Gunther's EG6 [New Daily, P19]

Re: Gunther's EG6

Berichtdoor Gunther » do 12 apr 2012, 12:08

Bedankt voor de positieve reacties. Ik wou echt een EG6 die nagenoeg origineel stond, de smaak van een ander wou ik niet kopen.

Vandaag naar de douane geweest en het bekende papier met de stempel verkregen. Daarna naar de dealer gegaan om een gelijkvormigheidsattest aan te vragen. Ging eigenlijk vrij vlot, ik dacht dat ze veel meer problemen gingen maken hiervan. Zou volgende week ergens moeten aankomen.

Direct ook al enkele kleine onderdeeltjes besteld. Er is volgens mij nog niet zolang geleden een nieuwe voorruit in geplaatst en dat is niet helemaal goed gedaan. De ruit is wel waterdicht (totnogtoe) maar de omlijsting laat hier en daar de wensen over. Direct al nieuwe tapjes besteld voor het paneel die onderaan je ruit ligt waar je ruitenwissers uitkomen zeg maar. Want daar ontbraken er een paar van. Omdat ik het vermoeden had dat de andere ook zouden sneuvelen bij het demonteren heb ik ze maar allemaal nieuw besteld.

Ook de deurlijst aan de bestuurdersdeur hing vanboven los (afgebroken), en die heb ik ook maar gelijk nieuw besteld.


Vanavond ga'k met de wagen eens naar een kennis (carrossier) gaan en bekijken hoe ik het het best aanpak en in welke volgorde. Wil de wielkasten en bodem terug tectyleren en ik wil het onderstel namelijk ook aanpakken. Ik wil ten allen tijde vermijden dat ik mezelf kloot door de auto op de verkeerde moment "niet verrolbaar" te maken.


Hoe langer ik er naar kijk, hoe meer ik vermoed dat er met de elektriciteit geklooid is geweest. Hier een kabel die afgeknipt en opgerold is, daar een lusterklemmetje die als verbinding dient, dan daar weer wat kabels die zoiezo niet OEM zijn, daar een stekkertje die los ligt, enz...

Ook de centrale vergrendeling werkt niet. Iedere deur moet apart vergrendeld worden, ik vermoed de 'aantrekkabels' of de actuator? Iemand die hier ervaring mee heeft?
Organisation is the key to reassembly
Avatar gebruiker
Gunther
H23 Poster
 
Berichten: 728
Geregistreerd: di 23 maart 2010, 23:34
my honda: EG6
Advertenties:



  • Re: Gunther's EG6

    Berichtdoor EK4_96 » do 12 apr 2012, 12:47

    Welkom!
    Mooie aankoop! Zeker in ori staat!
    Afbeelding
    Made by Nissan, made better by me

    Topic: viewtopic.php?f=23&t=5631
    Avatar gebruiker
    EK4_96
    B16 Poster
     
    Berichten: 378
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 10:57
    my honda: s14a
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6

    Berichtdoor kenny_tmt » do 12 apr 2012, 12:52

    Nette eg6 heb je daar!
    If in doubt, go flat out!
    Avatar gebruiker
    kenny_tmt
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1655
    Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
    Woonplaats: Aarschot
    my honda: CTR
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6

    Berichtdoor V-tje integra » do 12 apr 2012, 13:18

    dik! blijven toch echt ubber autokes die eg6 skes! draag er zorg voor he!
    V-tje integra
    K24 Poster
     
    Berichten: 962
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 17:59
    Woonplaats: Landegem
    my honda: DC2 & EJ9
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6

    Berichtdoor Jettn » do 12 apr 2012, 16:33

    nette eg6 :D

    gelijkvormigheidsattest gewoon kunnen aanvragen bij de dealer ? ik heb voor mijn ee9 bij 3 verschillende honda garages geweest en die vertelden mij allemaal hetzelfde namelijk dat je geen gelijkvormigheidattest meer kan krijgen bij een dealer voor een auto die gebouwd is voor het jaar '96. heb die dan maar verkregen via gelijkvormigheidskeuring.
    plannen klinken goed,
    alleen je wil al revisie doen van de motor maar die heeft amper 160 000km's :D daar zou ik nu toch nog nie meteen aan prutsen maar swat als het dat is wat jij wil vooral niet laten!
    veel succes
    Avatar gebruiker
    Jettn
    B20 Poster
     
    Berichten: 549
    Geregistreerd: ma 17 mei 2010, 16:06
    Woonplaats: Brugge
    my honda: Ee9
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6

    Berichtdoor JDM-civic » do 12 apr 2012, 17:04

    Revisie ?? Als het blok goed is zou ik er afblijven.. Ik zou dan in de plaats een goeikoop b18 op de kop tikken en die gaan reviseren :D
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    JDM-civic
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1065
    Geregistreerd: zo 28 maart 2010, 15:12
    Woonplaats: limburg, maaseik
    my honda: CL9 & CRX 1.6 VT
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6

    Berichtdoor Spilner » do 12 apr 2012, 17:23

    congratz met je aankoop

    altijd een zwak gehad voor de zetels,wou ze vroeger in men ej1 zetten

    :D
    www.facebook.com/spilpics Wedding, Pregnancies, Newborn en Kids Photography.
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Spilner
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1571
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 19:52
    Woonplaats: Overpelt
    my honda: geen
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6

    Berichtdoor Gunther » do 12 apr 2012, 17:25

    Jettn schreef:nette eg6 :D

    gelijkvormigheidsattest gewoon kunnen aanvragen bij de dealer ? ik heb voor mijn ee9 bij 3 verschillende honda garages geweest en die vertelden mij allemaal hetzelfde namelijk dat je geen gelijkvormigheidattest meer kan krijgen bij een dealer voor een auto die gebouwd is voor het jaar '96. heb die dan maar verkregen via gelijkvormigheidskeuring.
    plannen klinken goed,
    alleen je wil al revisie doen van de motor maar die heeft amper 160 000km's :D daar zou ik nu toch nog nie meteen aan prutsen maar swat als het dat is wat jij wil vooral niet laten!
    veel succes


    Ik was ook met een ei in mijn broek naar de Honda garage geweest. Dacht ook dat ik een "Nee, sorry" verhaal ging krijgen. Ze vertelde me dat ik gewoon best eerst naar de douane ging voor het roze formulier + stempel dat dat de procedure versnelt. In het beste geval heb ik het al tegen volgende week zaterdag al (niet dat het presseert).

    De motor ziet er eigenlijk vrij goed uit, geen vochtige plekken op bekende plaatsen. Ik wou eigenlijk het blok helemaal reviseren inclusief drijfstanglagers en krukaslagers, had al nieuwe ongebruikte pistons ook op het oog enz.. Maar aangezien het blok na de eerste ervaring (heb natuurlijk nog niet binnenin gekeken) in goede staat is ga ik gewoon alles nameten en zien of het binnen de toleranties valt. Koppen vlakken en pakkingen vernieuwen ga ik zoiezo allemaal doen.

    Ik wil er nu gewoon 1 groot werk van maken zodat de auto er weer 20 (?) jaar tegenaan kan.
    Organisation is the key to reassembly
    Avatar gebruiker
    Gunther
    H23 Poster
     
    Berichten: 728
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 23:34
    my honda: EG6
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6

    Berichtdoor Jettn » do 12 apr 2012, 17:35

    Gunther schreef:
    Jettn schreef:nette eg6 :D

    gelijkvormigheidsattest gewoon kunnen aanvragen bij de dealer ? ik heb voor mijn ee9 bij 3 verschillende honda garages geweest en die vertelden mij allemaal hetzelfde namelijk dat je geen gelijkvormigheidattest meer kan krijgen bij een dealer voor een auto die gebouwd is voor het jaar '96. heb die dan maar verkregen via gelijkvormigheidskeuring.
    plannen klinken goed,
    alleen je wil al revisie doen van de motor maar die heeft amper 160 000km's :D daar zou ik nu toch nog nie meteen aan prutsen maar swat als het dat is wat jij wil vooral niet laten!
    veel succes


    Ik was ook met een ei in mijn broek naar de Honda garage geweest. Dacht ook dat ik een "Nee, sorry" verhaal ging krijgen. Ze vertelde me dat ik gewoon best eerst naar de douane ging voor het roze formulier + stempel dat dat de procedure versnelt. In het beste geval heb ik het al tegen volgende week zaterdag al (niet dat het presseert)..


    lucky you :D
    Avatar gebruiker
    Jettn
    B20 Poster
     
    Berichten: 549
    Geregistreerd: ma 17 mei 2010, 16:06
    Woonplaats: Brugge
    my honda: Ee9
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6

    Berichtdoor Gunther » zo 22 apr 2012, 19:41

    Vorige week zondag en vandaag 2 korte namiddagen aan de Civic gewerkt. Een beetje 'brainless' demonteren zeg maar. Natuurlijk van alles goed foto's genomen en boutjes etc bij gehouden zodat het bij het monteren (ooit) allemaal terug vlot gaat. Ieder tapje, vijsje (en aan de buitenzijde waren dat er een paar) die 'door draaide' werd genoteerd, stuknummer opgezocht en die worden dan ook besteld.

    Wielkuipen, bodemplaat, zijschorten, passagierszetel, achterbank, interieurpanelen, deel van de middenconsole en interieurdelen van de koffer liggen er al allemaal uit.
    Volgende week maar eens kijken om het dashboard er uit te halen.

    Ben zeer tevreden van het interieur, alles is in zeer nette staat. In de kuip van het reservewiel was een heel klein beetje vocht op te merken. Ben aan het twijfelen wat ik nu juist verder zou doen met het interieur, of beter gezegd het plaatwerk aan de binnenkant. Gewoon 'zo' laten, of ook laten herspuiten en alvorens eerst de boel eens te herkitten op plaatsen die ik niet 'vertrouw'.

    Binnen enkele weken ga ik eens een weekend plannen om alles te labelen in het motorcompartiment en om de motor uit de wagen te halen. Eens dat gedaan is, wordt de bodem aangepakt en worden enkele delen van het onderstel gestraald en opnieuw gecoat (nog even afwachten welke prijzen ze me voorschotelen voor zo'n werken)... Daartussen nog eens de tijd zoeken om me uit te leven op de kabelboom, heb al enkele leuke ideeën voor de zekeringskastjes etc..

    Foto's (nog steeds saaie foto's tot hiertoe, inderdaad ;) ):

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding
    Organisation is the key to reassembly
    Avatar gebruiker
    Gunther
    H23 Poster
     
    Berichten: 728
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 23:34
    my honda: EG6
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6 [beginnen demonteren]

    Berichtdoor kristo » ma 23 apr 2012, 17:14

    Ziet er toch proper uit idd.
    Avatar gebruiker
    kristo
    H23 Poster
     
    Berichten: 708
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:44
    Woonplaats: Gent
    my honda: EK3 hatch, EK4 sedan
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6 [beginnen demonteren]

    Berichtdoor Gunther » ma 23 apr 2012, 17:37

    Vandaag telefoon gehad van de Honda Dealer. Ze vertelden me dat ik alsnog een import keuring moet doen :doh: .
    Afspraak maken (in't beste geval een maand wachten) en wachten dus maar. Kan momenteel niets doen want de auto moet origineel staan. Mag er dus alles weer gaan op steken :no: , niet dat het zo ongelooflijk veel was.
    Al een geluk dat de motor er nog niet uit ligt..

    Parts opzoeken en bestellen dan maar voor de komende weken :?
    Organisation is the key to reassembly
    Avatar gebruiker
    Gunther
    H23 Poster
     
    Berichten: 728
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 23:34
    my honda: EG6
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6 [beginnen demonteren]

    Berichtdoor kristo » ma 23 apr 2012, 20:22

    Hopelijk niet te duur die keuring?

    Mss de EG6 toch eens laten nakijken door de garage dat hij OK staat :denk:
    Avatar gebruiker
    kristo
    H23 Poster
     
    Berichten: 708
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:44
    Woonplaats: Gent
    my honda: EK3 hatch, EK4 sedan
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6 [beginnen demonteren]

    Berichtdoor Jettn » ma 23 apr 2012, 21:44

    kristo schreef:Hopelijk niet te duur die keuring?

    Mss de EG6 toch eens laten nakijken door de garage dat hij OK staat :denk:


    110euro voor de gelijkvormigheidkeuring, dan 170euro betalen voor ze die willen opmaken en verzenden en daarna 2dehands keuring..
    Ziet ernaaruit dat ik toch gelijk had Gunther..
    Maar je komt er wel, met heeeeel veel geduld ( weekje of7-8 voor het gva)
    Avatar gebruiker
    Jettn
    B20 Poster
     
    Berichten: 549
    Geregistreerd: ma 17 mei 2010, 16:06
    Woonplaats: Brugge
    my honda: Ee9
    Advertenties:

    Re: Gunther's EG6 [beginnen demonteren]

    Berichtdoor Glennvl » ma 23 apr 2012, 22:01

    knap excemplaar en da zal wel macheren ook ;) grtz
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Glennvl
    D16 Poster
     
    Berichten: 189
    Geregistreerd: zo 20 maart 2011, 20:35
    Woonplaats: mxm
    my honda: ej / eg4
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar Bezoekers

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 46 gasten