Info over Mini-me D16y7 met z6 of y8 kop

Post hier alle performance info & vragen over D-series motoren. Te vinden in onder andere Civics, crx & del sol

Info over Mini-me D16y7 met z6 of y8 kop

Berichtdoor kenny_tmt » do 21 apr 2011, 22:17

Omdat Hier de laatste tijd zoveel vragen over gesteld worden dacht ik dat het miss niet slecht is om hier even alles duidelijk over te maken anders gaan hier toch maar topics over geopend worden met vragen(ook al zijn alle antwoorden op google te vinde, marja :| ).

Ik ga uit van nen D16y7

Eerste ff info over deze blok en wat je bij deze swap ook best doet.
Deze blok is obd 2 en als je deze swap doe kan je best ook nieuwe distributieriem, waterpomp en oliepomp steken. (verander ook ineens de v-riemen van je alternator,servo en airco als deze wat verouderd zijn anders gaan deze achteraf sowieso piepen)
Waarom oliepomp? Deze is gewoon niet zo goed aan deze motor en pompt eigenlijk te weinig olie rond.
Mijne persoonlijke keuze gaat ook uit naar de y8 kop met een z6 inlaat dit is volledig persoonlijke smaakt en omdat de y8 een iets hoger compressie heeft.

Als je de d16y8 kop neemt heb je het volgende nodig:

-P28 ecu
-conversieharnas van obd2a/b naar obd1
-y8 kop
-vtec oil pressure switch, ZIT NIET op de y8 kop standaard wel op de z6 (is niet nodig, maar voor de veiligheid is dit het beste dat je deze toch er ook opzet)
-Volledig y8 intake dus fuel rail, injectors en alle sensoren of volledige z6 intake maar bij deze moet je wel obd2 injectors gebruiken want de obd1 z6 injectors passen niet op je stekkers tenzij je deze aanpast.
-5 meter draad voor extra draden naar ecu te trekken.
-3,5 liter 10w40 half synthetische (persoonlijke keus, volledige synthetische wordt in mijn ogen te dun)
-oliefillter
-5 liter koelvloeistof
-Nieuwe pakking kit, dus koppakking, inlaatpakking enzo

Nog wat extra info:

Zie dus dat ge de 240cc injectors hebt en blijf niet rijden met u 190cc injectors(hij ga toch niet super gaan dus) Maar de reden is dat ge teveel zuurstof in u mengsel ga krijgen waardoor u verbranding veel te warm wordt met detonatie en verbranding van uwe oliefilm als gevolg!

Ik zou aanraden ook om een sandwich plate te steken met een oliedruk en olietempsensor op, is altijd handig en kost je dan geen moeite.

Als ik iets vergeten ben of opmerkingen hebt mag je het gerust posten he mannen ik doen het maar voor wa duidelijkheid te brengen! :D

ps: hier vind je een hele mooie howto:
http://www.jdmuniverse.com/forums/how-tos-tutorials/32971-d16-mini-me-swap-write-up.html

Grtz
Laatst bijgewerkt door kenny_tmt op wo 08 jun 2011, 21:30, in totaal 1 keer bewerkt.
If in doubt, go flat out!
Avatar gebruiker
kenny_tmt
HCB Veteraan
 
Berichten: 1655
Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
Woonplaats: Aarschot
my honda: CTR
Advertenties:



  • Re: Info over Mini-me D16y7 met z6 of y8 kop

    Berichtdoor ludo » vr 22 apr 2011, 18:11

    wel zeer handig
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    ludo
    B16 Poster
     
    Berichten: 379
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 18:15
    Woonplaats: sint pieters leeuw
    my honda: eg 6
    Advertenties:

    Re: Info over Mini-me D16y7 met z6 of y8 kop

    Berichtdoor Jorre » za 23 apr 2011, 08:50

    zitten de 240cc injectoren std in de z6 im? :denk:
    *Supatune Garage*
    Avatar gebruiker
    Jorre
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1137
    Geregistreerd: ma 17 jan 2011, 21:48
    my honda: Civic EJ2 + EG4
    Advertenties:

    Re: Info over Mini-me D16y7 met z6 of y8 kop

    Berichtdoor kenny_tmt » za 23 apr 2011, 08:59

    Jorre schreef:zitten de 240cc injectoren std in de z6 im? :denk:



    Yes
    If in doubt, go flat out!
    Avatar gebruiker
    kenny_tmt
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1655
    Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
    Woonplaats: Aarschot
    my honda: CTR
    Advertenties:

    Re: Info over Mini-me D16y7 met z6 of y8 kop

    Berichtdoor VooDooZ » za 23 apr 2011, 09:06

    idd handig, sry dat ik de andere topic geopend had...

    grtz
    VooDooZ
    D15 Poster
     
    Berichten: 100
    Geregistreerd: di 27 apr 2010, 18:49
    my honda: EJ6
    Advertenties:

    Re: Info over Mini-me D16y7 met z6 of y8 kop

    Berichtdoor Bren » do 26 mei 2011, 21:24

    ik zou mijne d16y7 willen ombouwen naar een y8 maar hier wordt het zo simpel uit gelegt maar dat is het volgens mij nie :denk:
    Bren
    Camino user
     
    Berichten: 26
    Geregistreerd: do 26 mei 2011, 21:09
    Woonplaats: paal
    my honda: civic coupé
    Advertenties:

    Re: Info over Mini-me D16y7 met z6 of y8 kop

    Berichtdoor VooDooZ » do 26 mei 2011, 21:37

    y8 kop is obd2 niet?
    heb je de p28 ecu niet nodig toch?
    VooDooZ
    D15 Poster
     
    Berichten: 100
    Geregistreerd: di 27 apr 2010, 18:49
    my honda: EJ6
    Advertenties:

    Re: Info over Mini-me D16y7 met z6 of y8 kop

    Berichtdoor unleashed civic » do 26 mei 2011, 21:43

    VooDooZ schreef:y8 kop is obd2 niet?
    heb je de p28 ecu niet nodig toch?


    Jawel anders kan je de VTEC niet gebruiken.
    Als je je OEM ecu gebruikt (ik gok P2E) van je D16y7 is er geen VTEC in geprogrammeerd.
    P28 heeft dit wel, maar heb je wel een conversieharnasje nodig van obd2 naar obd1 want p28 is obd1
    Je kan andere ECU's gebruiken zoals de P72 (dacht ik, niet 10% zeker) maar P28 is het meest gebruikt, vind je makkelijker.
    My Civic Coupé build
    I'd rather lose by a mile because I built my own car,
    then win by an inch because someone else built it for me.
    Your car is your story, so don't let someone else write the book!
    Avatar gebruiker
    unleashed civic
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1947
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 13:47
    Woonplaats: Willebroek
    my honda: EJ6
    Advertenties:

    Re: Info over Mini-me D16y7 met z6 of y8 kop

    Berichtdoor VooDooZ » do 26 mei 2011, 21:47

    unleashed civic schreef:
    VooDooZ schreef:y8 kop is obd2 niet?
    heb je de p28 ecu niet nodig toch?


    Jawel anders kan je de VTEC niet gebruiken.
    Als je je OEM ecu gebruikt (ik gok P2E) van je D16y7 is er geen VTEC in geprogrammeerd.
    P28 heeft dit wel, maar heb je wel een conversieharnasje nodig van obd2 naar obd1 want p28 is obd1
    Je kan andere ECU's gebruiken zoals de P72 (dacht ik, niet 10% zeker) maar P28 is het meest gebruikt, vind je makkelijker.


    k, ben toch bezig met een z6 kop, stukken zijn onderweg van de bure, kop is vandaag gevlakt geweest
    jeej, nu nog kleppen roderen, alles ineen zetten en dan ne datum vinden voor open te gooien :D
    VooDooZ
    D15 Poster
     
    Berichten: 100
    Geregistreerd: di 27 apr 2010, 18:49
    my honda: EJ6
    Advertenties:

    Re: Info over Mini-me D16y7 met z6 of y8 kop

    Berichtdoor JorisL » do 16 jun 2011, 19:12

    hoe is dat met keuring? zien ze dit?
    en wat is het prijskaartje? mag naar boven afgerond worden ^^
    AfbeeldingAfbeelding
    ‎"If you love driving, then you are a racer! And if you are a racer, then you should be proud of your skills!" << Initial D >>
    Avatar gebruiker
    JorisL
    B16 Poster
     
    Berichten: 334
    Geregistreerd: do 21 apr 2011, 10:52
    Woonplaats: Oosterzele
    my honda: Civic Coupe EJ6
    Advertenties:

    Re: Info over Mini-me D16y7 met z6 of y8 kop

    Berichtdoor unleashed civic » do 16 jun 2011, 19:19

    JorisL schreef:hoe is dat met keuring? zien ze dit?
    en wat is het prijskaartje? mag naar boven afgerond worden ^^


    Keuring zien ze da ni, u onderblok blijft D16y7 (of het geen da ge ook hebt)
    prijskaartje? laten doen bij RSP is 1000€ all inclusive
    Laten doen bij iemand hier opt forum? die zulle da zelf zegge :p
    My Civic Coupé build
    I'd rather lose by a mile because I built my own car,
    then win by an inch because someone else built it for me.
    Your car is your story, so don't let someone else write the book!
    Avatar gebruiker
    unleashed civic
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1947
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 13:47
    Woonplaats: Willebroek
    my honda: EJ6
    Advertenties:

    Re: Info over Mini-me D16y7 met z6 of y8 kop

    Berichtdoor kenny_tmt » za 25 jun 2011, 07:56

    unleashed civic schreef:
    JorisL schreef:hoe is dat met keuring? zien ze dit?
    en wat is het prijskaartje? mag naar boven afgerond worden ^^


    Keuring zien ze da ni, u onderblok blijft D16y7 (of het geen da ge ook hebt)
    prijskaartje? laten doen bij RSP is 1000€ all inclusive
    Laten doen bij iemand hier opt forum? die zulle da zelf zegge :p


    Gewoon zelf doen... bespaart u veel geld!
    If in doubt, go flat out!
    Avatar gebruiker
    kenny_tmt
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1655
    Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
    Woonplaats: Aarschot
    my honda: CTR
    Advertenties:

    Re: Info over Mini-me D16y7 met z6 of y8 kop

    Berichtdoor civicskeEJ9 » zo 26 jun 2011, 18:09

    kenny_tmt schreef:
    unleashed civic schreef:
    JorisL schreef:hoe is dat met keuring? zien ze dit?
    en wat is het prijskaartje? mag naar boven afgerond worden ^^


    Keuring zien ze da ni, u onderblok blijft D16y7 (of het geen da ge ook hebt)
    prijskaartje? laten doen bij RSP is 1000€ all inclusive
    Laten doen bij iemand hier opt forum? die zulle da zelf zegge :p


    Gewoon zelf doen... bespaart u veel geld!


    En ge leert er nog iets van als ge het zelf doet :p
    kga er 1 dezer ook aan beginnen se :p
    civicskeEJ9
    Dax rookie
     
    Berichten: 3
    Geregistreerd: wo 22 jun 2011, 20:01
    my honda: EJ9 '01
    Advertenties:

    Re: Info over Mini-me D16y7 met z6 of y8 kop

    Berichtdoor Honda coupe ej6 » do 03 nov 2011, 22:17

    Keuring zien ze da ni, u onderblok blijft D16y7 (of het geen da ge ook hebt)
    prijskaartje? laten doen bij RSP is 1000€ all inclusive
    Laten doen bij iemand hier opt forum? die zulle da zelf zegge :p[/quote]

    Gewoon zelf doen... bespaart u veel geld![/quote]

    Als ik al mijn stukken koop, komt het rond de 600euro..
    Daar is dan nog niet de cilinderkoppakkingset bijgeteld + vlakken.
    Zal me ook rap tussen de 800 a 1000euro kosten voor het zelf te doen, :cry: Dacht dat het wat goedkoper was, dus zal nog even verder sparen :D
    Avatar gebruiker
    Honda coupe ej6
    B16 Poster
     
    Berichten: 353
    Geregistreerd: ma 06 jun 2011, 15:28
    my honda: Honda coupe ej6
    Advertenties:

    Re: Info over Mini-me D16y7 met z6 of y8 kop

    Berichtdoor kenny_tmt » vr 04 nov 2011, 00:09

    Honda coupe ej6 schreef:Keuring zien ze da ni, u onderblok blijft D16y7 (of het geen da ge ook hebt)
    prijskaartje? laten doen bij RSP is 1000€ all inclusive
    Laten doen bij iemand hier opt forum? die zulle da zelf zegge :p


    Gewoon zelf doen... bespaart u veel geld![/quote]

    Als ik al mijn stukken koop, komt het rond de 600euro..
    Daar is dan nog niet de cilinderkoppakkingset bijgeteld + vlakken.
    Zal me ook rap tussen de 800 a 1000euro kosten voor het zelf te doen, :cry: Dacht dat het wat goedkoper was, dus zal nog even verder sparen :D[/quote]


    Redelijk duur voor 400euro max moete toch al u stukken hebben..
    If in doubt, go flat out!
    Avatar gebruiker
    kenny_tmt
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1655
    Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
    Woonplaats: Aarschot
    my honda: CTR
    Advertenties:

    Volgende

    Keer terug naar D-Series

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten