Ik zit hier ook al 2 dagen met de miserie...
Eerst de poulie proberen te blokkeren met een dikke rubberen kabel te spannen.. slipte door bij wat kracht.
Dan een stuk vierkante alu profiel gevonden dat er nipt in paste, maar na veel kracht slipte dat ook door.
Uit wanhoop dan de auto maar in 5de geduwd en iemand hard op de rem laten stampen, met lat van 2m erop kwam hij nog niet los (maar ook niet echt superhard durven wringen)...
Dat was gisteren, vandaag dan een veel beter pneumatische slagmoersleutel gaan halen, Rodcraft 2277 'THE BEAST' (ja, zo noemt em echt), 1250nm, 6,3bar werkdruk. Ik heb een 50L Compressor, met slang die 8mm binnendiameter heeft (wat volgens de handleiding voldoende moet zijn). Maar geen beweging erin te krijgen.
Dan naar Brico gereden voor eens te zien voor een slang met 12mm binnendiameter, maar niks te vinden natuurlijk.. Ook bij de loodgieter afedling eens gekeken voor zo'n T-stuk enz, maar niets dat in de buurt van 50mm kwam. Iets anders in de buurt was er niet, en niets was open. Iets verderop was echter een Honda Garage (Theys, Lier). Die was maar open tot 16u (het was 16u30), maar ik zag dat er achteraan nog iemand was en dat de poort openstond, dus ik tot daar gewandeld en gevraagd of ik die tool kon lenen.
Dat wou hij prcies wel doen, maar dan deed hij moeilijk omdat ik mijn stukken niet bij hem koop.. langst de ene kant wel begrijpelijk.. maar als Honda 80 eur per LMA vraagt, en ik kan ze via AKR performance voor 20 EUR stuk krijgen, dan is de keuze snel gemaakt. Soit, na wat geduld haalt hij toch die sleutel, ik al erg blij natuurlijk omdat ik mss vanavond al kon rondknallen met mijn VTEC met verse LMAs en distririem etc... maar dan vraagt hij 150 EUR waarborg, waarvan ik 100 EUR terugkrijg als ik hem terugbreng.
Vriendelijk bedankt en gezegd dat ik dan nog wel wat verder sukkel.
Op weg naar huis nog aan de kant gezet met mn Nissan, routine controle van de papieren, het STONK blijkbaar naar weed of hash in mijn auto zei de agent en ik kon uitstappen. Nog nooit van mijn leven drugs of een sigaret aangeraakt. Zelfs alcohol drink ik amper, mss met nieuwjaar een glaasje.
Dan begon hij natuurlijk te zeuren over de kuipzetel en het sportstuur dat erin stond, klaxon werkte ook niet dus nog meer gezeur. Na nog wat onnozele vragen over weed en hash mocht ik toch doorrijden.
Soit, al 2 dagen, veel rondgerij en nutteloze efforts voor die kut krukaspoulie. En een schoonvader die maar blijft zeuren over sleutel tegen de grond leggen en nekeer te starten, dat heb ik er ook nog bij. Iets dat je op een B16 best _NIET NOOIT NADA NEVER_ doet.