Vteclover schreef:Goed bezig !!
Juist 2 vraagjes,waarom eigenlijk een itr b18 oliepomp ??? En waarom b16a nokken en geen b16b of dc2 nokken??
Die zouden beter moeten zijn, betere flow. Wel even een kleine opmerking dat ik mij vergist heb in de eerdere 'speclist'. De onderste distributiecover moet aangepast worden bij USDM (zijn tevens ook OBD2) pompen maar niet bij JDM (OBD0/OBD1) pompen. Goh, wat betreft die nokken, ik heb mij mijn ogen laten uitsteken. Kon ze kopen aan een mooie prijs en ze zijn net dat ietsje scherper. Misschien dat ik in de toekomst als er een mooie aanbieding komt alsnog verander van gedacht .
Leplatje schreef:Terwijl alles toch open ligt zou ik ook wel opteren voor EK9 of ITR nokken denk ik.
Ik neem aan dat je toch alles nieuw gaat kopen waarschijnlijk?
Zoals ik al zei tegen "Vteclover" had ik de B16A nokken iets te "hals over kop" gekocht. Alles wordt nieuw aangekocht, enkel als ik voor OEM nokken ben ik afhankelijk van de 2dehandsmarkt . In deze fase van mijn project is het nog iets te gek om al direct voor zo'n kost te gaan van gloednieuwe nokken. De 2dehands nokken zullen voor montage eerst opgemeten worden natuurlijk!
jonas (R-garage) schreef:omdat ie met de oem ecu wil blijven rijden zonder trobbels meschien ....
Heb je het dan over de oliepomp, of? Versta niet echt goed wat je hiermee bedoelt.
Nog enkele foto's van deze namiddag, blok is kaal :