Pagina 53 van 55

Re: Nasty // CL7 - verschil zuinigheid super95 of 98?

BerichtGeplaatst: do 30 jul 2015, 16:23
door Nasty
rafke schreef:2 mooie mods Steven,
nice nice :D
geen idee of die strut op de mijne ook zou gaan namelijk.
heb je de bekleding nog kunnen terugsteken met die veerkes?



Ja hoor, alles ziet er vanbinnen weer piekfijn uit :)

Re: Nasty // CL7 - verschil zuinigheid super95 of 98?

BerichtGeplaatst: vr 31 jul 2015, 09:39
door rafke
Nasty schreef:
rafke schreef:2 mooie mods Steven,
nice nice :D
geen idee of die strut op de mijne ook zou gaan namelijk.
heb je de bekleding nog kunnen terugsteken met die veerkes?



Ja hoor, alles ziet er vanbinnen weer piekfijn uit :)


HCB?
benieuwd om te kunnen bekijken... Accord shootje dan ook? :D

Re: Nasty // CL7 - verschil zuinigheid super95 of 98?

BerichtGeplaatst: vr 31 jul 2015, 19:09
door Nasty
Nope, geen hcb voor mij ;)

Opnieuw een accord shoot is mogelijk, als het deze keer aan deze kanten mag. Andere fotograaf ook liefst ;)

Re: Nasty // CL7 - verschil zuinigheid super95 of 98?

BerichtGeplaatst: vr 31 jul 2015, 20:50
door M&M
Andere fotograaf ook liefst ;)

... omdat de vorige fotograaf haast uitsluitend oog had voor die ferme zilvere Accord lol :har:

Re: Nasty // CL7 - verschil zuinigheid super95 of 98?

BerichtGeplaatst: vr 31 jul 2015, 20:56
door Nasty
M&M schreef:
Andere fotograaf ook liefst ;)

... omdat de vorige fotograaf haast uitsluitend oog had voor die ferme zilvere Accord lol :har:



Omdat de vorige fotograaf een eigen logo erg groot uitsmeerde over elke foto.

Re: Nasty // CL7 - verschil zuinigheid super95 of 98?

BerichtGeplaatst: vr 31 jul 2015, 21:18
door M&M
Omdat de vorige fotograaf een eigen logo erg groot uitsmeerde over elke foto.

da's waar, voor de rest vielen de foto's best mee.
We komen er wel uit ;)

Re: Nasty // CL7 - OEM Strutbar update + how to

BerichtGeplaatst: wo 19 aug 2015, 19:58
door Nasty
Vandeweek de oem strutbar ontvangen, en na een paar uurtjes sleutelen zat ook die er weer op. Viel een pak beter mee dan ik verwacht had.

origineel heeft de CL7 (en CL9?) twee diagonale struts steken. Bied voldoende stevigheid, maar de Euro-R CL7 en de Acura TSX 1st gen. hebben ook een dwarsbalk zitten. Voor $28 eentje kunnen scoren vanop ebay. Ook mijn vorige auto, de EP2 was voorzien van oem strutbars die de EP3 standaard had zitten. Hier gaan we dus vrolijk mee verder.

Ik ben vooral fan van dit design omdat het een single-piece strutbar is, niet zo'n adjustable troep die er alleen voor de show opzit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ik vreesde dat de ruitenwissers gedemonteerd moesten worden, en ook het volledige plastieken gedeelte, maar er bleken twee uitsparingen te zijn, juist op de plaats waar de bevestiging voor de oem struts zaten! Hoera!

Afbeelding

Afbeelding

Alles demonteren wat eraan bevestigd zit (beide kanten!)

Afbeelding

Alles goed aandraaien en de strutbar steekt erop. Eventueel kunt ge hem nog spuiten in een contrasterend kleurke, maar voor het geld is het een uitstekende up!

Afbeelding

Re: Nasty // CL7 - OEM Strutbar update + how to

BerichtGeplaatst: wo 19 aug 2015, 20:04
door Oldskool
Coole action shot met de rakkenjak :P
Nicely done die OEM strut bar en inderdaad chanceke dat je de paravent niet moest los doen.

Re: Nasty // CL7 - OEM Strutbar update + how to

BerichtGeplaatst: wo 19 aug 2015, 21:17
door jordicivic
Dat zijn nog eens updates voor een oem+ freak. EP3 heeft die dat ook zitten of enkel de pre facelift modellen?

groeten jordi

Re: Nasty // CL7 - OEM Strutbar update + how to

BerichtGeplaatst: wo 19 aug 2015, 21:22
door Nasty
jordicivic schreef:Dat zijn nog eens updates voor een oem+ freak. EP3 heeft die dat ook zitten of enkel de pre facelift modellen?

groeten jordi


De ep3 heeft onder achter het blok nog een strutbar zitten die alle andere ep modellen niet hebben. Die had ik ook gestoken (€34 nieuw).

Op de ep2 had ik indertijd een ultra racing strutbar gemonteerd. De allerbeste aftermarket die ik ooit gehad heb. je moet wat moeite doen om te monteren, maar die is dat echt waard. Ep had verder ook achter onder een custom tiebar. Auto was merkbaar minder zenuwachtig in lange bochten (op -en afritten snelwegen). Super ups voor relatief weinig geld
(Ultra racing €110, tiebar €50, oem type r bar €34)

Re: Nasty // CL7 - OEM Strutbar update + how to

BerichtGeplaatst: wo 19 aug 2015, 21:32
door M&M
Well done :goed:
Post ook je gebruikerservaring, maw ben benieuwd of je er veel van gaat merken tijdens het (sportief) rijden.
En zelfs indien het niet veel uitmaakt, blijft het een coole up voor weinig geld 8-)
Ik zal ook e-bay nog eens onveilig moeten maken denk ik :P

Re: Nasty // CL7 - OEM Strutbar update + how to

BerichtGeplaatst: wo 19 aug 2015, 21:46
door Nasty
M&M schreef:Well done :goed:
Post ook je gebruikerservaring, maw ben benieuwd of je er veel van gaat merken tijdens het (sportief) rijden.
En zelfs indien het niet veel uitmaakt, blijft het een coole up voor weinig geld 8-)
Ik zal ook e-bay nog eens onveilig moeten maken denk ik :P



Verlaging > strutbars. Veel zal ik er niet van voelen, ik denk jij met je oem sportverlaging wel :)

Re: Nasty // CL7 - OEM Strutbar update + how to

BerichtGeplaatst: wo 19 aug 2015, 21:55
door jordicivic
Nasty schreef:
jordicivic schreef:Dat zijn nog eens updates voor een oem+ freak. EP3 heeft die dat ook zitten of enkel de pre facelift modellen?

groeten jordi


De ep3 heeft onder achter het blok nog een strutbar zitten die alle andere ep modellen niet hebben. Die had ik ook gestoken (€34 nieuw).

Op de ep2 had ik indertijd een ultra racing strutbar gemonteerd. De allerbeste aftermarket die ik ooit gehad heb. je moet wat moeite doen om te monteren, maar die is dat echt waard. Ep had verder ook achter onder een custom tiebar. Auto was merkbaar minder zenuwachtig in lange bochten (op -en afritten snelwegen). Super ups voor relatief weinig geld
(Ultra racing €110, tiebar €50, oem type r bar €34)


merci voor de tip, ik denk dat veel EP3 rijders dit niet eens wisten. Ik ken er toch zo een paar die beweren dat ze geen hebben zitten :lol:

Re: Nasty // CL7 - OEM Strutbar update + how to

BerichtGeplaatst: wo 19 aug 2015, 22:01
door M&M
Nasty schreef:
M&M schreef:Well done :goed:
Post ook je gebruikerservaring, maw ben benieuwd of je er veel van gaat merken tijdens het (sportief) rijden.
En zelfs indien het niet veel uitmaakt, blijft het een coole up voor weinig geld 8-)
Ik zal ook e-bay nog eens onveilig moeten maken denk ik :P



Verlaging > strutbars. Veel zal ik er niet van voelen, ik denk jij met je oem sportverlaging wel :)


Maybe, ga ook eens zoeken op e-bay (voor die prijs... ;) )

Banden doen ook veel... Mijn Dunlop Sportmaxx zijn stiller en comfortabeler dan de Michelin Pilot Sport banden die ik vroeger had, maar de Michelins hadden merkelijk betere grip op droog wegdek...
Waarmee ik niet wil zeggen dat de Dunlops slecht zijn, maar qua grip ware de Pilot's gewoon beter.
Suspension / bar / brace mods zijn fraai, maar nagenoeg waardeloos zonder adequaat rubber. ;)

Re: Nasty // CL7 - OEM Strutbar update + how to

BerichtGeplaatst: wo 19 aug 2015, 22:07
door Dj3scoupe
afritjes pakken like a pro nu :drive: :mrgreen: