Afgelopen weekend vond de VEGAP Autoshow naar jaarlijkse traditie plaats in de suikerstad.
Het Permantier Team was aanwezig met 10 rides, waaronder de fonkelnieuwe HRV en Jazz als blikvangers
The new kids in town
- HRV, deze kon alvast op veel interesse en bijval rekenen. Hans had de topersie (met Honda navi/infotainment system, 1.5 benzinemotor en automatische versnellingsbak) staan
- de nieuwe Jazz, vrijdag 'just in time' geleverd voor de show, ik was de eerste die ermee de weg op mocht. Rijdt lekker, leuk interieurtje, maar ik moet toch nog even wat wennen aan die achterkant...
Bovendien waren er toch een aantal details die mij ietwat vreemd leken / stoorden. Het buitenslot zit opnieuw in de deur in plaats van ingewerkt in de klink, en de binnenkant van de tankklep, motorkap en voorfront wordt niet langer af fabriek in koetswerkkleur gespoten maar staat in ruwe primer (back to the 80s? O.a. Peugeot 205'jes hadden dit toentertijd ook
)...
Kosten besparen where possible heet dit dan. Bedenk immers dat als je een paar honderdduizenden auto's bouwt, je een sloot lak uitspaart in the end... Het plastic van de versnellingspook voelt ook niet echt lekker aan...
De finish van de lak is ook wat minder op de Jazz en HRV vind ik, Honda gebruikt precies minder vernis...
Achja, maybe it's just me being difficult
Zoals ieder jaar mocht ik haast het ganse Honda gamma besturen (met uitzondering van de nieuwe HRV), en ik was nog het meeste onder de indruk van de CRV 1.6 DTEC Executive met 9-trapsautomaat. Zalige en smoothe cruiser.
Als ik dan toch weer 'ambetant' moet doen, het enige minpuntje aan de CRV is mss nog dat hij niet met automatische parkeerhulp leverbaar is (al maken de achteruitrijcamera en sensoren veel goed, we zijn tenslotte échte mannen, right?)
Als 2.2 dieselrijder ben ik mss goed geplaatst om de twee dieselkrachtbronnen te vergelijken.
De 1.6 DTEC voelt iets feller / gretiger aan onderin dan de 2.2, al komt het verschil in longinhoud alsnog tot uiting boven de 3000 rpm.
In de bovenste dieselregionen trapt de 1.6 wat op zijn adem, in tegenstelling tot de 2.2, die nog wat langer / vlotter doortrekt.
Next on the calendar = de After Work Party op 17/09 en 20 jaar Permantier Motors opendeur op 19 en 20 september.
Info betreffende de After Work Party vind je hier:
http://www.awptienen.be/De S2000 staat alvast klaar
Om het 20 jarige bestaan van de tiense concessie wat extra luister te geven, ging een pop up radio live de Vlaams Brabantse ether in (i.s.m. met ROB radio) , zo kan je de tunes van toen nog eens beluisteren. Overal meeswingen kan via de livestream
http://www.permantiermotors.be/mailing/radioshow.htmlEnjoy