Pagina 28 van 28

Re: G402 - EG6

BerichtGeplaatst: zo 23 nov 2014, 10:10
door G402
Heeft er iemand een idee of ik met een B18C4 op een stock P30 ecu door de keuring geraak? Qua CO uitstoot.
Na de keuring komen er wat extra's op de C4 en dan wordt hij fatsoendelijk afgesteld, maar ik zou zeker willen zijn dat ik de C4 al voor de keuring kan swappen en dan opt gemak tot aan de keuring kan bollen en terug.

Re: G402 - EG6

BerichtGeplaatst: zo 23 nov 2014, 10:19
door Gunther
Worden er daar bij jullie afgekeurd omwille van de uitstoot bij auto's van die leeftijd?
Hier steken ze er wel eens het meetapparaat in, maar wat de uitkomst ook is, " 't is altijd goed"..

Re: G402 - EG6

BerichtGeplaatst: zo 23 nov 2014, 10:35
door G402
Dat weet ik niet. Ik weet dat het vrij hoog mag zijn tov nieuwere wagens, maar ik zou het stom vinden dat ik daarom de C4 toch zou moeten laten afstellen of terug de B16A2 erin moet steken.
Mijn gedacht is ook dat het geen probleem zou zijn, wou gewoon ff andere opinie's horen.

Re: G402 - EG6

BerichtGeplaatst: zo 23 nov 2014, 11:02
door Oldskool
Laat em eens meten ergens in een garage he, voor ge naar de keuring gaat. Denk persoonlijk ni dat dat kwaad kan.

Re: G402 - EG6

BerichtGeplaatst: ma 24 nov 2014, 07:55
door Spooner
Ik zou persoonlijk toch niet met een B18C4 rijden op "P30-fuel maps".
Heel gezond lijkt me dat toch niet.
Laat "stock B18C4 fuel maps" op een gechipte ECU schrijven en je komt er wel. Lijkt me ook veel veiliger voor je blok.
Als je hem achteraf moet laten afstellen, moet de ECU toch gemapt worden... ;)