Vorige week zaterdag was het eindelijk zo ver. Eén van dé momenten waarvoor je zoiets doet.
Eerste start. Durf vrijwel te zeggen 'vlekkeloos'. Zoals ze zeggen "tikken en weg".
Geen foutcode, geen problemen, niets. Blok draaide direct goed.
Had wel nog 'snel' het originele inlaattraject gestoken. Wou de eerste start niet blijven uitstellen door 'afwerkingskwesties', vandaar even de kort door de bocht optie genomen.
"Rasperige" geluid die je hoort is de servo pomp die direct alle olie opzoog (wat logisch is) en bijgevolg wat droog draaide.
Geen sensationeel filmpje ofzo, gewoon "het" moment .
In tegenstelling tot de motor liep de ABS wel uit op een probleem. Pomp heeft hoogstwaarschijnlijk té lang droog gestaan en één van de kleppen gaat niet open. Je hoort de pomp "geven" bij het opstarten van de motor en/of bij het overbruggen van de relais. Maar als je hem wilt ontluchten komt er geen zuchtje druk uit. Ik weet nog niet wat ik ermee ga doen. Pomp is ook zo enorm lomp. En met remolie beginnen knoeien is geen senicure in een motorruimte waar alles herspoten is.
Ik zou een andere pomp kunnen zoeken, maar dan moet het ook al eentje zijn die niet 2 jaar ligt te wachten...
Misschien bouw ik hem wel terug om naar een klassiek systeem, dat moet ik allemaal nog uitmaken.
Op wat op te volgen kinderziektes na loopt de auto perfect, en da's het voornaamste.