Br3chtEP3 - CTR EP3 2004

Re: Br3chtEP3 - CTR EP3 (FL)

Berichtdoor Sinister » za 24 maart 2012, 10:49

Neen, bij officiele honda garages moet je wegblijven met een type R, die weten nauwelijks wat goed is voor je motor om hem optimaal te laten draaien.
Ik vermoed dat je daarmee rond de 225 ergens gaat komen maar is moeilijk te zeggen, hangt er van af hoeveel hij nu al heeft standaard.

AEM V2 is trouwens geen cold air intake maar een short ram eigenlijk voor de EP3, die neemt de lucht vlak naast de motor en daardoor komt er vooral warme lucht binnen, je kan beter de gewone nemen of een injen.
Als je dat geluid wilt van dat filmpje zou ik enkel RBC en catback nemen want die op het filmpje is met standaard box.
Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
Sinister
HCB Veteraan
 
Berichten: 1057
Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
Advertenties:



  • Re: Br3chtEP3 - CTR EP3 (FL)

    Berichtdoor krissedc2 » za 24 maart 2012, 14:21

    AEM v2 is idd geen cold air, ik vind injen qua prijs heel goed meevallen en degelijke kwaliteit! en er komt een heel brut geluidje bij ook 8-)
    en ik zou ook nooit bij een hondagarage gaan voor de simpele werken, niks zo leuk als aan je eigen auto sleutelen :goed:
    gewoon jezelf goed voorbereiden en een keertje rondvragen op het forum.
    voor de rest dikke ep3 :kwijl:

    en die tt 2.0 heeft standaard geen 250pk hoor, ik denk dat er max 10 in BE rondrijden met een tiptronic....heb zelf al meegereden met zo'n TT en als je deze voorblijft tot 160 dan heb je een goeie ep3 in handen en kan je heel snel schakelen 8-)
    krissedc2
    B20 Poster
     
    Berichten: 572
    Geregistreerd: wo 27 jul 2011, 20:07
    Woonplaats: wetteren
    my honda: dc2
    Advertenties:

    Re: Br3chtEP3 - CTR EP3 (FL)

    Berichtdoor Br3chtEP3 » za 24 maart 2012, 16:36

    Sinister schreef:Neen, bij officiele honda garages moet je wegblijven met een type R, die weten nauwelijks wat goed is voor je motor om hem optimaal te laten draaien.
    Ik vermoed dat je daarmee rond de 225 ergens gaat komen maar is moeilijk te zeggen, hangt er van af hoeveel hij nu al heeft standaard.

    AEM V2 is trouwens geen cold air intake maar een short ram eigenlijk voor de EP3, die neemt de lucht vlak naast de motor en daardoor komt er vooral warme lucht binnen, je kan beter de gewone nemen of een injen.
    Als je dat geluid wilt van dat filmpje zou ik enkel RBC en catback nemen want die op het filmpje is met standaard box.

    Je moet maar eens dat adres geven waar jij met je civic op onderhoud gaat als je wilt :)
    Injen is toch hetzelfde principe? Uiterlijk toch, of meen ik nu iets verkeerd?
    Catback spoon N1 dan?
    Als ik dat allemaal zo rond zie..ik snap de de snars van.
    Spoon B Pipe
    Spoon N1 B Box (Deze moet ik dan alleen nemen)?
    Br3chtEP3
    Camino user
     
    Berichten: 45
    Geregistreerd: za 04 feb 2012, 15:13
    my honda: CTR EP3
    Advertenties:

    Re: Br3chtEP3 - CTR EP3 (FL)

    Berichtdoor Br3chtEP3 » za 24 maart 2012, 16:39

    krissedc2 schreef:AEM v2 is idd geen cold air, ik vind injen qua prijs heel goed meevallen en degelijke kwaliteit! en er komt een heel brut geluidje bij ook 8-)
    en ik zou ook nooit bij een hondagarage gaan voor de simpele werken, niks zo leuk als aan je eigen auto sleutelen :goed:
    gewoon jezelf goed voorbereiden en een keertje rondvragen op het forum.
    voor de rest dikke ep3 :kwijl:

    en die tt 2.0 heeft standaard geen 250pk hoor, ik denk dat er max 10 in BE rondrijden met een tiptronic....heb zelf al meegereden met zo'n TT en als je deze voorblijft tot 160 dan heb je een goeie ep3 in handen en kan je heel snel schakelen 8-)

    Wat is zoal de prijs? Op ebay vind ik er geen voor een EP3.
    Ik heb 2 onhandinge pollen, dus zelf sleutelen lijkt mij geen optie haha.

    En die TT is STAGE 1 gechiped. S-Tronic =/= tiptronic he :D
    S-Tronic heeft een dubbele koppeling, gaat razendsnel. Tegen tiptronic is al redelijk achterhaald in deze tijd.
    En het schakelen gaat toch vlotjes..zal is aandringen tegen die gast voor dat filmpje..
    Br3chtEP3
    Camino user
     
    Berichten: 45
    Geregistreerd: za 04 feb 2012, 15:13
    my honda: CTR EP3
    Advertenties:

    Re: Br3chtEP3 - CTR EP3 (FL)

    Berichtdoor Civic Type R Ep3 » za 24 maart 2012, 17:07

    Het is vrij normaal dat ge met ne stock ep3 tege ne tt van 250pk wint, uwe duwt 200pk op 1170kg en die 250pk op 1450kg, denk zelfs als ge ctr gewoon zijt da ge die petten moet geven.
    Civic Type R Ep3
    D16 Poster
     
    Berichten: 175
    Geregistreerd: zo 07 nov 2010, 17:03
    my honda: Type r Ep3
    Advertenties:

    Re: Br3chtEP3 - CTR EP3 (FL)

    Berichtdoor krissedc2 » za 24 maart 2012, 18:02

    Een cold air zal ergens onderin meesral aan voorbumper lucht trekken en een short ram lig gewoon bij je motor, ik denk dar een cold air van injen zo tege de 300€ zal zijn :p voor de uitlaat zou ik de b-pipe en backbox neme en dat combineren met een highflow cat of tespipe, deze ga dan meer geluid geven maar neemt zo goed als alle remming weg :p pk's UP mits goede afstelling. Aangezien je toch van plan bent om hondata te gebruike best eerst alle onderdele kopen monteren en dan afstellen, 230 is zeker haalbaar met een ep3 en als je je olie wil verandere of dergelijke vraag je dit gewoon even opt forum, altijd mensen die voor e jupke alles doen ;) ik houd het op ice tea :goed:
    krissedc2
    B20 Poster
     
    Berichten: 572
    Geregistreerd: wo 27 jul 2011, 20:07
    Woonplaats: wetteren
    my honda: dc2
    Advertenties:

    Re: Br3chtEP3 - CTR EP3 (FL)

    Berichtdoor Br3chtEP3 » za 24 maart 2012, 18:04

    Civic Type R Ep3 schreef:Het is vrij normaal dat ge met ne stock ep3 tege ne tt van 250pk wint, uwe duwt 200pk op 1170kg en die 250pk op 1450kg, denk zelfs als ge ctr gewoon zijt da ge die petten moet geven.

    Gewonnen heb ik niet he, tegen 150-160km/h ging hij rustig over mij.
    En 1450kg is wel heel optimistisch. 1280kg zegt het boekje. En dan spreken we nog niet eens over het verschil hoeveelheid koppel. TT = 350nm tov civic dacht ik zelfs minder als 200nm.
    Maar alsnog vind ik idd dat die het helemaal niet slecht doet.
    Br3chtEP3
    Camino user
     
    Berichten: 45
    Geregistreerd: za 04 feb 2012, 15:13
    my honda: CTR EP3
    Advertenties:

    Re: Br3chtEP3 - CTR EP3 (FL)

    Berichtdoor Br3chtEP3 » za 24 maart 2012, 18:10

    krissedc2 schreef:Een cold air zal ergens onderin meesral aan voorbumper lucht trekken en een short ram lig gewoon bij je motor, ik denk dar een cold air van injen zo tege de 300€ zal zijn :p voor de uitlaat zou ik de b-pipe en backbox neme en dat combineren met een highflow cat of tespipe, deze ga dan meer geluid geven maar neemt zo goed als alle remming weg :p pk's UP mits goede afstelling. Aangezien je toch van plan bent om hondata te gebruike best eerst alle onderdele kopen monteren en dan afstellen, 230 is zeker haalbaar met een ep3 en als je je olie wil verandere of dergelijke vraag je dit gewoon even opt forum, altijd mensen die voor e jupke alles doen ;) ik houd het op ice tea :goed:

    Prijs valt enigzins nog mee als het instaleer werk wat meevalt.
    Dat maakt toch behoorlijk wat herrie dan als ik dat zo hoor? Alleen die Spoon Backbox N1 lijkt mij intressant voor wat geluid.
    Ik wil gewoon dat die iets luider is, niet als ik onder de 5000 toeren zit dat ze me al km's verder horen afkomen.
    Qua peekaas wil ik rond de 225 zitten. Hoger hoeft niet, maar mag altijd haha.
    Kort samen gevat: Onder 5000 toeren = beschaafd, niet luid. Erboven = Mag de hel wel diep en rauw zijn.
    Br3chtEP3
    Camino user
     
    Berichten: 45
    Geregistreerd: za 04 feb 2012, 15:13
    my honda: CTR EP3
    Advertenties:

    Re: Br3chtEP3 - CTR EP3 (FL)

    Berichtdoor krissedc2 » za 24 maart 2012, 18:12

    Dan is de mugen twinloop mss beter voor je...heel beschaafd :p tot hoog in toeren dan is ie iets luider en alleen de uitlaat is mss even aanpassen, dacht da de twinloop een platte flens was
    krissedc2
    B20 Poster
     
    Berichten: 572
    Geregistreerd: wo 27 jul 2011, 20:07
    Woonplaats: wetteren
    my honda: dc2
    Advertenties:

    Re: Br3chtEP3 - CTR EP3 (FL)

    Berichtdoor Br3chtEP3 » za 24 maart 2012, 18:23

    Of een mailtje sturen naar skytune?
    Costum uitlaatje maken. Je kan kiezen hoe hard het geluid is en die man doet zijn werk formidabel.
    En hij heeft ook papieren voor de keuring, wat ik ook wel belangrijk vind. Alleen voorbeeldgeluidjes vind je niet. Jammer.

    Die Mugen klinkt helemaal niet slecht zo te horen :)
    Br3chtEP3
    Camino user
     
    Berichten: 45
    Geregistreerd: za 04 feb 2012, 15:13
    my honda: CTR EP3
    Advertenties:

    Re: Br3chtEP3 - CTR EP3 (FL)

    Berichtdoor krissedc2 » za 24 maart 2012, 18:25

    Das jouw keuze :p twinloop van mugen kopen en dan naar skytune gazn is ook een optie :p
    krissedc2
    B20 Poster
     
    Berichten: 572
    Geregistreerd: wo 27 jul 2011, 20:07
    Woonplaats: wetteren
    my honda: dc2
    Advertenties:

    Re: Br3chtEP3 - CTR EP3 (FL)

    Berichtdoor Sinister » zo 25 maart 2012, 09:42

    Koppel zegt nix op een rechte lijn, daar tellen enkel de pks en gewicht, als ge gaat hernemen ist dan weer de pks onderin da ge haalt dmv uw koppel, als je daar op het juiste toerental vertrekt ben je trouwens ook sneller.
    Mijne civic diesel heeft ook 400 nm koppel, maar die krijgt dikke peren van mijne EP3 alleszins op rechte lijn, in hernemingen zal die diesel wel rapper weg zijn, om dan uiteindelijk wel ingehaald te worden.

    Ik ga bij Surinx in Zonhoven, google daar maar is op, ge vindt gene betere in omstreken.
    Injen of AEM V1 pakken, het moet een cold air zijn, niet ernaast of je gaat nog minder pks hebben dan origineel in de zomer.
    De Invidia G200 is ook gekeurd hoor: http://www.invidia-europe.com/honda/civ ... 00-ti.html
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: Br3chtEP3 - CTR EP3 (FL)

    Berichtdoor Civic Type R Ep3 » di 27 maart 2012, 06:42

    ik heb u filmke gezien van uwe vs die tt, is ook vanuit die tt gefilmt, das nog is +70kg. ik ben er bijna zeker van dat ge sneller zijt als die tt as ge uwe ep gewent zijt
    Civic Type R Ep3
    D16 Poster
     
    Berichten: 175
    Geregistreerd: zo 07 nov 2010, 17:03
    my honda: Type r Ep3
    Advertenties:

    Re: Br3chtEP3 - CTR EP3 (FL)

    Berichtdoor integradical » di 27 maart 2012, 15:40

    je weet tot een Spoon N1 luid is he,alle bij mij toch :p
    EGferiosquad
    four door for more whores
    sedan=business in the front,party in the back
    bompabak ftw
    Avatar gebruiker
    integradical
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2722
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 18:34
    my honda: civic eg9
    Advertenties:

    Re: Br3chtEP3 - CTR EP3 (FL)

    Berichtdoor krissedc2 » di 27 maart 2012, 17:35

    integradical schreef:je weet tot een Spoon N1 luid is he,alle bij mij toch :p


    X2 :D
    krissedc2
    B20 Poster
     
    Berichten: 572
    Geregistreerd: wo 27 jul 2011, 20:07
    Woonplaats: wetteren
    my honda: dc2
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar Bezoekers

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten