Bedankt voor de positieve reacties. Ik wou echt een EG6 die nagenoeg origineel stond, de smaak van een ander wou ik niet kopen.
Vandaag naar de douane geweest en het bekende papier met de stempel verkregen. Daarna naar de dealer gegaan om een gelijkvormigheidsattest aan te vragen. Ging eigenlijk vrij vlot, ik dacht dat ze veel meer problemen gingen maken hiervan. Zou volgende week ergens moeten aankomen.
Direct ook al enkele kleine onderdeeltjes besteld. Er is volgens mij nog niet zolang geleden een nieuwe voorruit in geplaatst en dat is niet helemaal goed gedaan. De ruit is wel waterdicht (totnogtoe) maar de omlijsting laat hier en daar de wensen over. Direct al nieuwe tapjes besteld voor het paneel die onderaan je ruit ligt waar je ruitenwissers uitkomen zeg maar. Want daar ontbraken er een paar van. Omdat ik het vermoeden had dat de andere ook zouden sneuvelen bij het demonteren heb ik ze maar allemaal nieuw besteld.
Ook de deurlijst aan de bestuurdersdeur hing vanboven los (afgebroken), en die heb ik ook maar gelijk nieuw besteld.
Vanavond ga'k met de wagen eens naar een kennis (carrossier) gaan en bekijken hoe ik het het best aanpak en in welke volgorde. Wil de wielkasten en bodem terug tectyleren en ik wil het onderstel namelijk ook aanpakken. Ik wil ten allen tijde vermijden dat ik mezelf kloot door de auto op de verkeerde moment "niet verrolbaar" te maken.
Hoe langer ik er naar kijk, hoe meer ik vermoed dat er met de elektriciteit geklooid is geweest. Hier een kabel die afgeknipt en opgerold is, daar een lusterklemmetje die als verbinding dient, dan daar weer wat kabels die zoiezo niet OEM zijn, daar een stekkertje die los ligt, enz...
Ook de centrale vergrendeling werkt niet. Iedere deur moet apart vergrendeld worden, ik vermoed de 'aantrekkabels' of de actuator? Iemand die hier ervaring mee heeft?