G402 - EG6

Re: G402 - EG6

Berichtdoor Geuns » di 14 mei 2013, 18:06

whuut zit die compressor er al op? gij laat er geen gras over groeie precies
Avatar gebruiker
Geuns
H22 Poster
 
Berichten: 675
Geregistreerd: di 30 maart 2010, 13:10
my honda: civic
Advertenties:



  • Re: G402 - EG6

    Berichtdoor WhiteSol » di 14 mei 2013, 18:09

    G402 schreef:Voorlopig op stock blok en veilig afgesteld. Die andere blok die hier staat wordt nog aangepast en daar ga ik iets verder mee gaan. :mrgreen:

    Tot nu heb ik hem alleen nog maar gestart, nog niet mee gereden. Volgende week wordt hij afgesteld door Martijn. Ik ben benieuwd.



    Een schatting van hoeveel pk 'm zou draaien safe ? :)

    Wel heel benieuwd :)
    Afbeelding
    Afbeelding

    Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    Avatar gebruiker
    WhiteSol
    Moderator
     
    Berichten: 7118
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:42
    Woonplaats: Schoonderbuken / Scherpenheuvel
    my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

    Re: G402 - EG6

    Berichtdoor G402 » di 14 mei 2013, 18:28

    Geuns schreef:whuut zit die compressor er al op? gij laat er geen gras over groeie precies


    Nee, het heeft maar 2 jaar geduurd eer hij er op stond. :lol: :lol:

    WhiteSol schreef:Een schatting van hoeveel pk 'm zou draaien safe ? :)

    Wel heel benieuwd :)


    Ik hoop rond de 210 en goe wa koppel erbij.
    スーパーチャージャーホンダシビック
    Stronger + Lighter + Cooler = Faster
    G402
    B20 Poster
     
    Berichten: 576
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 09:51
    my honda: EG6
    Advertenties:

    Re: G402 - EG6

    Berichtdoor WhiteSol » di 14 mei 2013, 18:35

    Laat da maar rap weten dan :mrgreen:

    Keb al wel vaak gelezen dat ze te heet lopen, is daar iets van aan ?
    Afbeelding
    Afbeelding

    Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    Avatar gebruiker
    WhiteSol
    Moderator
     
    Berichten: 7118
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:42
    Woonplaats: Schoonderbuken / Scherpenheuvel
    my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

    Re: G402 - EG6

    Berichtdoor G402 » di 14 mei 2013, 18:57

    Ja ze worden redelijk heet. Als ge constant zit op te trekken kunde wel eens problemen krijgen.
    Maar op low boost en ne normale rijstijl zoude daar geen last van mogen hebben.
    Bij high boost zal de temperatuur wel rap hoger worden. Maar ik ben toch van plan om water-methanol injectie te installeren icm die andere blok, dus daar kan de boost een beetje hoger gezet worden. :mrgreen:
    スーパーチャージャーホンダシビック
    Stronger + Lighter + Cooler = Faster
    G402
    B20 Poster
     
    Berichten: 576
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 09:51
    my honda: EG6
    Advertenties:

    Re: G402 - EG6

    Berichtdoor TOM-ek4-VTI » di 14 mei 2013, 19:02

    amai lekkere dingen hier :kwijl:
    welk merk van charger is het?
    gene schrik van de keuring :dom:
    ben benieuwd naar de waardes van het bankje ;)
    water-methanol injectiewatte :mrgreen: beetje technische uitleg ;)
    TOM-ek4-VTI
    B18 Poster
     
    Berichten: 449
    Geregistreerd: do 23 aug 2012, 22:10
    Woonplaats: liedekerke
    my honda: EK4
    Advertenties:

    Re: G402 - EG6

    Berichtdoor G402 » di 16 jul 2013, 12:18

    Zo, 2 maand na de "eerste start" rijd hij eindelijk zoals het moet.
    Ander blok ligt er ondertussen en draait mooi. Het was in ieder geval met de nodige problemen.

    Eerste probleem was dat de gasklep die ik gekocht had niet meer origineel was. De vorige eigenaar had hier blijkbaar aan liggen prutsen, tps stond 180° gedraaid en de vlinderklep die er in zat was te klein voor de gasklep waardoor hij op 3000 toeren stationair liep. Alvorens ik dat gevonden had ... :dom:

    Tweede probleem was de B16 die ik in engeland gekocht had. Verkoper beweerde dat de motor volledig in orde was, geen olieverbruik, geen lekken, geen rare geluiden. Alleen de afgebroken bout om de versnellingsbak te monteren was hij blijkbaar vergeten te melden. :no:
    Toen dit na veel vloeken opgelost was bleek de nieuwe koppeling niet te passen. Een uur zitten proberen om de versnellingsbak op de motor te krijgen, tot ik doorhad dat het gat van de koppeling te klein was. :doh:
    Originele koppeling erop gezet, versnellingsbak schoof er direct op, toen bleek dat alle overige boutgaten in het onderblok geen schroefdraad meer hadden. Alles kapot gedraaid door de vorige eigenaar. :cry:

    Na nog een aantal probelemen is het uiteindelijk toch allemaal goed gekomen. Heb er weer veel uit geleerd.
    Vorige week laten afstellen door Bekerom en de civic rijd zalig nu. :D :party:
    スーパーチャージャーホンダシビック
    Stronger + Lighter + Cooler = Faster
    G402
    B20 Poster
     
    Berichten: 576
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 09:51
    my honda: EG6
    Advertenties:

    Re: G402 - EG6

    Berichtdoor WhiteSol » di 16 jul 2013, 12:24

    en nog ne super-update vergeten te vermelden :mrgreen: :mrgreen:
    Afbeelding
    Afbeelding

    Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    Avatar gebruiker
    WhiteSol
    Moderator
     
    Berichten: 7118
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:42
    Woonplaats: Schoonderbuken / Scherpenheuvel
    my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

    Re: G402 - EG6

    Berichtdoor Spooner » wo 17 jul 2013, 07:46

    Nice, nice!
    Filmkes??
    Hoe hebde het dan opgelost met die kapotte draad (nieuwsgierigheid :D )?
    "I'm afraid if I raced you on the street, I'd push you to your death."
    Quote by Keiichi Tsuchiya
    Avatar gebruiker
    Spooner
    H23 Poster
     
    Berichten: 736
    Geregistreerd: di 30 maart 2010, 11:47
    my honda: B18C-R EG6
    Advertenties:

    Re: G402 - EG6

    Berichtdoor G402 » wo 17 jul 2013, 11:49

    Filmkes komen als mijne cameraman genezen is. :lol:
    Kapotte draad heb ik opgelost met helicoils. Blijkbaar wordt in de vliegtuigindustrie elke schroefdraad in een aluminium onderdeel standaard vervangen door een helicoil. En in racemotoren wordt dit ook vaak toegepast omdat zo een helicoil schroefdraad sterker is dan de originele. Kan natuurlijk ook verkoopspraat zijn, maar het werkt wel perfect. :goed:
    スーパーチャージャーホンダシビック
    Stronger + Lighter + Cooler = Faster
    G402
    B20 Poster
     
    Berichten: 576
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 09:51
    my honda: EG6
    Advertenties:

    Re: G402 - EG6

    Berichtdoor Spooner » wo 17 jul 2013, 15:50

    G402 schreef:Filmkes komen als mijne cameraman genezen is. :lol:
    Kapotte draad heb ik opgelost met helicoils. Blijkbaar wordt in de vliegtuigindustrie elke schroefdraad in een aluminium onderdeel standaard vervangen door een helicoil. En in racemotoren wordt dit ook vaak toegepast omdat zo een helicoil schroefdraad sterker is dan de originele. Kan natuurlijk ook verkoopspraat zijn, maar het werkt wel perfect. :goed:

    Ik denk inderdaad dat je niet veel andere oplossingen/keuzes hebt...
    Ik ken het wel, maar heb het nog nooit geprobeerd. In alle geval goed dat het opgelost is hiermee :goed:

    Hoe loopt dat nu met een Supercharger? Lijkt me vooral onderin heel anders te rijden (koppel). Uiteraard ook mooie pk-winst. Op hoeveel draait hij nu? 210pk?

    Goe bezig in alle geval ;)
    "I'm afraid if I raced you on the street, I'd push you to your death."
    Quote by Keiichi Tsuchiya
    Avatar gebruiker
    Spooner
    H23 Poster
     
    Berichten: 736
    Geregistreerd: di 30 maart 2010, 11:47
    my honda: B18C-R EG6
    Advertenties:

    Re: G402 - EG6

    Berichtdoor G402 » wo 17 jul 2013, 20:44

    Ik had het ook nog nooit geprobeerd. Eerste was wat mislukt omdat ik die iets te snel ingedraaid had, paar windingen overgeslagen. Die er terug uitgehaald en de volgende ging vanzelf. :goed:

    Civic rijd ongeveer hetzelfde als ervoor als je normaal rijdt. Druk je het gas iets dieper in gaat het wel iets vlotter als vroeger. :D
    PK's moet ik eens op een testbank bekijken. Misschien binnenkort wel eens doen op een dynoday.
    Ik rij voorlopig nog met de originele luchtinlaat en uitlaat, dus er valt nog wel wat te winnen.
    スーパーチャージャーホンダシビック
    Stronger + Lighter + Cooler = Faster
    G402
    B20 Poster
     
    Berichten: 576
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 09:51
    my honda: EG6
    Advertenties:

    Re: G402 - EG6

    Berichtdoor JDM-civic » wo 17 jul 2013, 21:08

    Nice! Boost en vtec kick. Als ge hierna met een NA vtec rijdt gaat ge de boost toch missen denk ik :d
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    JDM-civic
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1065
    Geregistreerd: zo 28 maart 2010, 15:12
    Woonplaats: limburg, maaseik
    my honda: CL9 & CRX 1.6 VT
    Advertenties:

    Re: G402 - EG6

    Berichtdoor G402 » do 18 jul 2013, 19:30

    Da kan, maar ik blijf hier nog wel een tijdje mee rijden denk ik. :D
    スーパーチャージャーホンダシビック
    Stronger + Lighter + Cooler = Faster
    G402
    B20 Poster
     
    Berichten: 576
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 09:51
    my honda: EG6
    Advertenties:

    Re: G402 - EG6

    Berichtdoor vvtlike » do 18 jul 2013, 21:06

    groot gelijk :D
    it's not how you stand by your car,but how you drive it...
    Avatar gebruiker
    vvtlike
    B16 Poster
     
    Berichten: 332
    Geregistreerd: wo 29 aug 2012, 12:01
    Woonplaats: mechelen
    my honda: integra type r
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar Bezoekers

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 35 gasten