door Sinister » ma 12 mei 2014, 10:13
Ok even een grote update.
Die verkoper van de jsrc die heeft de koop niet laten doorgaan omwille van het feit dat hij zijn wagen in 1 geheel heeft verkocht.
Jammer maar op zich geen ramp want dan doen we gewoon NA verder.
Na veel dingen gezien te hebben bij kenny_tmt en zijn resultaten gevoeld te hebben van zijn EP3 heb ik besloten om ook een grotere gasklep te steken samen met een uitgefreesde RBC.
Om nu eens en voor altijd te weten te komen of dit nu werkelijk iets oplevert ga ik nu mijn mapping nu vergelijken met de mapping op 70 mm.
Surinx heeft mijn bestaande RBC opgefreest en de sensoren op de gasklep geplaatst.
Ik heb alles zelf terug gemonteerd, gezellig werkje wel en veel uit bijgeleerd, zeker om het stationair toerental terug geregeld te krijgen, blijkbaar was het doorlussen van de IACV toch wel nodig voor mijn blok.
Was ook wel even oppassen met het juist plaatsen van de injectoren, als je de rubbers beschadigt dan kan er een lek komen met brandgevaar tot gevolg, Surinx heeft zo een klant gehad.
TPS bleef op 1% hangen als de gasklep dicht was, dit lag aan het feit dat de instelschroef van de gasklep zelf niet goed stond, ook nog moeten corrigeren.
Helaas is het pedaal wel iets straffer dan de oem gasklep maar dat zal wel snel wennen, is alleszins beter voor de gasresponse.
Nu wacht ik op het afstellen en dan ben ik is benieuwd wat het oplevert, ik vermoed zelfs geen 5 pk, er komt ook nog wel een breather filter op ipv de buis van de carterontluchting.
Met dank aan Kenny voor alle tips en links.
Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!