Gunther's EG6 [New Daily, P19]

Re: Gunther's EG6 [beginnen demonteren]

Berichtdoor Vteclover » di 24 apr 2012, 06:58

Amaai dan zijde direct al 300 euro kwijt pff.
Dan hedde nog chance denk ik da ge voor juli en augustus zijt met die mannen hun verlof.
Ik kreeg het hier al toen mijnen stoep 1 week voor mijn poort open lag.
Had hem ook net
Grtz
Vteclover
HCB Veteraan
 
Berichten: 1013
Geregistreerd: do 25 maart 2010, 13:01
my honda: Civic Ek4
Advertenties:



  • Re: Gunther's EG6 [beginnen demonteren]

    Berichtdoor Gunther » di 24 apr 2012, 18:02

    Heb vandaag al direct gebeld, want wou het niet laten aanslepen.
    Direct al een afspraak gemaakt, 12 juni.

    Heb eens navraag gedaan omtrent het terug plaatsen van het interieur. Gewoon zorgen dat de zetels en de gordelpunten terug goed zitten. De zijschorten ga ik er ook maar weer aanhangen, al was het maar dat ze niet beginnen zagen.

    Die wachttijd kan mij eigenlijk niet zoveel schelen, ik heb veel tijd voor alles. Liever 2 jaar werken aan een tot in de punten afgewerkte auto dan 1 jaar aan iets waar ik niet 100% tevreden mee ben.
    'T is eerder een streep door mijn rekening op vlak van kost. 130€ + 170€, en toen zei hij '400€'. Waar hij die andere 100€ van toverde, God mag het weten, maar soit.
    Da's jammerlijk geld waar je helaas nooit iets van ziet. Had een schoon bedrag geweest om boutjes en tapjes en originele stickers en lijstjes mee aan te kopen. Dat ga ik nu ook nog doen, maar helaas komt dat er nu gewoon los bovenop :zot: .

    Achjaa, tijd genoeg :goed:
    Organisation is the key to reassembly
    Avatar gebruiker
    Gunther
    H23 Poster
     
    Berichten: 728
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 23:34
    my honda: EG6
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6 [beginnen demonteren]

    Berichtdoor Jettn » di 24 apr 2012, 21:16

    Toch raar dat er altijd andere prijzen zijn en de keuring toch een dienst is die dezelfde prijzen zou moeten hanteren..
    Avatar gebruiker
    Jettn
    B20 Poster
     
    Berichten: 549
    Geregistreerd: ma 17 mei 2010, 16:06
    Woonplaats: Brugge
    my honda: Ee9
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6 [beginnen demonteren]

    Berichtdoor kristo » wo 25 apr 2012, 18:11

    Ergens moeten die prijzen toch te controleren zijn :denk:

    Mss Honda Aalst Wijngaardveld eens bellen, die hebben ervaring met importpapiererij, mss dat zij weten waar je dingen kunt checken.
    Avatar gebruiker
    kristo
    H23 Poster
     
    Berichten: 708
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:44
    Woonplaats: Gent
    my honda: EK3 hatch, EK4 sedan
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6 [beginnen demonteren]

    Berichtdoor kristo » wo 25 apr 2012, 20:14

    Avatar gebruiker
    kristo
    H23 Poster
     
    Berichten: 708
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:44
    Woonplaats: Gent
    my honda: EK3 hatch, EK4 sedan
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6 [waterlek]

    Berichtdoor Gunther » vr 11 mei 2012, 17:44

    Gisteren serieus verschoten..

    Liep voorbij de wagen en zag plots dat de passagierskant vanbinnen 'donkerder' was. Toen ik van dichterbij keek was ik serieus verschoten. "Gelukkig" was de zetel er uit, voor de rest stond de hele passagierskant onder water.. En nie zomaar wa vochtig, maar echt onder water. Het tapijt is wat 'gelift' waardoor de hoeveelheid niet goed zichtbaar is, maar mijn plat hand op de bodem stond toch onder water :zot: . Na efkes zoeken bleek het dus langs het dak in te lopen. Ik vermoed (logischer wijs) dat het de afdichting is van het dak. De afdichting zag er op het eerste zicht nochtans niet slecht uit. En ervan uitgaan dat het dak open stond ga ik niet, want hij staat al langer buiten.

    Ik denk dat de overvloedige regen + een slechte rubber voor mijne zwemvijver gezorgd hebben. Accu aangekoppeld, auto van mijn vader buiten gezwierd en de mijne binnen gezet met alle deuren etc open. Hij is nog steeds aan het drogen (regelmatig dweilen + krantenpapier). Op het eerste zicht lopen er niet zoveel kabels op die plaatsen, maar zij die er toch lopen zullen extra gecontroleerd worden. Ik vrees wel dat ik met 'schimmelplekken' in het tapijt ga zitten. Nu goed, reden te meer om eens goed onder handen te nemen met woolite.

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Ondertussen ben ik rustig wat parts aan het verzamelen (boutjes, rubbertjes, pakkingen, accesoires) zodat ik na de importkeuring (12 juni) goed kan beginnen aan de auto.
    Tast nog altijd wat in het duister wat betreft de importkeuring. Ik weet niet of er enorm gelet wordt op technische mankementen (remongelijkheid, uitstoot, schokdempertest, ...) of dat de originaliteit en de wettelijkheid van de wagen vooral onderzocht worden.
    Organisation is the key to reassembly
    Avatar gebruiker
    Gunther
    H23 Poster
     
    Berichten: 728
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 23:34
    my honda: EG6
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6 [waterlek]

    Berichtdoor matsuchi-san » vr 11 mei 2012, 17:54

    ne waterstofzuiger bij boels gaan halen ofzo?,dan kunde da er direct almaal uitzuigen,
    Afbeelding
    matsuchi-san
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1530
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 17:46
    my honda: EE8 CRX
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6 [waterlek]

    Berichtdoor vtiprelude » vr 11 mei 2012, 21:51

    kijk ies naar den afloop van u open daksken! :goed:
    once a honda,always a honda.drive fast,drive honda

    what doesn't kill you,makes you stronger!
    Avatar gebruiker
    vtiprelude
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3884
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 23:11
    Woonplaats: in de beschaafde wereld
    my honda: accord tourer
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6 [waterlek]

    Berichtdoor Jettn » za 12 mei 2012, 12:40

    De mankementen komen dan op het keuringsbewijs die je zal meekrijgen na de import keuring. Die moet je dan aanpakken voor je de 2dehandskeuring doet he
    Avatar gebruiker
    Jettn
    B20 Poster
     
    Berichten: 549
    Geregistreerd: ma 17 mei 2010, 16:06
    Woonplaats: Brugge
    my honda: Ee9
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6 [Updates komen binnen p3]

    Berichtdoor Gunther » ma 28 mei 2012, 18:11

    Afgelopen weken weinig kunnen doen. De wagen moet zoals eerder gezegd naar de importkeuring op 12 juni dus heel veel ga ik er nu nog niet aan doen. Het interieur is er terug ingestoken en de zijschorten hangen er ook weer aan. Ondertussen op zoek gegaan naar wat parts die ik nodig had en wat parts die ik minder nodig had maar wel wou. Even de afgelopen dagen / binnengekomen parts in willekeurige volgorde presenteren

    Vorige week is er een pakketje binnengekomen uit Amerika. Enkele nieuwe OEM onderdelen die ik niet aan mij voorbij kon laten gaan.

    OEM pookhoes (de gewone, zonder rode stiksels). De oude had zijn beste tijd gehad en de "ring" vanboven was half afgebroken:
    Afbeelding

    OEM achterste ruitenwisserafdichtdopkitje (scrabble winner gegarandeerd :mrgreen: )
    Afbeelding

    OEM mudflapset
    Afbeelding
    Afbeelding


    Eerder deze week een motorstandaard besteld, als ik er mijn werk van maak dan doe ik dat graag goed, en om mij uren op m'n knieën te zetten op een pallet, dat zie ik ook niet zitten. Hier gaat de B16 menige dagen / weken aanhangen 8-) .
    Afbeelding

    Week of 3 geleden een 4-2-1 Spec '96 header gaan halen van B-series driver. 2.5" weliswaar, wat betekend dat het verdere vervolg van de uitlaatlijn in de toekomst ook aangepakt zal worden. Ik had eventueel gedacht aan Invidia G200. Ik zoek vooral een lijn die tegelijk kwalitatief is en toch geen heuse brulpijp is. Ik wil de sound vooral van vooraan laten blijven komen.
    Was uit interesse eens een pot Rustyco gel gaan halen ook. En daar wou ik de uitlaat eens mee onder handen nemen. Nutteloos werkje kan je zeggen, maar een mens moet zich met iets bezig houden in afwachting ;). Eind goed al goed, al moet ik zeggen dat ik na anderhalve dag wel verschoten was van het resultaat. Had de header etc mooi ingepakt met inpakfolie zoals beschreven staat maar bij het verwijderen ervan was er 1 harde koek aan de onderdelen gekomen. Redelijk werkje gehad om alles er af te krijgen (schuurborstel). De foto van de header was nog niet in eindtoestand, nu is alles helemaal netjes.

    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding

    Paar algemene tapjes, boutjes en moertjes die me al in het oog gesprongen waren wegens overspoten geweest ( :dom: ), uitgedraaid of ontbrekende. Er zal in de toekomst nog een shitload meer aan boutjes en dergelijke prul bijkomen.
    Afbeelding

    Had de voorbumper er eens afgehaald om de mistlamp te herstellen. Daardoor weer redelijk wat geklooide kabels ontdekt (de hoogteverstelling van de koplamp wordt doorgelust d.m.v suikertjes)
    Afbeelding

    Even de ogen gefronst bij het zien van dit "steuntje" onder de koplamp. Aan beide kanten hangen ze af naar beneden. Ik vermoed dat dit standaard zo niet was en dat de wagen dus ooit een een stamp heeft gehad vooraan.
    Afbeelding
    Afbeelding

    Wat brengt de toekomst:
    * Er is een pakket onderweg van All4Honda met daarin een blackworks ECU cover, HAMP filters, oliefiltersleutel, magnetische carterplug, blauwe NGK bougiekabels etc..
    * Na mijn eindwerkperiode de connectors in de motorruimte beginnen labelen en een weekend plannen om de B16 er uit te halen.
    * Contact gelegd met een bedrijf uit de UK. Dit om ieder rubbertje, iedere dichting en iedere lager van de motor te bestellen.
    * Kop en blok zullen alvorens het vervangen van de rubbers en dichtingen gevlakt worden.
    * Als de motor en bijgevolg de uitlaatlijn en benzinetank ook vanonder de wagen zijn de bodem en wielkasten aanpakken en volledig tectyleren.

    In de nog verdere toekomst volgt het herspuiten en het wiretucken natuurlijk. Ook het onderstel zal aangepakt en nagekeken worden. Als ik dan nog eens een setje EG6 velgen op de kop kan tikken ben ik helemaal content :party: . Er zijn nog zoveel nice to have's die op de lijst staan, maar first things first.
    Organisation is the key to reassembly
    Avatar gebruiker
    Gunther
    H23 Poster
     
    Berichten: 728
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 23:34
    my honda: EG6
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6 [Updates komen binnen p3]

    Berichtdoor Vteclover » ma 28 mei 2012, 18:40

    Goed bezig !!!
    Lijkt idd een licht tikje maar soit,ook zie je spuitnevelresten op het ruitensproeierreservoir
    Vteclover
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1013
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 13:01
    my honda: Civic Ek4
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6 [Updates komen binnen p3]

    Berichtdoor Gunther » ma 28 mei 2012, 18:44

    Vteclover schreef:Goed bezig !!!
    Lijkt idd een licht tikje maar soit,ook zie je spuitnevelresten op het ruitensproeierreservoir


    Er valt inderdaad op verschillende plekken te zien dat er hier en daar onzorgvuldig herspoten is geweest, zonder te demonteren.
    Op HCN wist me net iemand te zeggen dat dat bij zijn EG ook zo is en dat hij 100% zeker nog geen voorschade heeft gehad.
    Organisation is the key to reassembly
    Avatar gebruiker
    Gunther
    H23 Poster
     
    Berichten: 728
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 23:34
    my honda: EG6
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6 [Updates komen binnen p3]

    Berichtdoor leon » ma 28 mei 2012, 20:46

    Gunther schreef:
    Vteclover schreef:Goed bezig !!!
    Lijkt idd een licht tikje maar soit,ook zie je spuitnevelresten op het ruitensproeierreservoir


    Er valt inderdaad op verschillende plekken te zien dat er hier en daar onzorgvuldig herspoten is geweest, zonder te demonteren.
    Op HCN wist me net iemand te zeggen dat dat bij zijn EG ook zo is en dat hij 100% zeker nog geen voorschade heeft gehad.


    Is bij mij ook bij beide EG's, en beide precies hetzelfde, en voor zover ik weet ook geen schade vooraan gehad.

    Verder goed bezig met de EG, gaat een nette worden.
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    leon
    B18 Poster
     
    Berichten: 439
    Geregistreerd: ma 03 mei 2010, 18:32
    Woonplaats: Koewacht (NL)
    my honda: EG/CRX
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6 [Updates komen binnen p3]

    Berichtdoor Jdm_Whore » do 31 mei 2012, 22:19

    Ik ben de voorbije week ook weer dagelijks met Rustyco bezig geweest, en heb inderdaad ondervonden dat je dit geen 24u of langer moet laten zitten..

    Dan vormt het een laagje wat lijkt op een roestomvormer, en dat krijg je vooral moeilijk weg in putjes/hoekjes.. Nu laat ik het telkens 1-2u intrekken, dan zuivermaken, schuren en een nieuwe laag :goed: Nog wat afwerken en dan heb ik een 100% roestvrij front 8-) (tenzij in de chassisbalken nog wat zit natuurlijk)
    Driving takes three abilities: Accelerating, braking, and turning. More power only helps acceleration. Lower weight helps all three.
    Avatar gebruiker
    Jdm_Whore
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1863
    Geregistreerd: do 01 apr 2010, 21:01
    my honda: CL7 & EK4
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6 [Updates komen binnen p3]

    Berichtdoor La Diablo Verda » do 31 mei 2012, 22:38

    respect kerel da ge da allemaal zelf doet ;) ben benieuwd naar de echte Ups ;)
    Although i drive an Audi now,in my heart,i'll always stay true to JDM Cars,Especially Honda. :goed:
    Avatar gebruiker
    La Diablo Verda
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1260
    Geregistreerd: vr 27 apr 2012, 21:00
    Woonplaats: Sint-Truiden
    my honda: Accord coupe
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar Bezoekers

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten