Info en meningen over verschillende remschijven.

Info en meningen over verschillende remschijven.

Berichtdoor D-EK3 » di 22 apr 2014, 20:39

Mijn remschijven zijn aan vervanging toe.
Momenteel heb ik Brembo Maxx schijven en Stoptech remblokken.
Hiervan was ik tevreden aangezien ik die toch regelmatig misbruik op circuit ;) .
Enkel het uitzicht van de schijven van Brembo zint me niet, die dingen roesten dus geweldig. Het oog wil ook wat hé.

Je ziet op de meeste (web)shops zeer verschillende schijven verschijnen.
Wat zijn jullie meningen of bevindigen over:

Brembo Maxx
StopTech
BrakeMax
BrakeStop
RPB
EBC
Rotora
PowerStop

Dennis
Avatar gebruiker
D-EK3
B20 Poster
 
Berichten: 511
Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 18:39
Woonplaats: Wilrijk
my honda: Civic EK3
Advertenties:



  • Re: Info en meningen over verschillende remschijven.

    Berichtdoor zero » di 22 apr 2014, 20:48

    k zal het nog eens zeggen se :twisted:

    klauwen van een integra en schijven van een mg/rover
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    zero
    H23 Poster
     
    Berichten: 715
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 22:15
    Woonplaats: Humbeek Beach
    my honda: 2004 S2000
    Advertenties:

    Re: Info en meningen over verschillende remschijven.

    Berichtdoor D-EK3 » di 22 apr 2014, 21:01

    zero schreef:k zal het nog eens zeggen se :twisted:

    klauwen van een integra en schijven van een mg/rover

    Ik heb teveel pech op de jaarlijkse keuring met die dingen, dus ni echt een optie.
    Avatar gebruiker
    D-EK3
    B20 Poster
     
    Berichten: 511
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 18:39
    Woonplaats: Wilrijk
    my honda: Civic EK3
    Advertenties:

    Re: Info en meningen over verschillende remschijven.

    Berichtdoor kristo » wo 23 apr 2014, 11:41

    Brembo blanks (€45 op mister-auto) of gelijkaardig + DS2500.

    Groeven en gaten zijn onzin.


    Terzijde: hoe zit dat weeral met het 'verschil' tussen 262mm en 260/259mm welke volgens veel onderdelen sites bij de EK3 horen - terwijl er (op de mijne) volgens de EPC wel degelijk 262mm op zit.
    Avatar gebruiker
    kristo
    H23 Poster
     
    Berichten: 708
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:44
    Woonplaats: Gent
    my honda: EK3 hatch, EK4 sedan
    Advertenties:

    Re: Info en meningen over verschillende remschijven.

    Berichtdoor dom » do 24 apr 2014, 06:45

    Brembo Max + Ferodo DS2500

    hebben in men EJ9 ooit men leven gered.
    Avatar gebruiker
    dom
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2561
    Geregistreerd: zo 17 okt 2010, 19:16
    Woonplaats: Deurne
    my honda: Del Sol Motegi
    Advertenties:

    Re: Info en meningen over verschillende remschijven.

    Berichtdoor HondaNickx » do 24 apr 2014, 18:36

    Brembo Max en Ferodo Ds2500 : Goeie combo ,eigenlijk nooit geen problemen mee gehad en remt super.

    Dixcel SD en Dixcel Z-type pads : Mega goei blokken en schijven ,vooral van hoge snelheden 120km/h en meer remmen deze zeer goed.
    Enige minpuntje is de remstof en de prijs.

    Voor men volgende set ga ik bij Project Mu eens zien ,kwa prijs goedkoper als Dixcel en normaalgezien zijn die zeker zo goed.
    Een voordeel voor de trommelgebruikers Dixcel maakt nog altijd sport remschoenen voor de civic. ;)
    Deze ga ik allebij testen na men huidige Dixcel schijven.

    Een "J-hook" groef of rechte groeven (ongv 6 groeven) geven wel een voordeel circa 20% volgens Dixcel.
    Veel hangt af van hoe dat die groeven zijn gevormd.(Recht ,golvend,naar voren gericht,naar achter).
    Ap racing gebruikt "J-hook" groeven welke het nieuwste modelleke is blijkbaar ,ook hun circuitmodellen gebruiken die.
    Enige waar ik van weg zou blijven zijn geperforeerde schijven.

    Ik weet niet welke remblokken je had van stoptech , maar ik zou zeker zien naar remblokken die van 0-800°C goed werken.
    De meeste Straat/circuit blokken zijn in dit segment en zijn eigenlijk de max van straat remblokken.Een klasse hoger zit je al bij pure circuit blokken.
    Die temperaturen bereik je nooit op straat en op circuit soms ,Maar de initial bite van die remblokken is nog beter .
    HondaNickx
    H23 Poster
     
    Berichten: 783
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:

    Re: Info en meningen over verschillende remschijven.

    Berichtdoor JVDE » vr 25 apr 2014, 06:47

    Mijn setup is bijna klaar. MG ZS 282/262mm klauwen + normale schijven + mintex remblokjes + hel remleidingen.

    Heb gekozen voor een goedkope remblok om de schijven goed in te remmen.

    ben benieuwd :P
    JVDE
    D16 Poster
     
    Berichten: 168
    Geregistreerd: zo 04 apr 2010, 22:07
    Woonplaats: Dendermonde
    my honda: is fantastic!
    Advertenties:

    Re: Info en meningen over verschillende remschijven.

    Berichtdoor D-EK3 » vr 25 apr 2014, 20:18

    Mij niet verkeerd verstaan, de Brembo Max schijven zijn goed maar roesten als ge der naar kijkt.
    DS2500 Ferodo blokken zijn na één maal track naar de kloten, die verbranden gewoon. Ondertussen 3 sets versleten. De Stoptech blokken doen het hier beter bij mij.

    Voor mij moeten ze voor gemengd gebruik zijn.
    Velen zeggen of wel het één of wel het ander, dat weet ik. Maar toch moet een een tussenweg zijn.
    Avatar gebruiker
    D-EK3
    B20 Poster
     
    Berichten: 511
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 18:39
    Woonplaats: Wilrijk
    my honda: Civic EK3
    Advertenties:

    Re: Info en meningen over verschillende remschijven.

    Berichtdoor FlushApproved » vr 25 apr 2014, 20:36

    Remmen koelen blijft toch ook zeer belangrijk bij track use... nooit problemen gehad (brembo max/ ds2500) op zolder met de remmen
    FlushApproved
    B16 Poster
     
    Berichten: 357
    Geregistreerd: di 30 maart 2010, 17:48
    my honda: ek
    Advertenties:

    Re: Info en meningen over verschillende remschijven.

    Berichtdoor HondaNickx » di 29 apr 2014, 17:22

    Ik zou zeker gaan kijken in de hoogste straat klasse ,waar je ook track days mee kan doen. ( 0-800°C)
    De meeste merken hebben blokken in dat segment en zijn ook nog geschikt op straat.
    Het belangrijkste waar ge op moet letten is dat de blokken vanaf 0 °C of +/- 50°c al remmen ,op straat moet je dit hebben.De echte circuit remblokken beginnen bij circa 100 a 200°C pas goed te remmen.Tussen straat en circuit gaat zeker en vast,Dixcel Z-type , Project mu HC+ , Spoon ,Mugen sport zijn al een aantal remblokken die hier in vallen.

    Aangezien ge al stoptech blokken hebt kunt ge mss. ook stoptech schijven gaan halen die hebben een E-coating om roest te voorkomen.
    In tegenstelling tot de verf die brembo gebruikt op hun brembo max schijven zal dat wel beter beschermen tegen roest ;)
    HondaNickx
    H23 Poster
     
    Berichten: 783
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:

    Re: Info en meningen over verschillende remschijven.

    Berichtdoor D-EK3 » di 29 apr 2014, 18:58

    FlushApproved schreef:Remmen koelen blijft toch ook zeer belangrijk bij track use... nooit problemen gehad (brembo max/ ds2500) op zolder met de remmen

    Ik heb met die Ds2500 blokken al veel problemen gehad, voor ik in de pits ga rijd ik enkele rustige ronden om die al wat te koelen. Ik heb al ongeveer 3 sets kunnen weggooien.
    Avatar gebruiker
    D-EK3
    B20 Poster
     
    Berichten: 511
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 18:39
    Woonplaats: Wilrijk
    my honda: Civic EK3
    Advertenties:

    Re: Info en meningen over verschillende remschijven.

    Berichtdoor kenny_tmt » di 29 apr 2014, 19:40

    Stoptech blokken en schijven gehad op de aerodeck en super content van.. Op de ep3 zit er een mix van stoptech blokken vooraan en ds2500 achteraan en moet zeggen dat het goed zijn werk doet, en ik denk in combinatie met stoptech schijven ook? Moet ik is aan Mariow vragen alleszins zijn het gegroefde schijven..
    If in doubt, go flat out!
    Avatar gebruiker
    kenny_tmt
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1655
    Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
    Woonplaats: Aarschot
    my honda: CTR
    Advertenties:

    Re: Info en meningen over verschillende remschijven.

    Berichtdoor kristo » do 01 mei 2014, 10:33

    D-EK3 schreef:
    FlushApproved schreef:Remmen koelen blijft toch ook zeer belangrijk bij track use

    Ik heb met die Ds2500 blokken al veel problemen gehad, voor ik in de pits ga rijd ik enkele rustige ronden om die al wat te koelen

    Dennis heb je brake cooling air ducts zitten in je bumper?

    Stijl velgen speelt ook mee: spaken of voller.
    Laatst bijgewerkt door kristo op do 01 mei 2014, 14:25, in totaal 1 keer bewerkt.
    Avatar gebruiker
    kristo
    H23 Poster
     
    Berichten: 708
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:44
    Woonplaats: Gent
    my honda: EK3 hatch, EK4 sedan
    Advertenties:

    Re: Info en meningen over verschillende remschijven.

    Berichtdoor Goosse » do 01 mei 2014, 12:31

    Laatste trackdays heb ik gedaan met remkoeling, en dat is echt een wereld van verschil
    You buy parts you don't need with money you don't have to impress people you don't know

    EK squad - Jap Society

    www.charmdolls.be
    Goosse
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1184
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 20:47
    Woonplaats: Geel
    my honda: ek4
    Advertenties:

    Re: Info en meningen over verschillende remschijven.

    Berichtdoor Jdm_Whore » do 01 mei 2014, 13:45

    Remkoeling is inderdaad cruciaal op Zolder! Het kwaad is al lang geschied als je aan de afkoelrondjes begint D-EK3..

    Zonde wel om te lezen dat die Max'en zo hard roesten :doh:
    Driving takes three abilities: Accelerating, braking, and turning. More power only helps acceleration. Lower weight helps all three.
    Avatar gebruiker
    Jdm_Whore
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1863
    Geregistreerd: do 01 apr 2010, 21:01
    my honda: CL7 & EK4
    Advertenties:

    Volgende

    Keer terug naar Onderstel

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten