Motul Mugen Civic Si Race Car.

Re: Motul Mugen Civic Si Race Car.

Berichtdoor Dickiecrx-vt » wo 27 jun 2012, 18:10

Superlap 2012 :


zo... Heb ook even de moeite genomen om een verhaaltje te tikken.. :D

Zaterdag even de Civic nagekeken.
Olie gepeild en klaar. :) Ow ja.. de bandenspanning nog even..
Shit... 2 banden die langzaam leeglopen... Nja... dan maar even de ventielen controleren.. en ja hoor.. daar lekker ze.
Had al nieuwe O-ringetjes gebruikt maar toch is er iets niet goed gegaan.. tja.. 25 jaar oude velgen :roll:
Later die dag de Civic opgeladen op de welbekende autoambulance.

Zondag lekker rustig naar het circuit gereden, de auto afgeladen en achteraan in de rij voor de keuring.
Dit verliep erg snel en vlot.. maar had toch het gevoel dat ik als beginnelingetje werd behandeld..
Zo tandjes... vroege warming-up, blikkie red-bull en knalluh maar!
WTF... gemende sessie... Wat ben ik blij dat ik spiegels heb! Een rondje rustig opwarmen zat er niet in, dus toch maar aardig gas erop om de banden snel op te warmen. Na 3 rondjes de pits in, even kijken onder de kap, oef... de bandenspanning is al erg hoog! 2.2 a 2.3 rondom!
En dat terwijl ik op een spanning van 1.7 a 1.8 begon. Snel weer terug naar 1.8 warm. En weer verder!
Ja hoor... rood licht-einde sessie! Dat meen je niet...

Afbeelding




Kwalificatie : 2.15.nog wat.
Had mezelf al voorgenomen om er een relexte trackday van te maken en niet tot het uiterste te gaan.
Toch wel verbaasd om toch een 2,15 te rijden zonder echte snelheid :blush: Natuurlijk wel flink vermaakt in wat bochten!
Tandjes wat gaat dat toch hard door de bocht! Omdat de bandenspanning vrij zacht stond ( koud 1.3 a 1.4 ) duurt het even voordat ze echt goed grip hebben. Op een gegeven moment verliezen de banden wat grip en heeft de Civic wat onderstuur.
In een aantal bochten lijkt het net of de bandenspanning te hoog staat en andere weer te zacht.. blijft toch moeilijk om een goede compromis te sluiten... Micchien toch maar meer camber voor.. dar zal veel schelen!
Door mn tijd van 2.15nog wat stond ik toch 14e van de 30! ;) Met maar 125 pk en dus degene met het minste vermogen! ( ja, alweer!)

Finale:
Lekker gereden en ook niet echt gek gedaan.. tijd was 2.17 nog wat.. chill dus :blush:
Ook nog even een rondje rustig gereden om de boel af te koelen en wat sight-seeing gedaan :lol:
De Civic moest ook nog een sessie vrijrijden gaan doen en gunde de trouwe maat wel wat rust.
Denk dat het wel mogelijk moet zijn om met deze setup en afstelling onder de 2.10 te komen. Alleen moet de berijder dat wel durven :D
De remmen aan de voorkant zijn echt perfect! Later remmen kan bijna voor elke bocht.. alleen de achterkant heeft een eigen willetje...
Dat vertrouwen is er nog niet.

Nu wachten op Super Sunday en dan in 2013....



Afbeelding


Afbeelding
Dickiecrx-vt
Camino user
 
Berichten: 33
Geregistreerd: vr 09 sep 2011, 08:26
my honda: Civic/crx/beat
Advertenties:



  • Re: Motul Mugen Civic Si Race Car.

    Berichtdoor Spooner » di 21 aug 2012, 10:28

    Ik denk dat ik je vorige zondag (19 augustus 2012, rond 19:45uur) ben tegengekomen op de Brusselse Ring.
    De Motul stond op een aanhangwagen, getrokken door een Europcar-busje dacht ik.

    Ik was incognito, met een Opel Astra (bedrijfswagen :dom: ). Ik heb nog teken gedaan, maar ik denk niet dat je het gemerkt hebt...

    Zag er goed uit :goed:
    "I'm afraid if I raced you on the street, I'd push you to your death."
    Quote by Keiichi Tsuchiya
    Avatar gebruiker
    Spooner
    H23 Poster
     
    Berichten: 736
    Geregistreerd: di 30 maart 2010, 11:47
    my honda: B18C-R EG6
    Advertenties:

    Vorige

    Keer terug naar Bezoekers

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten