1 April gereden op circuit Assen en vorige week Zondag op Zandvoort :
BAM!
Dat was de comeback van de Civic!
Zaterdag :
Het was de bedoeling om de Crx even na te lopen en ook de Civic even te checken voor Time Attack.
De Crx kreeg weer z'n 3 maandelijkse oliebeurtje en daarna was de Civic aan de beurt.
Tussendoor kwam Ralph met de aanhanger langs om even wat spullen in te laden voor de stand.
De tijd vloog voorbij en had dus ook geen tijd meer om de Civic na te lopen. Mja.. zal wel goed zijn, dus alleen even oliepeild, wat eigenlijk ook niet eens nodig was. Snel de Civic achterop de oprijauto laden en naar huis.
Afgelopen Donderdag was het nog even spannend of de Civic wel meekon.. Er waren wat machines bezig met de aanleg van riolering ofzo en dat was precies voor de uitgang van de loods.... dus lag er een diepe brede geul en flnke bergen zand... maar alles was weer netjes dicht toen ik Zaterdag de Civic nodig had.
Om 4 uur reden met we een Rover 420 ( Honda Accord
) met aanhanger naar het circuit, daar begon het opbouwen van de pitboxen en alles wat erbij kwam kijken!
Iedereen bedankt voor het opbouwen en de gezelligheid! de BBQ was erg lekker en we maakten onze eigen pre-party!
Zondag :
Na een bijzonder slechte nacht door de vele koffie van Zaterdagaaf was het zover.. JAF 2012!
JAF 2011 verliep niet zoals verwacht en ik was nu vastberaden om niet te crashen
Snel de oprij auto halen waar de Civic achterop stond te wachten. Heerlijk op mn gemakje naar Zandvoort gereden met de Crx in mn spiegels.
De binnenkomst op het circuit verliep vlekkeloos, alleen de keuring was echt dramatisch! Ik weet niet wat sommige in hun hoofd halen of zich beter voelen, maar even netjes aansluiten of wachten lijkt me niet zoveel gevraagd... Het duurt gewoon altijd lang... accepteer dat.
Toch mezelf weer van mn beste kant laten zien en een gefrustreerde Dimer even voor gelaten omdat er ineens 8 auto's voor em stonden..
De keuring zelf was binnen 1 minuut klaar... Tja..
De ochtend was weer zo voorbij!
Time Attack :
Ik had mezelf voorgenomen om niet tot het uiterste te gaan en vrij rustig te rijden en Zandvoort weer opnieuw te ontdekken met een totaal andere Civic als vorig jaar.
De Warmingup ging beter als verwacht.. Lekker rustig aan gedaan en en vertrouwen weer terug gekregen in de Civic.
Helaas lag er olie op de baan omdat iemand een olieaftapplug was verloren? Dat meen je toch echt niet he?
Leuk in gevecht geweest met een BMWtje en ook met Stuiterpino/ Wesley.
Het gevoel wat ik kreeg in de Civic is eigenlijk niet te omschrijven.. Het vertrouwen was volledig terug.. veel bochten konden echt volgas, soms zelfs al tijdens het insturen.. Bam... the comeback has just begon!
Vorig jaar reed ik een tijd van 2.15.9 na 4 rondes en toen was de bandenmuur iets te dichtbij, deze warmingup deed ik in 2.15.8
en stond dus meteen op de 6e plek.
De pitstraat was echt te rommelig voor woorden en irriteerde me mateloos... Waarom word hier niet op gelet?
Wij moeten ons aan elk regeltje houden en krijgen een bijzonder goed uitgebreide briefing en dan loopt het finaal fout! Denk dat iedereen blij is dat er niks ernstig gebeurt is...
De kwalificatie kon dus harder..
Heb echt een prachtige race gereden samen met Sadiek/Rick. We waren echt aan elkaar gewaagd! Heel af en toe liep de Civic van Sadiek uit en liep ik weer flink in tijdens het remmen en in de bochten. Goed de grenzen op gezocht en nog wat later geprobeerd te remmen bij de audi S bocht.. dit resulteerde in een blokkerend rechtervoorwiel maar kon nog wel mooi optijd insturen en weer volgas verder. Vanaf de hugenholtz volgas naar beneden, omhoog het duin op over 2 keer een hobbel en dan bovenaan remmen en in z'n 4 volgas door het scheivlak was te doen. Helaas heb ik dit niet in mn snelste ronde gedaan.
Na de kwalificatie was het spannend of ik door naar de finale mocht.. Iemand van de leiding zei dat ik de 9e tijd gereden had en door mocht naar de finale, ok... 9e? oef... das best langzaam dan... 2.13.9... bijna 2 seconden sneller!
Mijn doel was bereikt.... Finale deed er niet meer toe..
1,2 of 3 word em toch niet..
Toen begon het licht te regenen.. en dan.. word het glad...
Tijdens de finale dus ook niet voluit gereden en lekker gegleden door de Audi s bocht en zelfs met 4 wielen naar buiten glijden in bosuit..
2e tijd met een 2.228... Zozo... toen de 2e sessie semi pro auto's de baan op... Relxe was net wat sneller.. dus stond ik 3e... toen reed de rest voorbij... En werd de Civic uiteindelijk 6e!
Wat een auto...
Heb vol trots de Civic mogen bewonderen en horen tijdens de CCH vrijrijden sessie waarin m'n vrouw, Jinske de Civic bijzonder hard over Zandvoort jaagde! 8)
Na het afbouwen nog een heerlijk pizaatje gegeten met de crew en daarna de spullen opgeruimd...
Half 12 thuis en nog hyper
Volgende maand word de Civic 25 jaar en dit jaar is het ook 25 jaar geleden dat de Motul Civic de groep A competitie won in Japan.
Dus voor mij was Jaf zeker een ode aan Osamu Nakako Hideki Okada en Soichiro Honda.
Thanx :
-Showoffimports voor de gezelligheid en de tire-wraps voor de transponder!
-Petroworks voor de BBQ , gezelligheid, steun en humor!
-HondaHerenveenMeet voor alle lol, slappe lach, hulp, steun en lol!
-PitCrew voor het klaarstaan voor iedereen!
En iedereen die ik vergeten ben!
http://www.youtube.com/watch?v=P16_IWLRE0gEnjoy the video! ( straight exhaust pipe..)Vanaf 11min is mn snelste ronde.