Ivm met die uitlaat coating ge hebt Ceramische verf die afgebakken moet worden en ge hebt ceramic die gesmolten erop gespoten wordt.
Ceramic smelten en rechtstreeks erop spuiten is het beste wat er is en natuurlijk ook het duurste.Daar is maar 1 adres voor => Zircotec in UK .
http://www.zircotec.com/Wordt oa door 90% van de F1 teams gebruikt.Hierbij hebt ge +/- 33% minder hitte uitstraling.Om bv een 4-1 uitlaatspruitstuk te laten coaten zijt ge circa €500-600 kwijt. Is verkrijgbaar in verschillende kleuren en ge krijgt 3 jaar garantie op de coating.Kunt letterlijk uw buis plat rijden en die coating laat niet los.
Ceramische verf zijn er 2 adressen in Nederland
Speed line coatings
http://www.speedlinecoatings.com/startpagina.htmlCeramix coating
http://www.ceramixcoating.nl/Ceramix coating gebruikt Techline coating producten welke bekender is in amerika.
Speedline coatings weet ik eigenlijk niet maar dat zal gelijkaardig zijn.
Techline uitlaat coatings zijn hoofdzakelijk zwart ( satin black) en zilver/chrome ( cermakrome) Cermakrome wordt gepolierd nadat het afgebakken is en heeft een mooi shiny oppervlak.
Bij Ceramix coating kost het coaten van een 4-1 uitlaatspruitstuk +/- €200 .
Deze coating houdt goed en geeft +/- 7% minder warmte uitstraling.Deze is niet zo goed als Zircotec maar mits het goed is aangebracht gaat deze wel lang mee.
Met schuren en krassen gaat deze er wel vanaf natuurlijk.
Zover ik weet had Ceramix coating een aantal weken terug een kapotte bakoven en waren ze tijdelijk niet operationeel.
Ik heb momenteel Techline Satin black in gebruik op men 4-1 header ,so far so good.
Als ge van plan zijt uw uitlaat lang te houden dan zou ik het geld uitgeven aan zircotec.
Dichts bijzijnde dealer van zircotec zit in Nederland Classic Car Parts Helden
http://www.classiccarpartshelden.nl/wordpress/Ik heb ook momenteel Zircoflex III in gebruik (heatshield) en da werkt mega goed .Is ook weer duur maar zijn geld wel waard.