Project'83: ciVic EN1=>Met B18C // going RWD

Re: Project'83: ciVic EN1=>Met B18C // next up Time Attack

Berichtdoor project'83 » ma 10 nov 2014, 09:08

kristo schreef:Netjes :goed:

Is die afgeleid van een (ooit) bestaande spoiler?


spoiler kwam van een ford c-max :oops:
Die was van breedte goed, de rest heb aangepast.
Avatar gebruiker
project'83
D16 Poster
 
Berichten: 188
Geregistreerd: di 30 maart 2010, 21:35
Woonplaats: Zevendonk
my honda: civic
Advertenties:



  • Re: Project'83: ciVic EN1=>Met B18C // next up Time Attack

    Berichtdoor rafke » ma 10 nov 2014, 10:59

    proper spel, echt wel.
    Honda:
    Accord 30th anniv. 2008 CN1
    Accord 1997 old skool tuning
    Jazz 1985 - Motocompo 1984 (oldtimer-restauration)

    Daily:
    Mercedes Vito A2 2014
    rafke
    H23 Poster
     
    Berichten: 718
    Geregistreerd: wo 19 mei 2010, 09:02
    Woonplaats: Zellik
    my honda: Accord-Jazz
    Advertenties:

    Re: Project'83: ciVic EN1=>Met B18C // next up Time Attack

    Berichtdoor M&M » ma 10 nov 2014, 12:03

    Cool ;)
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: Project'83: ciVic EN1=>Met B18C // next up Time Attack

    Berichtdoor project'83 » ma 10 nov 2014, 13:17

    Na een paar foto’s van mijn wagen op circuit gezien te hebben waarop mijn voorwielen positief camber hadden ben ik op onderzoek getrokken. Nu blijkt dat mijn bovenste bevestiging van mijn schokdemper in een zachte rubber zit. Nu na even nadenken heb ik een oplossing gevonden die geen flex meer toelaat en waarbij ik camber en caster veilig kan instellen.
    Hoe het was.
    Afbeelding
    Hoe het nu is
    Afbeelding
    Schokdenper voor
    Afbeelding
    Schokdemper na
    Afbeelding
    Het binnenste, waar ik met verschillende plaatjes het camber en caster kan regelen.
    Afbeelding

    Nu reed ik gisteren naar huis en 100m voor mijn deur viel de wagen stil.
    Startmotor draaide nog maar geen brandstofpomp en geen ontsteking en lampje van de hondata brandde ook niet. Wagen gewoon binnen in de garage geduwd. Deze morgen toen ik alles wou gaan nameten startte de wagen gewoon. Mijn vermoede gaat naar de brandstofpomprelais omdat die ook voeding geeft aan de ecm.
    Iemand al meegemaakt?
    Avatar gebruiker
    project'83
    D16 Poster
     
    Berichten: 188
    Geregistreerd: di 30 maart 2010, 21:35
    Woonplaats: Zevendonk
    my honda: civic
    Advertenties:

    Re: Project'83: ciVic EN1=>Met B18C // next up Time Attack

    Berichtdoor project'83 » zo 15 feb 2015, 16:16

    Ik heb al even geen update gepost maar ik heb niet stil gezeten.
    Onder tussen is het probleem van het stilvallen opgelost.
    Het was de kabel van de killswitch die door de koude hard was gekrompen en de schakelaar juist hard genoeg bediende voor het contact te laten uitvallen maar niet de schakelaar deed afspringen.
    Ook heb ik een huis gekocht met daaraan een leuk extratje .
    Afbeelding
    Nu nog helemaal inrichten.
    Avatar gebruiker
    project'83
    D16 Poster
     
    Berichten: 188
    Geregistreerd: di 30 maart 2010, 21:35
    Woonplaats: Zevendonk
    my honda: civic
    Advertenties:

    Re: Project'83: ciVic EN1=>Met B18C // next up Time Attack

    Berichtdoor kristo » ma 16 feb 2015, 08:16

    Leuke hobbyruimte :goed:
    Avatar gebruiker
    kristo
    H23 Poster
     
    Berichten: 708
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:44
    Woonplaats: Gent
    my honda: EK3 hatch, EK4 sedan
    Advertenties:

    Re: Project'83: ciVic EN1=>Met B18C // next up Time Attack

    Berichtdoor CIVICSKE » ma 16 feb 2015, 09:56

    Very nice :goed: :goed: :goed:
    Once Vtec .............................................................................................Forever Vtec
    CIVICSKE
    B18 Poster
     
    Berichten: 426
    Geregistreerd: zo 28 maart 2010, 14:01
    Woonplaats: Beveren-Waas
    my honda: DC2-FK2-S2000
    Advertenties:

    Re: Project'83: ciVic EN1=>Met B18C // next up Time Attack

    Berichtdoor Oldskool » ma 16 feb 2015, 12:22

    Keivet :goed: Ik zou wel weten wa doen daarmee. Succes met de nieuwe stek.
    Afbeelding
    Life is short. The time is right now.
    Avatar gebruiker
    Oldskool
    B20 Poster
     
    Berichten: 501
    Geregistreerd: za 06 apr 2013, 12:12
    Woonplaats: Geel
    my honda: EC9
    Advertenties:

    Re: Project'83: ciVic EN1=>Met B18C // next up Time Attack

    Berichtdoor vtiprelude » ma 16 feb 2015, 20:52

    jaja,van zo een ruimte dromen de meeste hier peis ik! :D
    once a honda,always a honda.drive fast,drive honda

    what doesn't kill you,makes you stronger!
    Avatar gebruiker
    vtiprelude
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3884
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 23:11
    Woonplaats: in de beschaafde wereld
    my honda: accord tourer
    Advertenties:

    Re: Project'83: ciVic EN1=>Met B18C // next up Time Attack

    Berichtdoor project'83 » ma 23 maart 2015, 19:18

    Het seizoen van Time Attack is weer van start gegaan.

    De eerste ronde is achter de rug en is redelijk oké verlopen.
    Dit jaar is er een extra sessie free practice in deze heb ik rustig mee gereden.
    Alle kleine aanpassingen die ik had uitgevoerd bleken te werken.
    Na 5 rondjes al de pits opgezocht en alles te sparen voor de getimede sessies.

    In de 2e sessie eerst 2 ronden banden opgewarmd en dan het eerste rondje vol.
    Maar door het koude weer kreeg ik de banden toch niet zo warm als moest.
    Daardoor een paar keer de wielen geblokkeerd en bij het uitkomen van arie luyendijk niet genoeg grip en even met 2 wielen op het gras.
    Ronde nadien toch maar de pits binnen gereden om de kijken of er geen schade was. Dit was niet het geval, gelukkig.
    Terug het circuit op maar geen tijd genoeg om nog een snelle ronde te doen.

    Kwalificatie: De zon was ondertussen gaan schijnen.
    gestart met iets minder vertrouwen. Maar de wagen bleek nu toch iets meer grip te hebben dan de sessie ervoor.
    Dus terug volgas. Maar tijdens de vorige sessie's had ik al gemerkt dat de remmen niet meer zo hard beten als in het begin. Dus toch wat reserve genomen bij het aanremmen. Toch een ronde gereden waar ik tevreden mee ben gezien de omstandigheden.
    Een 2:09 rond en een 11e plaats juist geen finale plaats.

    Avatar gebruiker
    project'83
    D16 Poster
     
    Berichten: 188
    Geregistreerd: di 30 maart 2010, 21:35
    Woonplaats: Zevendonk
    my honda: civic
    Advertenties:

    Re: Project'83: ciVic EN1=>Met B18C // next up Time Attack

    Berichtdoor M&M » di 24 maart 2015, 09:55

    Tidy lap :goed:
    Jammer dat je net naast een finaleplaats greep...
    Had die erin gezeten indien de remmen beter waren?

    Volgende keer vast en zeker beter ;)
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: Project'83: ciVic EN1=>Met B18C // next up Time Attack

    Berichtdoor vtiprelude » di 24 maart 2015, 10:39

    :goed: :goed:

    :vtec: :vtec: :vtec: :rock:
    once a honda,always a honda.drive fast,drive honda

    what doesn't kill you,makes you stronger!
    Avatar gebruiker
    vtiprelude
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3884
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 23:11
    Woonplaats: in de beschaafde wereld
    my honda: accord tourer
    Advertenties:

    Re: Project'83: ciVic EN1=>Met B18C // next up Time Attack

    Berichtdoor project'83 » di 24 maart 2015, 20:20

    M&M schreef:Tidy lap :goed:
    Jammer dat je net naast een finaleplaats greep...
    Had die erin gezeten indien de remmen beter waren?

    Volgende keer vast en zeker beter ;)


    Ik weet niet hoeveel het verschil zou zijn. Maar het maakt nu toch niets meer uit.
    Betere remblokken zijn al onderweg (ds3000)

    Nog een paar coole foto's van dit weekend

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    project'83
    D16 Poster
     
    Berichten: 188
    Geregistreerd: di 30 maart 2010, 21:35
    Woonplaats: Zevendonk
    my honda: civic
    Advertenties:

    Re: Project'83: ciVic EN1=>Met B18C // next up Time Attack

    Berichtdoor project'83 » wo 08 apr 2015, 14:51

    Nog eens een update.

    Een achterste antirolbar van een civic type r. Dit zal het onderstuur verminderen.
    Nu alleen nog testen of deze niet te zwaar is.

    Afbeelding
    Niet op mijn getto handremkabel letten.
    Avatar gebruiker
    project'83
    D16 Poster
     
    Berichten: 188
    Geregistreerd: di 30 maart 2010, 21:35
    Woonplaats: Zevendonk
    my honda: civic
    Advertenties:

    Re: Project'83: ciVic EN1=>Met B18C // next up Time Attack

    Berichtdoor Skid23 » vr 10 apr 2015, 08:38

    Zal wel beter zijn nu met die antirolbar! Te zwaar zal ze wel niet zijn hoor..
    Leuke filmkes ook :o

    Dikke werken, droom projectje!

    en wooops, net op je ghetto handremkabel gelet... :mrgreen: :mrgreen: Very macgyvery :lol:
    If it works, it works ;)
    Afbeelding
    Civic EJ9 1.4i S, 2001 (R.I.P) - Prelude BA4 2.0i 16v, 1990
    Civic Aerodeck 1.4i S, 1998 DAILY
    When I'm in the mood, I apex the gutter.
    Avatar gebruiker
    Skid23
    D17 Poster
     
    Berichten: 284
    Geregistreerd: di 16 apr 2013, 22:28
    Woonplaats: Scherpenheuvel-Zichem
    my honda: EJ9 Vic / BA4 Lude
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar Bezoekers

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 32 gasten