Pagina 25 van 27

Re: Project'83: ciVic EN1=>Met B18C // next up Time Attack

BerichtGeplaatst: ma 10 nov 2014, 09:08
door project'83
kristo schreef:Netjes :goed:

Is die afgeleid van een (ooit) bestaande spoiler?


spoiler kwam van een ford c-max :oops:
Die was van breedte goed, de rest heb aangepast.

Re: Project'83: ciVic EN1=>Met B18C // next up Time Attack

BerichtGeplaatst: ma 10 nov 2014, 10:59
door rafke
proper spel, echt wel.

Re: Project'83: ciVic EN1=>Met B18C // next up Time Attack

BerichtGeplaatst: ma 10 nov 2014, 12:03
door M&M
Cool ;)

Re: Project'83: ciVic EN1=>Met B18C // next up Time Attack

BerichtGeplaatst: ma 10 nov 2014, 13:17
door project'83
Na een paar foto’s van mijn wagen op circuit gezien te hebben waarop mijn voorwielen positief camber hadden ben ik op onderzoek getrokken. Nu blijkt dat mijn bovenste bevestiging van mijn schokdemper in een zachte rubber zit. Nu na even nadenken heb ik een oplossing gevonden die geen flex meer toelaat en waarbij ik camber en caster veilig kan instellen.
Hoe het was.
Afbeelding
Hoe het nu is
Afbeelding
Schokdenper voor
Afbeelding
Schokdemper na
Afbeelding
Het binnenste, waar ik met verschillende plaatjes het camber en caster kan regelen.
Afbeelding

Nu reed ik gisteren naar huis en 100m voor mijn deur viel de wagen stil.
Startmotor draaide nog maar geen brandstofpomp en geen ontsteking en lampje van de hondata brandde ook niet. Wagen gewoon binnen in de garage geduwd. Deze morgen toen ik alles wou gaan nameten startte de wagen gewoon. Mijn vermoede gaat naar de brandstofpomprelais omdat die ook voeding geeft aan de ecm.
Iemand al meegemaakt?

Re: Project'83: ciVic EN1=>Met B18C // next up Time Attack

BerichtGeplaatst: zo 15 feb 2015, 16:16
door project'83
Ik heb al even geen update gepost maar ik heb niet stil gezeten.
Onder tussen is het probleem van het stilvallen opgelost.
Het was de kabel van de killswitch die door de koude hard was gekrompen en de schakelaar juist hard genoeg bediende voor het contact te laten uitvallen maar niet de schakelaar deed afspringen.
Ook heb ik een huis gekocht met daaraan een leuk extratje .
Afbeelding
Nu nog helemaal inrichten.

Re: Project'83: ciVic EN1=>Met B18C // next up Time Attack

BerichtGeplaatst: ma 16 feb 2015, 08:16
door kristo
Leuke hobbyruimte :goed:

Re: Project'83: ciVic EN1=>Met B18C // next up Time Attack

BerichtGeplaatst: ma 16 feb 2015, 09:56
door CIVICSKE
Very nice :goed: :goed: :goed:

Re: Project'83: ciVic EN1=>Met B18C // next up Time Attack

BerichtGeplaatst: ma 16 feb 2015, 12:22
door Oldskool
Keivet :goed: Ik zou wel weten wa doen daarmee. Succes met de nieuwe stek.

Re: Project'83: ciVic EN1=>Met B18C // next up Time Attack

BerichtGeplaatst: ma 16 feb 2015, 20:52
door vtiprelude
jaja,van zo een ruimte dromen de meeste hier peis ik! :D

Re: Project'83: ciVic EN1=>Met B18C // next up Time Attack

BerichtGeplaatst: ma 23 maart 2015, 19:18
door project'83
Het seizoen van Time Attack is weer van start gegaan.

De eerste ronde is achter de rug en is redelijk oké verlopen.
Dit jaar is er een extra sessie free practice in deze heb ik rustig mee gereden.
Alle kleine aanpassingen die ik had uitgevoerd bleken te werken.
Na 5 rondjes al de pits opgezocht en alles te sparen voor de getimede sessies.

In de 2e sessie eerst 2 ronden banden opgewarmd en dan het eerste rondje vol.
Maar door het koude weer kreeg ik de banden toch niet zo warm als moest.
Daardoor een paar keer de wielen geblokkeerd en bij het uitkomen van arie luyendijk niet genoeg grip en even met 2 wielen op het gras.
Ronde nadien toch maar de pits binnen gereden om de kijken of er geen schade was. Dit was niet het geval, gelukkig.
Terug het circuit op maar geen tijd genoeg om nog een snelle ronde te doen.

Kwalificatie: De zon was ondertussen gaan schijnen.
gestart met iets minder vertrouwen. Maar de wagen bleek nu toch iets meer grip te hebben dan de sessie ervoor.
Dus terug volgas. Maar tijdens de vorige sessie's had ik al gemerkt dat de remmen niet meer zo hard beten als in het begin. Dus toch wat reserve genomen bij het aanremmen. Toch een ronde gereden waar ik tevreden mee ben gezien de omstandigheden.
Een 2:09 rond en een 11e plaats juist geen finale plaats.


Re: Project'83: ciVic EN1=>Met B18C // next up Time Attack

BerichtGeplaatst: di 24 maart 2015, 09:55
door M&M
Tidy lap :goed:
Jammer dat je net naast een finaleplaats greep...
Had die erin gezeten indien de remmen beter waren?

Volgende keer vast en zeker beter ;)

Re: Project'83: ciVic EN1=>Met B18C // next up Time Attack

BerichtGeplaatst: di 24 maart 2015, 10:39
door vtiprelude
:goed: :goed:

:vtec: :vtec: :vtec: :rock:

Re: Project'83: ciVic EN1=>Met B18C // next up Time Attack

BerichtGeplaatst: di 24 maart 2015, 20:20
door project'83
M&M schreef:Tidy lap :goed:
Jammer dat je net naast een finaleplaats greep...
Had die erin gezeten indien de remmen beter waren?

Volgende keer vast en zeker beter ;)


Ik weet niet hoeveel het verschil zou zijn. Maar het maakt nu toch niets meer uit.
Betere remblokken zijn al onderweg (ds3000)

Nog een paar coole foto's van dit weekend

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: Project'83: ciVic EN1=>Met B18C // next up Time Attack

BerichtGeplaatst: wo 08 apr 2015, 14:51
door project'83
Nog eens een update.

Een achterste antirolbar van een civic type r. Dit zal het onderstuur verminderen.
Nu alleen nog testen of deze niet te zwaar is.

Afbeelding
Niet op mijn getto handremkabel letten.

Re: Project'83: ciVic EN1=>Met B18C // next up Time Attack

BerichtGeplaatst: vr 10 apr 2015, 08:38
door Skid23
Zal wel beter zijn nu met die antirolbar! Te zwaar zal ze wel niet zijn hoor..
Leuke filmkes ook :o

Dikke werken, droom projectje!

en wooops, net op je ghetto handremkabel gelet... :mrgreen: :mrgreen: Very macgyvery :lol:
If it works, it works ;)