Afgelopen weken weinig kunnen doen. De wagen moet zoals eerder gezegd naar de importkeuring op 12 juni dus heel veel ga ik er nu nog niet aan doen. Het interieur is er terug ingestoken en de zijschorten hangen er ook weer aan. Ondertussen op zoek gegaan naar wat parts die ik nodig had en wat parts die ik minder nodig had maar wel wou. Even de afgelopen dagen / binnengekomen parts in willekeurige volgorde presenteren
Vorige week is er een pakketje binnengekomen uit Amerika. Enkele nieuwe OEM onderdelen die ik niet aan mij voorbij kon laten gaan.
OEM pookhoes (de gewone, zonder rode stiksels). De oude had zijn beste tijd gehad en de "ring" vanboven was half afgebroken:
OEM achterste ruitenwisserafdichtdopkitje (scrabble winner gegarandeerd
)
OEM mudflapset
Eerder deze week een motorstandaard besteld, als ik er mijn werk van maak dan doe ik dat graag goed, en om mij uren op m'n knieën te zetten op een pallet, dat zie ik ook niet zitten. Hier gaat de B16 menige dagen / weken aanhangen
.
Week of 3 geleden een 4-2-1 Spec '96 header gaan halen van B-series driver. 2.5" weliswaar, wat betekend dat het verdere vervolg van de uitlaatlijn in de toekomst ook aangepakt zal worden. Ik had eventueel gedacht aan Invidia G200. Ik zoek vooral een lijn die tegelijk kwalitatief is en toch geen heuse brulpijp is. Ik wil de sound vooral van vooraan laten blijven komen.
Was uit interesse eens een pot Rustyco gel gaan halen ook. En daar wou ik de uitlaat eens mee onder handen nemen. Nutteloos werkje kan je zeggen, maar een mens moet zich met iets bezig houden in afwachting
. Eind goed al goed, al moet ik zeggen dat ik na anderhalve dag wel verschoten was van het resultaat. Had de header etc mooi ingepakt met inpakfolie zoals beschreven staat maar bij het verwijderen ervan was er 1 harde koek aan de onderdelen gekomen. Redelijk werkje gehad om alles er af te krijgen (schuurborstel). De foto van de header was nog niet in eindtoestand, nu is alles helemaal netjes.
Paar algemene tapjes, boutjes en moertjes die me al in het oog gesprongen waren wegens overspoten geweest (
), uitgedraaid of ontbrekende. Er zal in de toekomst nog een shitload meer aan boutjes en dergelijke prul bijkomen.
Had de voorbumper er eens afgehaald om de mistlamp te herstellen. Daardoor weer redelijk wat geklooide kabels ontdekt (de hoogteverstelling van de koplamp wordt doorgelust d.m.v suikertjes)
Even de ogen gefronst bij het zien van dit "steuntje" onder de koplamp. Aan beide kanten hangen ze af naar beneden. Ik vermoed dat dit standaard zo niet was en dat de wagen dus ooit een een stamp heeft gehad vooraan.
Wat brengt de toekomst:
* Er is een pakket onderweg van All4Honda met daarin een blackworks ECU cover, HAMP filters, oliefiltersleutel, magnetische carterplug, blauwe NGK bougiekabels etc..
* Na mijn eindwerkperiode de connectors in de motorruimte beginnen labelen en een weekend plannen om de B16 er uit te halen.
* Contact gelegd met een bedrijf uit de UK. Dit om ieder rubbertje, iedere dichting en iedere lager van de motor te bestellen.
* Kop en blok zullen alvorens het vervangen van de rubbers en dichtingen gevlakt worden.
* Als de motor en bijgevolg de uitlaatlijn en benzinetank ook vanonder de wagen zijn de bodem en wielkasten aanpakken en volledig tectyleren.
In de nog verdere toekomst volgt het herspuiten en het wiretucken natuurlijk. Ook het onderstel zal aangepakt en nagekeken worden. Als ik dan nog eens een setje EG6 velgen op de kop kan tikken ben ik helemaal content
. Er zijn nog zoveel nice to have's die op de lijst staan, maar first things first.