Vandeweek de oem strutbar ontvangen, en na een paar uurtjes sleutelen zat ook die er weer op. Viel een pak beter mee dan ik verwacht had.
origineel heeft de CL7 (en CL9?) twee diagonale struts steken. Bied voldoende stevigheid, maar de Euro-R CL7 en de Acura TSX 1st gen. hebben ook een dwarsbalk zitten. Voor $28 eentje kunnen scoren vanop ebay. Ook mijn vorige auto, de EP2 was voorzien van oem strutbars die de EP3 standaard had zitten. Hier gaan we dus vrolijk mee verder.
Ik ben vooral fan van dit design omdat het een single-piece strutbar is, niet zo'n adjustable troep die er alleen voor de show opzit.
ik vreesde dat de ruitenwissers gedemonteerd moesten worden, en ook het volledige plastieken gedeelte, maar er bleken twee uitsparingen te zijn, juist op de plaats waar de bevestiging voor de oem struts zaten! Hoera!
Alles demonteren wat eraan bevestigd zit (beide kanten!)
Alles goed aandraaien en de strutbar steekt erop. Eventueel kunt ge hem nog spuiten in een contrasterend kleurke, maar voor het geld is het een uitstekende up!