We zijn nu weer een dikke 5 weken verder en kheb voor de ramptoeristen nog wa meer uitleg
Eerste week te druk in de garage om ernaar te kijken. Maar geen probleem, begrijp het dat mensen met slechts 1 wagen voorrang krijgen.
Tweede week krijgek telefoon, datk eens moet komen kijken. Sedan stond op de brug. Ze draaien voor- en achteruit met de wielen en ge hoort telkens nen tik. Hun conclusie: versnellingsbak mankeert iets. Ok, ben al blij dat ze iets gevonden hadden. Den dezen ergens in NL voor een prijske ne automatische versnellingsbak gevonden met alles op en aan. Direct naar de garage gevoerd. Ze zouden hem de week nadien wisselen.
Derde week opnieuw telefoon, mijne "nieuwe" versnellingsbak past ni... Blijkbaar zijn er kabelbakken en elektrisch gestuurde bakken. Wist ik veel welk type erin zat en wa type datk gaan halen was, was allebei voor nen automatic D15B2 motor van 87-91. Dan hebben ze zelf nen andere versnellingsbak besteld (uiteraard pakken duurder), die ze vrij snel gemonteerd hadden.
Enkele dagen later krijgek te horen dat het probleem nog altijd ni was opgelost, het was zelfs ni verbeterd ofzo. Waren ze in limburg (zonder mij eerst te verwittigen) om een andere set cardans gereden met het gedacht dat het daaraan lag. En wa peisde, noppes aja. Dus de garagist zijn conclusie: het ligt aan de schroefkit. En ik zweer dat het daaraan niet ligt, want kheb 3 verschillende gestoken en altijd tzelfde probleem. Diene schroefkit dan voor de zekerheid op mijnen hatch gestoken, niets aan de hand. Soit.
Uiteindelijk hebben ze de sedan vooraan terug op originele veren gezet en er zo mee gaan rijden. Natuurlijk is er dan niks te horen, dus zei de garagist: probleem opgelost. Dan hebben ze de achterkant ook origineel gezet en moest ik hem terug meepakken. Ben dus bijna 1000euro lichter voor nen auto da ni hersteld is...
Nu was ik aan't peizen op alles wat het nog zou kunnen zijn.
De linkse draagarm eraf gehaald.
Moet zeggen, de rubbers zien er eigenlijk nog deftig uit, da zal het dus al ni zijn.
De rubbers van de stabilisatorstangen zijn wa krom gedrukt, maar niet gescheurd ofzo.
Voor de zekerheid toch maar nieuwe besteld.
Daarna ook de remmen en bovenste draagarmen gedemonteerd, en de cardan losgemaakt thv de naaf.
Ik kreeg enkel de stuurkogel langs geen kanten los, niet door opwarming of kloppen met de hamer etc.
Had mij dan zo'n kogeltrekker besteld, en ik moet zeggen super gerief!!
Fotoke van tussendoor
Om dan uiteindelijk dit stuk eens na te kijken.
Meteen vrij duidelijk dat er langs de binnenkant een stuk rubber kapot is.
En het strafste vind ik dan nog dat ze er in de garage andere cardans hebben opgestoken, en dit niet eens gezien hebben...
Intussen eens gereden met enkel de linkerkant vooraan terug verlaagd, na alle mogelijke stukken te wisselen met die van mijn hatch.
Bij die testrit was er niets te horen, tot nu toe goed nieuws dus
Deze week de rechterkant nog.
En dan hopen dat het opgelost is
Grtz