Verslag van time attack zondag.
Zaterdag al richting zandvoort vertrokken, na 3u rijden en de nodige files aangekomen.
Ik kreeg meteen al een warme ontvangst van de al aanwezige deelnemers.
De wagen rustig afgeladen en met een bang hartje naar de keuring vertrokken.
De keuring was super meegevallen geen enkele opmerking.
Dan het tentje opstellen voor de nacht door te brengen. Na enkele korte uurtjes was het al zondag.
Na de briefing van TA snel naar de wagen want ik het nog een sessie vrijrijden geboekt om terug in het ritme te geraken. De eerste ronden de nieuwe toyo’s inrijden, maar ik merkte al dat de balans vele malen beter was als vorige keer. Na een ronde of 6 kreeg ik de wagen bijna niet meer in 4e en 5e versnelling. Direct binnen gekomen en bij het parkeren van de wagen voelde ik dat hij niet altijd wou ontkoppelen. Na het een en ander te controleren tot de vooralsnog tijdelijke conclusie gekomen dat er een veer in de koppelingsplaat los is gekomen. Dus niet te repareren de dag zelf. Daarna warm up maar laten schieten om daarna maar een laatste poging te wagen tijdens kwalificatie.
Tijdens de kwalificatie de versnellingen maar in versnelling geknald en toch nog een paar degelijke ronden afgewerkt.
1ste snelle ronde redelijk proper gereden alleen op het schijvlak even een bang momentje gehad. Wanneer de auto onstabiel werd over een olie vlek. Een 2:11
2e snelle ronde wat harder gepusht een 2:09
Even binnen gekomen want de voorste banden stonden iets te hard, aflaten en terug actie.
3e snelle ronde begonnen achter een subaru, niets moeten prijs geven op het rechte stuk maar dan ging de sub dwars in tarzan. Rustig in hugenholtz voorbij gegaan en vol voort gereden. De rest van de ronde ging goed tot in de Audi s. Daar met het aanremmen en terug schakelen hem in 5e ipv 3e gezet. Ook kwam ik snel dichter op een andere sub. Dan maar even inhouden en vol voor de volgende ronde. Maar toch nog een 2:10 gereden.
Laatste ronde, alles op alles. In deze ronde iets te hard gepusht ik maakte foutjes en mijn banden begonnen te oververhitten. Maar tot mijn grote verbazing toch een 2.08.5 gereden.
Dit was goed voor een 12e plaats in pro een halve seconde van een finale plaats.
Ik was best wel tevreden na de eerdere tegenslag.
Thuis eens op de datalogger gekeken en de beste sectoren opgeteld en kom ik op een 2.06.9 dus er is nog progressie mogelijk.
Nu zien wat ik allemaal stuk heb gereden en dan door beter vervangen
Foto en beeld materiaal volgt wel.