Project'83: ciVic EN1=>Met B18C // going RWD

Re: Project'83: ciVic EN1 ==> B18C-R

Berichtdoor Pink Danny » za 27 nov 2010, 19:56

dieseltje S2K schreef:man man, ik hoop echt da je dit project volhoud tot het volledig af is, de meeste geven het halverwege op maar 200pk in 700kg da wil ik zien :shock: :shock:
ter vergelijking kun je vergelijken met 500pk in 1750kg ;)


Als ik zie dat de duurste aankopen al gebeurt zijn , dan geef ik dit project een goeie kans.

Meestal eindigt zoiets financieel hé.

Nu houdt het kostenplaatje bijna op met goeie remmen , ophanging en motorsteunen. :goed: :goed:

Ik zou persoonlijk wel gaan voor een andere ecu , geen gezeik met kabelboom dan , én alles afstelbaar .

Ni ver van uw deur kunnen ze daar zeker bij helpen. :goed:
Achteraf ni komen bleiten , met ne nissan niks al last... :) Of ne soeparoe...
Avatar gebruiker
Pink Danny
Moderator
 
Berichten: 3644
Geregistreerd: di 23 maart 2010, 19:44
Woonplaats: Rijkevorsel
my honda: NSX
Advertenties:



  • Re: Project'83: ciVic EN1 ==> B18C-R

    Berichtdoor bert » za 27 nov 2010, 20:17

    Afbeelding
    zo lassen zonder bescherming,ge wilt toch ni soliciteren bij de roodhuiden zeker :lol:
    bert
    D17 Poster
     
    Berichten: 207
    Geregistreerd: wo 28 jul 2010, 18:59
    Woonplaats: jakamaka
    my honda: eg
    Advertenties:

    Re: Project'83: ciVic EN1 ==> B18C-R

    Berichtdoor del_zot » za 27 nov 2010, 20:33

    schoon projectje, respect voor het werk
    Zie je spruitstuk als een werkende neger. En zie je turbo als zweep. Synergie.
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    del_zot
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2823
    Geregistreerd: vr 16 apr 2010, 20:13
    my honda: r33 gts-t
    Advertenties:

    Re: Project'83: ciVic EN1 ==> B18C-R

    Berichtdoor project'83 » zo 28 nov 2010, 17:41

    Vandaag nog wat verder gedaan. dashbord eruit en nog wat verder gelast

    een paar voorbeeld foto's van de verstevigingen:

    Afbeelding

    Afbeelding

    Dit zijn maar een paar van de lassen , elke naat wordt verstevigd.
    Avatar gebruiker
    project'83
    D16 Poster
     
    Berichten: 188
    Geregistreerd: di 30 maart 2010, 21:35
    Woonplaats: Zevendonk
    my honda: civic
    Advertenties:

    Re: Project'83: ciVic EN1 ==> B18C-R

    Berichtdoor jonas (R-garage) » zo 28 nov 2010, 23:18

    knap werk dat je aan het doen bent ,hopelijk moet de auto nooit van eigenaar veranderen !
    aan de andere kant zou ik vooral de kop verstevigen van de wagen (ligt eraan wat je plannen zijn uiteraard) een rolkooi zal tengoede komen als ereen inkomt vanaf je ophangingspoten en demperkasten .
    die B18C gaat niet simpel worden om die erin te krijgen op een goede hoogte (chassisbalken) zitten namelijk te laag in de auto .. de pouly en de bak moeten eronderdoor wat niet evident is te klaren als het gewicht in de snuit L + R evenredig moet worden +-
    cardans kun je gewoon houden en in korten opnieuw banen in laten slijpen !
    ik zou persoonlijk de wagen breder maken wat de korte wielbasis ten goede komt ,en zo een nieuwere ophanging eronder plaatsen van een eg civic.. kun je gewoon je cardans laten zoals ze zijn en en je wagen veel beter contact laten houden met de ondergrond !
    ik zou ook opteren zoals danny aanhaald voor een systeem stand-alone ,volledig afstelbaar op een vermogen testbank ..
    als je wat verder staat of het niet meer weet kom ik een langs kijken als we dat mogen uiteraard ? niet iedereen durft zoiets aan als gij he.
    SUCCES met dit project :goed:
    en hopelijk zien we u terug in BRUSTEM VOLGEND JAAR
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: Project'83: ciVic EN1 ==> B18C-R

    Berichtdoor project'83 » ma 29 nov 2010, 18:42

    jonas (R-garage) schreef:knap werk dat je aan het doen bent ,hopelijk moet de auto nooit van eigenaar veranderen !
    aan de andere kant zou ik vooral de kop verstevigen van de wagen (ligt eraan wat je plannen zijn uiteraard) een rolkooi zal tengoede komen als ereen inkomt vanaf je ophangingspoten en demperkasten .
    die B18C gaat niet simpel worden om die erin te krijgen op een goede hoogte (chassisbalken) zitten namelijk te laag in de auto .. de pouly en de bak moeten eronderdoor wat niet evident is te klaren als het gewicht in de snuit L + R evenredig moet worden +-
    cardans kun je gewoon houden en in korten opnieuw banen in laten slijpen !
    ik zou persoonlijk de wagen breder maken wat de korte wielbasis ten goede komt ,en zo een nieuwere ophanging eronder plaatsen van een eg civic.. kun je gewoon je cardans laten zoals ze zijn en en je wagen veel beter contact laten houden met de ondergrond !
    ik zou ook opteren zoals danny aanhaald voor een systeem stand-alone ,volledig afstelbaar op een vermogen testbank ..
    als je wat verder staat of het niet meer weet kom ik een langs kijken als we dat mogen uiteraard ? niet iedereen durft zoiets aan als gij he.
    SUCCES met dit project :goed:
    en hopelijk zien we u terug in BRUSTEM VOLGEND JAAR


    Merci voor de tips :goed:
    Kooi komt er zeker in maar dat is nog niet voor direct.
    Voor de cardans heb ik een adres voor in te korten en verstevigen.
    Ophanging gaat genre ast of intrax worden.
    De rest zien we wel wanneer we de problemen tegen komen.
    Avatar gebruiker
    project'83
    D16 Poster
     
    Berichten: 188
    Geregistreerd: di 30 maart 2010, 21:35
    Woonplaats: Zevendonk
    my honda: civic
    Advertenties:

    Re: Project'83: ciVic EN1 ==> B18C-R

    Berichtdoor B series driver » di 30 nov 2010, 15:38

    HondaNickx schreef:
    project'83 schreef:
    HondaNickx schreef:Cool 8-) da gaat vlammen als da ding standaard 700kg weegt en nu dus al iet minder :shock: .
    Meer als genoeg pk's ,kzou vooral uw veiligheid nu voorop gaan zetten.Maw ophanging ,remmen ,chassis verstevigingen...


    Dat zijn idd de volgende stappen. maar ik moet eerst zien of ik mijn orginele fusees kan behouden. Ik heb vandaag een adres gekregen voor het opmaat maken van mijn aandrijfassen, dus de kans is groot dat ik deze kan behouden. eens dat ik dat zeker weet kan ik de remmerij en op hanging aanpakken. en voor het blok word geplaatst ga ik heel de kas oplassen. rolkooi komt er ook nog in maar nog niet direct. Dus nog werk genoeg :)



    Pak ineens ander fusees he ?Kunt ge ineens groter remmen steken,fusees van 260mm remmerij daar kunde nog altijd 282mm op zetten moest het nodig zijn.
    Ma het is in de lengte da ze mss ook nie passen?

    kzou zeker 282mm schijven steken ge gaat ze hard nodig hebben :D
    turbo= in car entertainment for streetracers
    Avatar gebruiker
    B series driver
    K20 Poster
     
    Berichten: 805
    Geregistreerd: wo 31 maart 2010, 22:13
    Woonplaats: oordegem
    my honda: honda cbr125
    Advertenties:

    Re: Project'83: ciVic EN1 ==> B18C-R

    Berichtdoor B series driver » di 30 nov 2010, 15:44

    dieseltje S2K schreef:man man, ik hoop echt da je dit project volhoud tot het volledig af is, de meeste geven het halverwege op maar 200pk in 700kg da wil ik zien :shock: :shock:
    ter vergelijking kun je vergelijken met 500pk in 1750kg ;)

    mijne crx weegt ongeveer ook zoiets :)
    turbo= in car entertainment for streetracers
    Avatar gebruiker
    B series driver
    K20 Poster
     
    Berichten: 805
    Geregistreerd: wo 31 maart 2010, 22:13
    Woonplaats: oordegem
    my honda: honda cbr125
    Advertenties:

    Re: Project'83: ciVic EN1 ==> B18C-R

    Berichtdoor project'83 » za 04 dec 2010, 17:48

    Vandaag weer wat aan de civic gewerkt.

    Plaats maken voor de nieuwe motor:
    Afbeelding

    Civic superleggera :lol:
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    project'83
    D16 Poster
     
    Berichten: 188
    Geregistreerd: di 30 maart 2010, 21:35
    Woonplaats: Zevendonk
    my honda: civic
    Advertenties:

    Re: Project'83: ciVic EN1 ==> Motor er uit

    Berichtdoor project'83 » za 18 dec 2010, 18:20

    Vorig weekend en vandaag nog wat verder gelast.
    Alle lasnaden zijn verstevigd, ook de kleine roest plekjes zijn bij gewerkt.

    De motor hebben we vandaag ook al eens in het motorruim laten zakken of beter gezegd de auto hebben we over het blok laten zakken :lol:
    Het is krap maar hij gaat er in mits een klein beetje knip en plak werk. ;)
    De originele motorsteunen zijn ondertussen ook verwijderd.

    Nu met kerst en nieuw heb ik niet veel tijd om verder te werken.

    Prettige feesten :!:
    Avatar gebruiker
    project'83
    D16 Poster
     
    Berichten: 188
    Geregistreerd: di 30 maart 2010, 21:35
    Woonplaats: Zevendonk
    my honda: civic
    Advertenties:

    Re: Project'83: ciVic EN1 ==> Motor er uit

    Berichtdoor Pink Danny » za 18 dec 2010, 18:38

    Ge hebt zelfs veel tijd , als ge dan ni moet werken. :lol:

    Goe bezig , ik ben benieuwd naar de vorderingen in't nieuwe jaar.

    Ook prettige feesten gewenst. ;)
    Achteraf ni komen bleiten , met ne nissan niks al last... :) Of ne soeparoe...
    Avatar gebruiker
    Pink Danny
    Moderator
     
    Berichten: 3644
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 19:44
    Woonplaats: Rijkevorsel
    my honda: NSX
    Advertenties:

    Re: Project'83: ciVic EN1 ==> Motor er uit

    Berichtdoor project'83 » za 25 dec 2010, 10:49

    Deze week een handig ding besteld, dat me veel aanpas werk bespaard
    Hasport Hydraulic to cable conversion.

    Een voorbeeld foto:
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    project'83
    D16 Poster
     
    Berichten: 188
    Geregistreerd: di 30 maart 2010, 21:35
    Woonplaats: Zevendonk
    my honda: civic
    Advertenties:

    Re: Project'83: ciVic EN1 ==> Motor erin

    Berichtdoor project'83 » za 08 jan 2011, 17:58

    Vandaag weer wat verder geknutseld.
    motor er in gehangen, 1 van de motorsteunen is al af. Maar ik heb er nog geen foto's van gepakt.

    Wel een fotoke van het blok in de motoruimte. (niet kijken naar het kleppen deksel, wordt nog herspoten)

    Afbeelding

    nog eentje van de speling aan de dristributie kant.

    Afbeelding

    En als je goed kijkt zie je nog een kleine update, OEM JDM N1 krukaspoelie
    Avatar gebruiker
    project'83
    D16 Poster
     
    Berichten: 188
    Geregistreerd: di 30 maart 2010, 21:35
    Woonplaats: Zevendonk
    my honda: civic
    Advertenties:

    Re: Project'83: ciVic EN1 ==> Motor er in

    Berichtdoor kenny_tmt » za 08 jan 2011, 18:08

    Super project! Ben benieuwd naar de prestaties hiervan!
    If in doubt, go flat out!
    Avatar gebruiker
    kenny_tmt
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1655
    Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
    Woonplaats: Aarschot
    my honda: CTR
    Advertenties:

    Re: Project'83: ciVic EN1 ==> Motor er in

    Berichtdoor integradical » za 08 jan 2011, 18:34

    netjes man,ik heb deze poelie ook liggen,je moet nu zeker steunen gaan lassen ?
    EGferiosquad
    four door for more whores
    sedan=business in the front,party in the back
    bompabak ftw
    Avatar gebruiker
    integradical
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2722
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 18:34
    my honda: civic eg9
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar Bezoekers

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten