Civic Type R - EP3 (facelift)

Civic Type R - EP3 (facelift)

Berichtdoor XortioN » wo 26 feb 2014, 12:57

Heeft iemand een idee welke veren er voor een Honda Civic Type R (EP3 van 2005) bestaan waar een GOCA attest voor bestaat? Ik rijd momenteel bijna een jaar met een V-maxx schroefkit (heeft een GOCA attest), maar omwille van de vele binnen banen die ik neem (rijd toch een goede 30.000km per jaar met heel wat binnen banen) twijfel ik om de OEM ophanging met vaste veren (bij voorkeur -3cm) te nemen. V-maxx rijdt héél plezant, maar het mist toch net iets te veel comfort (i know, pussyyyy :D)

Of andere voorstellen? Of als iemand toevallig nog OEM ophanging heeft met verlagingsveren op (in dat geval kan ik ze wisselen voor de keuring). :)


Ter info, ik heb vroeger Eibach Pro Kit gehad op mijn Prelude en vond deze super! Zowel qua hoogte als rij-comfort. Maar blijkbaar zijn deze eigenlijk gemaakt voor de niet-Type R modellen, waardoor het attest waarschijnlijk niet zal pakken bij de keuring? Maar ze zouden wel passen naar het schijnt.
Avatar gebruiker
XortioN
B18 Poster
 
Berichten: 436
Geregistreerd: za 23 okt 2010, 19:35
my honda: Civic EP3 facelift
Advertenties:



  • Re: Civic Type R - EP3 (facelift)

    Berichtdoor XortioN » wo 26 feb 2014, 13:03

    Ps. Momenteel sta ik wel relatief laag (6,5cm met de voorlip en middenlijn). Heeft iemand een idee of de kit minder hard zou rijden als ik hem bv op 9-10cm zet? Kan het gewoon ook even uitproberen, maar dan moet ik hem weer uitlijnen (en mss voor niets) :)
    Avatar gebruiker
    XortioN
    B18 Poster
     
    Berichten: 436
    Geregistreerd: za 23 okt 2010, 19:35
    my honda: Civic EP3 facelift
    Advertenties:

    Re: Civic Type R - EP3 (facelift)

    Berichtdoor kenny_tmt » wo 26 feb 2014, 14:16

    Ik rij op OEM facelift dempers met spax -30mm en dat is super hard..
    If in doubt, go flat out!
    Avatar gebruiker
    kenny_tmt
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1655
    Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
    Woonplaats: Aarschot
    my honda: CTR
    Advertenties:

    Re: Civic Type R - EP3 (facelift)n

    Berichtdoor Nasty » wo 26 feb 2014, 14:29

    Eibach rijdt geweldig, heb ze ook gehad onder mijn EP,
    Normaal kan je de verlagingsveren steken voor de EP4 :wink:
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: Civic Type R - EP3 (facelift)

    Berichtdoor Eatmydust » wo 26 feb 2014, 16:19

    KW V1, V2 of V3 al naargelang budget.
    Eatmydust
    B16 Poster
     
    Berichten: 398
    Geregistreerd: zo 06 feb 2011, 13:48
    Advertenties:

    Re: Civic Type R - EP3 (facelift)

    Berichtdoor XortioN » wo 26 feb 2014, 21:17

    Hmmm nu begin ik toch sterk te twijfelen, als -3cm vaste veren ook hard rijden dan heeft het natuurlijk weinig zin om te veranderen.

    @Nasty, ja die zouden idd passen naar het schijnt, maar dan gaat het GOCA attest vermoedelijk niet echt 'pakken' op de keuring? :)

    @Eatmydust, kennis heeft KW onder zijn EP3 en zegt dat ze toch ook vrij hard zijn.


    Het zou wat zot zijn om een andere ophanging te steken die even hard is als mijn V-maxx, aangezien ik dan voor niets geld uitgeef :P
    Avatar gebruiker
    XortioN
    B18 Poster
     
    Berichten: 436
    Geregistreerd: za 23 okt 2010, 19:35
    my honda: Civic EP3 facelift
    Advertenties:

    Re: Civic Type R - EP3 (facelift)

    Berichtdoor TOM-ek4-VTI » wo 26 feb 2014, 23:51

    Kan niet uit ervaring spreken maar heb altijd gehoord dat kw vrij zacht rijd :denk:
    Missch is testrijden met die maat z'n Ep3 :denk:
    TOM-ek4-VTI
    B18 Poster
     
    Berichten: 449
    Geregistreerd: do 23 aug 2012, 22:10
    Woonplaats: liedekerke
    my honda: EK4
    Advertenties:

    Re: Civic Type R - EP3 (facelift)

    Berichtdoor Jdm_Whore » do 27 feb 2014, 09:11

    KW V1 kan idd stug zijn, ALS ge ze vrij laag schroeft.

    Ik ben een beetje verbaasd door uw uitspraak Kenny? Ik ga er vanuit dat die Spax veren dan lineair zijn en een vrij hoge springrate hebben? Stock EP3 is normaal ongeveer 4.5kg voor en 8kg achter. Bij de meeste 'gewone' veren gemonteerd op oem dempers wordt de auto maar weinig stugger..
    Driving takes three abilities: Accelerating, braking, and turning. More power only helps acceleration. Lower weight helps all three.
    Avatar gebruiker
    Jdm_Whore
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1863
    Geregistreerd: do 01 apr 2010, 21:01
    my honda: CL7 & EK4
    Advertenties:

    Re: Civic Type R - EP3 (facelift)

    Berichtdoor kenny_tmt » do 27 feb 2014, 11:19

    Jdm_Whore schreef:KW V1 kan idd stug zijn, ALS ge ze vrij laag schroeft.

    Ik ben een beetje verbaasd door uw uitspraak Kenny? Ik ga er vanuit dat die Spax veren dan lineair zijn en een vrij hoge springrate hebben? Stock EP3 is normaal ongeveer 4.5kg voor en 8kg achter. Bij de meeste 'gewone' veren gemonteerd op oem dempers wordt de auto maar weinig stugger..


    Zal de spring rates is opzoeken, op mijn aerodeck zat KW v1 (niet echt een vergelijking) maar dit was veel zachter!
    If in doubt, go flat out!
    Avatar gebruiker
    kenny_tmt
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1655
    Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
    Woonplaats: Aarschot
    my honda: CTR
    Advertenties:

    Re: Civic Type R - EP3 (facelift)

    Berichtdoor XortioN » do 27 feb 2014, 17:55

    Iemand ervaring met H&R veren of SuspensionTechniques?

    H&R heeft net iets hogere spring rates dan de Eibach veren (een 10% verschil), dus op zich zou het comfort daarmee wel nog wat bewaard moeten blijven denk ik?
    SuspensionTechniques had ik nog nooit van gehoord maar komen ook met GOCA.. :denk:

    H&R zou neerkomen op een €300 en SuspensionTechniques op een €200.

    Nog een ander vraagje, beïnvloeden hulpveren ook het comfort? Schiet mij net te binnen dat mijn hulpveren er nooit hebben onder gezeten. :P
    Avatar gebruiker
    XortioN
    B18 Poster
     
    Berichten: 436
    Geregistreerd: za 23 okt 2010, 19:35
    my honda: Civic EP3 facelift
    Advertenties:

    Re: Civic Type R - EP3 (facelift)

    Berichtdoor Jdm_Whore » vr 28 feb 2014, 09:30

    Hulpveren zijn vrij 'slap' en zorgen er bij mijn weten gewoon voor dat de hoofdveer niet los komt te zitten tijdens het uitveren/opkrikken etc.

    Suspension Techniques is het nieuwe ST denk ik? Dat is gewoon Weitec in een nieuw jasje..
    Driving takes three abilities: Accelerating, braking, and turning. More power only helps acceleration. Lower weight helps all three.
    Avatar gebruiker
    Jdm_Whore
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1863
    Geregistreerd: do 01 apr 2010, 21:01
    my honda: CL7 & EK4
    Advertenties:

    Re: Civic Type R - EP3 (facelift)

    Berichtdoor XortioN » za 01 maart 2014, 12:47

    Zouden die dan ook niet een beetje helpen bij het verwerken van kleine korte hoebels (deze voelen momenteel namelijk het hardste aan) een beetje zoals bij een progressieve veer?

    Misschien eens vragen welk type veren die Suspension Techniques zijn en wat de spring rates zijn, dan zal ik normaal wel kunnen inschatten hoe comfortabel ze zijn zeker? :)
    Avatar gebruiker
    XortioN
    B18 Poster
     
    Berichten: 436
    Geregistreerd: za 23 okt 2010, 19:35
    my honda: Civic EP3 facelift
    Advertenties:


    Keer terug naar Onderstel

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast