--------------------------------------------------------------------------------
Veel Foto's!
Het is een heel lang verhaal, maar ik hou het kort.
Replica Motul Civic Video
http://www.youtube.com/watch?v=NmFIapij ... r_embedded
Original Mugen Civic.
http://www.youtube.com/watch?v=ZKP27K4LUD0
Driveby video and crash
http://www.youtube.com/watch?v=R7qXqyfe ... re=related
Speedhunters repo
http://speedhunters.com/archive/2011/04 ... entmessage
Mijn naam is Dick, Bestuurslid Civic Club Holland, afd Meetings & Evenementen. Ik kom uit Holland en samen met mn vrouw Jinske hebben we 4 Honda's.
Ik ben 30 en werkt nu 5 jaar bij een Toyota dealer en daarvoor 7 jaar bij een Honda dealer.
De auto's
-Honda Civic Motul Mugen Si Race Car Replica.
-Honda Crx EE8 vtec.
-Honda Crx ED9 DOHC.
-Honda Civic EG4. sinds afgelopen maand verkocht.
-Honda Beat.
Het begon allemaal 5 jaar geleden toen ik een auto nodig had voor woon-werk verkeer, het werd een 1.3 carb Civic uit 1987.
Na een maand kwam ik foto's tegen van de Motul Mugen Civic SI Race Car en het project begon en is nog steeds niet klaar.
De Civic word de laatste 3 jaar niet maar als dagelijkse auto gebruikt, maar is vaak te zien op Evenementen en Trackdays.
Ondertussen heb ik heel veel info gevonden, mede dankbaar aan diverse sites.
De auto word zelfs een legende genoemd..
Originele Motul Civic :
Motul Mugen Civic Si Race Car.
De Mugen Motul Civic, die de eindoverwinning van het All Japan Touring Auto Championship behaalde in 1987, was een Groep A raceauto die was gebaseerd op het twin-cam Si-model dat deel uitmaakte van de derde-generatie Civic-lijn in 1984.
De Si, de eerste Honda productieauto met een DOHC-motor in 20 jaar, had zijn hoge prestaties zelfs als productieauto bewezen en was zeer geschikt voor Groep A. Mugenontwinkkelde de au to verder via races en ging onderdelen leveren voor privéteams.
In 1987, het derde jaar dat de auto deelnam aan het kampioenschap, werd de Mugen Motul Civic nr.16 bestuurd door Osamu Nakako en Hideki Okada. De Civic racete in Divisie 1, voor auto's met een cilinderinhoud van 1001cc tot 1600cc, maar haalde niet alleen auto's in uit de hogere Divisie 2, maar ook af en toe auto's uit Divisie 3, voor motoren van meer dan 2500cc. Niet zelden zag je een Civic hoog in de totaalrangschikking van welke race dan ook.
In de openingsrace van het West Japan Circuit won de civic niet alleen zijn eigen klasse maar benutte ook zijn voordeel van voorwielaandrijving door bij nat wegdek een BMW 635 CSi in te halen en de tweede plaats in het totaalklassement te veroveren. In de derde ronde bij een verschroeiende hitte op het Tsukuba Circuit werd de auto opnieuw tweede in het totaalklassement. Uiteindelijk won de Civic alle zes rondes in zijn klasse en dat leverde Honda de constructeurstitel op.
Eigenlijk hadden Nakako en Okada gemakkelijk de rijderstitel kunnen halen, maar ze hadden pech omdat de regels van het puntensysteem in hun nadeel werkte. De titel ging dus aan hun neus voorbij. Toch kon je stellen dat de Mugen Motul Civic in 1987 heer en meester was in Groep A.