Een paar weken geleden is er toch niet het één en tander gebeurt zeker.
De motor is toen veel te warm geworden, hij had 2uur stilstaand gedraaid en de ventilator sprong niet op.
Toen ik door had dat er stoom onder de motorkap uit kwam heb ik hem direct stil gelegd. Toen heb ik een half uur gewacht en hierna terug gestart, er was niks aan de hand.
Ik ben gewoon naar huis vertrokken na 7km is de motor afgeslagen en als je hem wouw starten draaide hij heel moeizaam rond.
Na een uur of 4 wachten nog eens geprobeerd te startte dit lukte maar er kwam een tikkend geluid uit de motor.
Wanneer ik terug thuis was heb ik de olie en koelvloeistof gecontroleerd, alle bij te weinig olie 1.5L ongeveer en koelvloeistof 2.5L ongeveer.
het getik komt waarschijnlijk door te weinig olie en de gevolgen van te warm te worden weet ik nog niet ik heb sindsdien niet meer gereden.
Ik zelf volg auto mechanica, ik heb de lager schalen van de drijfstangen al los gedaan nu zie ik dat de krukas een beetje blauw ziet en de lager schalen veel te dun zijn van de middelste twee lagers.
Ik kan nu alles gaan vervangen aan deze motor dat stuk is waarschijnlijk ook nog join-de-kulas en kop krom;
Hij zuipt ook olie misschien langs de zuigers want dit komt wel vaker voor bij d17 series.
En dan krukas slijpen, andere lagerschalen, drijfstang of ook slijpen als dit kan.
Wat kan dit allemaal kosten en zijn er andere dingen die ook stuk kunnen zijn?
Maar een andere optie is een andere motor
opties zijn:
-b18c
-K20
dit kost allemaal veel geld
Wat raden jullie mij aan om nu te doen ik kan deze motor altijd eens open doen en eens zien wat er effectief aan de hand is.