TOM-ek4-VTI schreef:Inderdaad de laatste Mazda modellen zijn zeker niet mis.
Ook van binnen blijkbaar een hele stap voorwaarts genomen.
Ziet er echt knap uit,proficiat
Al vind ik de 6(persoonlijk dan)nog iets knapper dan de 3.
Dus is een benzine als ik het goed heb?
Met 165 pk misschien geen raket,maar zal toch wel vlot rijden vermoed ik.zal wa te vergelijken zijn met mijn golf5 2.0fsi 150pk alweer jaren geleden.
Ik was in eerste instantie ook gevallen voor de 6 sedan, maar wou bovenal eens een wagen met redelijk wat opties en lederen zetels. En bij Mazda (zoals bij zoveel Japanners) ben je dan afhankelijk van de uitvoeringspakketten. En dan kwam de 6 gewoon té duur uit. Ik vind de 3 een perfect compromis (zelfde lijn). Ik heb ook nog geen 6 nodig voor de ruimte (kinderen ofzo).
Dat is inderdaad een zuiver atmosferische benzine. Zowel de Skyactiv diesel als benzine motor draaien op dezelfde compressie. Ik hou ook meer van dit principe dan van geblazen 1.2's in wagens met dezelfde maten en gewicht, ik geloof niet echt in de duurzaamheid van die motoren.
Nasty schreef:Kameraad heeft zo'n mazda 3 2.2 sport. 150pk diesel. Met twee turbo's erop is dat ding echt bloedsnel! En die opties op de sportuitvoering zijn ook fenomenaal
Er zit niets wereldvernieuwends op natuurlijk, maar ze zijn inderdaad super compleet uitgerust.
vtiprelude schreef:dees blijft ook ne japanner maar worden verscheidenen peugeot onderdelen in verwerkt
Welke dan specifiek? Heb de wagen reeds op de brug gehad en voortrein zowel als achterophanging leken mij echt "on-PSA".
Zou me ook sterk verwonderen dat ze iets in de pap te brokken hebben bij de motoren.