Pagina 1 van 1

Civic Type R - EP3 (facelift)

BerichtGeplaatst: wo 26 feb 2014, 12:57
door XortioN
Heeft iemand een idee welke veren er voor een Honda Civic Type R (EP3 van 2005) bestaan waar een GOCA attest voor bestaat? Ik rijd momenteel bijna een jaar met een V-maxx schroefkit (heeft een GOCA attest), maar omwille van de vele binnen banen die ik neem (rijd toch een goede 30.000km per jaar met heel wat binnen banen) twijfel ik om de OEM ophanging met vaste veren (bij voorkeur -3cm) te nemen. V-maxx rijdt héél plezant, maar het mist toch net iets te veel comfort (i know, pussyyyy :D)

Of andere voorstellen? Of als iemand toevallig nog OEM ophanging heeft met verlagingsveren op (in dat geval kan ik ze wisselen voor de keuring). :)


Ter info, ik heb vroeger Eibach Pro Kit gehad op mijn Prelude en vond deze super! Zowel qua hoogte als rij-comfort. Maar blijkbaar zijn deze eigenlijk gemaakt voor de niet-Type R modellen, waardoor het attest waarschijnlijk niet zal pakken bij de keuring? Maar ze zouden wel passen naar het schijnt.

Re: Civic Type R - EP3 (facelift)

BerichtGeplaatst: wo 26 feb 2014, 13:03
door XortioN
Ps. Momenteel sta ik wel relatief laag (6,5cm met de voorlip en middenlijn). Heeft iemand een idee of de kit minder hard zou rijden als ik hem bv op 9-10cm zet? Kan het gewoon ook even uitproberen, maar dan moet ik hem weer uitlijnen (en mss voor niets) :)

Re: Civic Type R - EP3 (facelift)

BerichtGeplaatst: wo 26 feb 2014, 14:16
door kenny_tmt
Ik rij op OEM facelift dempers met spax -30mm en dat is super hard..

Re: Civic Type R - EP3 (facelift)n

BerichtGeplaatst: wo 26 feb 2014, 14:29
door Nasty
Eibach rijdt geweldig, heb ze ook gehad onder mijn EP,
Normaal kan je de verlagingsveren steken voor de EP4 :wink:

Re: Civic Type R - EP3 (facelift)

BerichtGeplaatst: wo 26 feb 2014, 16:19
door Eatmydust
KW V1, V2 of V3 al naargelang budget.

Re: Civic Type R - EP3 (facelift)

BerichtGeplaatst: wo 26 feb 2014, 21:17
door XortioN
Hmmm nu begin ik toch sterk te twijfelen, als -3cm vaste veren ook hard rijden dan heeft het natuurlijk weinig zin om te veranderen.

@Nasty, ja die zouden idd passen naar het schijnt, maar dan gaat het GOCA attest vermoedelijk niet echt 'pakken' op de keuring? :)

@Eatmydust, kennis heeft KW onder zijn EP3 en zegt dat ze toch ook vrij hard zijn.


Het zou wat zot zijn om een andere ophanging te steken die even hard is als mijn V-maxx, aangezien ik dan voor niets geld uitgeef :P

Re: Civic Type R - EP3 (facelift)

BerichtGeplaatst: wo 26 feb 2014, 23:51
door TOM-ek4-VTI
Kan niet uit ervaring spreken maar heb altijd gehoord dat kw vrij zacht rijd :denk:
Missch is testrijden met die maat z'n Ep3 :denk:

Re: Civic Type R - EP3 (facelift)

BerichtGeplaatst: do 27 feb 2014, 09:11
door Jdm_Whore
KW V1 kan idd stug zijn, ALS ge ze vrij laag schroeft.

Ik ben een beetje verbaasd door uw uitspraak Kenny? Ik ga er vanuit dat die Spax veren dan lineair zijn en een vrij hoge springrate hebben? Stock EP3 is normaal ongeveer 4.5kg voor en 8kg achter. Bij de meeste 'gewone' veren gemonteerd op oem dempers wordt de auto maar weinig stugger..

Re: Civic Type R - EP3 (facelift)

BerichtGeplaatst: do 27 feb 2014, 11:19
door kenny_tmt
Jdm_Whore schreef:KW V1 kan idd stug zijn, ALS ge ze vrij laag schroeft.

Ik ben een beetje verbaasd door uw uitspraak Kenny? Ik ga er vanuit dat die Spax veren dan lineair zijn en een vrij hoge springrate hebben? Stock EP3 is normaal ongeveer 4.5kg voor en 8kg achter. Bij de meeste 'gewone' veren gemonteerd op oem dempers wordt de auto maar weinig stugger..


Zal de spring rates is opzoeken, op mijn aerodeck zat KW v1 (niet echt een vergelijking) maar dit was veel zachter!

Re: Civic Type R - EP3 (facelift)

BerichtGeplaatst: do 27 feb 2014, 17:55
door XortioN
Iemand ervaring met H&R veren of SuspensionTechniques?

H&R heeft net iets hogere spring rates dan de Eibach veren (een 10% verschil), dus op zich zou het comfort daarmee wel nog wat bewaard moeten blijven denk ik?
SuspensionTechniques had ik nog nooit van gehoord maar komen ook met GOCA.. :denk:

H&R zou neerkomen op een €300 en SuspensionTechniques op een €200.

Nog een ander vraagje, beïnvloeden hulpveren ook het comfort? Schiet mij net te binnen dat mijn hulpveren er nooit hebben onder gezeten. :P

Re: Civic Type R - EP3 (facelift)

BerichtGeplaatst: vr 28 feb 2014, 09:30
door Jdm_Whore
Hulpveren zijn vrij 'slap' en zorgen er bij mijn weten gewoon voor dat de hoofdveer niet los komt te zitten tijdens het uitveren/opkrikken etc.

Suspension Techniques is het nieuwe ST denk ik? Dat is gewoon Weitec in een nieuw jasje..

Re: Civic Type R - EP3 (facelift)

BerichtGeplaatst: za 01 maart 2014, 12:47
door XortioN
Zouden die dan ook niet een beetje helpen bij het verwerken van kleine korte hoebels (deze voelen momenteel namelijk het hardste aan) een beetje zoals bij een progressieve veer?

Misschien eens vragen welk type veren die Suspension Techniques zijn en wat de spring rates zijn, dan zal ik normaal wel kunnen inschatten hoe comfortabel ze zijn zeker? :)