een 195/45/15 (volgens tyrestretch), wel opletten dat elk merk verschillend is en je je niet moet baseren op foto's. Het kan je wel helpen om een beeld te krijgen hoe het kan worden.
    Afbeelding
    Matthijs
    H22 Poster

my honda: EJ9, EK4
    Advertenties:

Berichtdoor ThomasDW007 » wo 29 aug 2012, 12:41

$1 schreef:$2k denk dat ik ze niet ga laten verbreden en vanvoor en vanachter 165/50/15 Bridgestones ga op laten steken. Volgens mij wordt dat wel netjes :) En dan moet ik ze ook niet verbreden.

50 is te hoog tov de breedte van uw velgen. Je gaat voor het oog nog een hoge band hebben maar in breedte ga je inleveren.
    Ik zou het eerder andersom doen, die velgen/maten zijn nog éénmaal niet gemaakt voor deze look.
    Ga voor laag profiel en niet voor stretch want dat ga je heel moeilijk bekomen op een 5,5J velg of je moet heel veel inleveren qua baanvastheid en heb je zo goed als geen rubber rond je velgen.
    Is 185/45/15 geen optie?
    Afbeelding

Dit is een foto van een 195/45/15 (volgens tyrestretch), wel opletten dat elk merk verschillend is en je je niet moet baseren op foto's. Het kan je wel helpen om een beeld te krijgen hoe het kan worden.

Idd, op HCN hebben we het er ook over gehad. 50 Is geen optie ;)

Maar nu moet ik kiezen tussen

185/45/15 of
    165/45/15

Welke zou ik best nemen? En zou ik dezelfde nemen voor zowel de voor- als achterkant?
    Afbeelding
    ThomasDW007
    HCB Veteraan

Advertenties:

Berichtdoor Lionel » wo 29 aug 2012, 14:50

Zowizo hetzelfde, 185 zal mooier staan :)
    Afbeelding
    FOTO'S VAN UW WAGEN?
    FB Likehttps://www.facebook.com/originalframe
    Lionel
    HCB Veteraan

my honda: Integra Type R
    Advertenties:

Berichtdoor mariow » wo 29 aug 2012, 17:13

snel even overlezen in de rapte.. voor bredere look zou ik gewoon spacers zette komen ze ook al mooier in de kas
    verder zou ik uw loopvlak zo breed mogelijk houden
    is namelijk uw contact met de grond en uw veiligheid/stabiliteit etc..
    dus 185 ofzo zoals k hier zie bij u en ook ne 45 pakke zal mooier zijn van hoogte
    stretchen weetk niet of dat hiermee goei idee is ;)
    mariow
    HCB Veteraan

Advertenties:

Berichtdoor ThomasDW007 » wo 29 aug 2012, 17:38

PRIMA! ;) het worden dus Nankangs ;) (185/45/15) goedkope banden eigenlijk :o en hebben een goede review!
    Enorm bedankt iedereen :) 'k ga die morgen fzo bestellen :]
    Afbeelding
    ThomasDW007
    HCB Veteraan

Advertenties:

Berichtdoor Goosse » wo 29 aug 2012, 19:31

Is 185/45/15 geen optie?
    Afbeelding

die 165/50 gaat een lagere band zijn als de 185/45 hé. Het tweede getal is altijd het percent van de bandbreedte. een 205/50 is niet even hoog als een 185/50
    You buy parts you don't need with money you don't have to impress people you don't know

EK squad - Jap Society

www.charmdolls.be
    Goosse
    HCB Veteraan

my honda: ek4
    Advertenties:

Berichtdoor Matthijs » do 30 aug 2012, 10:57

Goosse, ik heb niet gezegd dat hij met die 185/45 een lagere band ging hebben, ik weet ook dat het hier over percentages gaat. Het ging mij hier over het feit dat hij nog altijd geen stretch zal hebben op 5,5J en zal inleveren qua baanvastheid voor niets.
    Dan pakt hij beter een lager profiel en een bredere band, correct me if I'm wrong.
    Moesten er een banden bestaan in 175/45 of 185/40 had dit beter geweest maar die bestaan nu éénmaal niet, toch niet via online shops allessinds.

@Thomas : 165 zal schoner staan op de velg maar ik zou voor 185 gaan voor de redenen die ikzelf en andere mensen aantonen.

Edit :
    @ Goosse : waar ik net aan denk, het verhaal over de percentages klopt enkel en alleen op velgen die gemaakt zijn voor de band.
    In theorie klopt dit maar in de praktijk is het echter anders.
    Zet een 165/50/15 band op een 5J velg en op een 7J velg.
    De wandhoogte zal idd altijd dezelfde blijven maar op de 7J velg zal deze naar buiten toe getrokken worden waardoor deze in hoogte veel kleiner zal zijn dan op de 5J velg.
    Afbeelding
    Matthijs
    H22 Poster

my honda: EJ9, EK4
    Advertenties:

VorigeVolgende

Keer terug naar Onderstel