Bij deze merk ik dus dat er meerdere problemen zijn bij de routfilters van de Accord,
ik zelf heb de 2,2I-Dtec executive uitvoering, niet dat dit veel uitmaakt maar dan weet je precies om welke type.
IK heb sinds ik de auto gekocht heb van in het begin al problemen met de routfilter, de auto heeft nu 92000 km.
Ik kom net van de garage, en aangezien dit de 3e keer is op 3 weken tijd, dus elke week een keer (en hier stopt het ook nog niet mee bij die 3 keer) had ik hier graag wat meer informatie overgehad met mensen die hetzelfde probleem hebben.. (vandaag zat er 26 gr in en vanaf 60 gr kan met niet meer regenereren)
In de garage raden ze mij aan om de routfilter te laten zuiver maken, hier hangt een prijskaartje van 550 euro aan, een nieuwe korst rond de 1300 euro zonder plaatsing etc..
Andere mensen raden mij dan weer aan om de routfilter open te halen en de steen eruit te halen (maar de routfilter zit samen met de katalysator) Kan dit?
Een andere aanrader was om de auto te laten chippen en de routfilter laten uit te schakelen, maar na een bepaalde tijd gaat hij volledig vast zitten dus is dit ook geen oplossing.
Een andere optie die ik te horen kreeg was om de routfilter er volledig onder uit te halen en een rechte lijn tot achter hangen.. (keuringsprobleem)
Iemand die hier meer informatie over heeft of dezelfde problemen en die nu opgelost zijn?
Alvast bedankt!