Pagina 2 van 4

Re: White ITR 98 racecar for the road & Former black sol

BerichtGeplaatst: di 17 dec 2013, 10:17
door jonas (R-garage)
het is hier al aangekaard door enkele mensen..een blok en een ander blok zijn geen twee dezelfde ookal zijn ze compleet std ..eens ge wijzigingen gaat doorvoeren moet elk blok induvidueel afgesteld worden (ecu herschrijven of programmeren)al dan niet stand-alone of hondata ding ..wat wil zeggen elk blok loopt exact op een andere map niet allen op een dezelfde (zoals bij Honda het geval is)! als jij dus een map van iemand anders gaat gebruiken gaat er vast iets fout lopen ..er zijn zelfs geen 2 blokken die exact op dezelfde distributie liggen laat staan dat uw ontstekingscurve zal kloppen en uwen map air/fuel. als jij het zo toch wil gaan doen komen daar 100% met zekerheid problemen van ..maar ja die blokken kosten blijkbaar voor u nog niet genoeg .

Re: White ITR 98 racecar for the road & Former black sol

BerichtGeplaatst: di 17 dec 2013, 10:21
door kenny_tmt
jonas (R-garage) schreef:het is hier al aangekaard door enkele mensen..een blok en een ander blok zijn geen twee dezelfde ookal zijn ze compleet std ..eens ge wijzigingen gaat doorvoeren moet elk blok induvidueel afgesteld worden (ecu herschrijven of programmeren)al dan niet stand-alone of hondata ding ..wat wil zeggen elk blok loopt exact op een andere map niet allen op een dezelfde ! als jij dus een map van iemand anders gaat gebruiken gaat er vast iets fout lopen ..er zijn zelfs geen 2 blokken die exact op dezelfde distributie liggen laat staan dat uw ontstekingcurve zal kloppen en uwen map air/fuel. als jij het zo toch wil gaan doen komen daar 100% met zekerheid problemen van ..maar ja die blokken kosten blijkbaar voor u nog niet genoeg .


:goed: Amen! Maar genoeg hier over gezeverd denk ik.

Re: White ITR 98 racecar for the road & Former black sol

BerichtGeplaatst: di 17 dec 2013, 12:59
door V-tje integra
jonas (R-garage) schreef:het is hier al aangekaard door enkele mensen..een blok en een ander blok zijn geen twee dezelfde ookal zijn ze compleet std ..eens ge wijzigingen gaat doorvoeren moet elk blok induvidueel afgesteld worden (ecu herschrijven of programmeren)al dan niet stand-alone of hondata ding ..wat wil zeggen elk blok loopt exact op een andere map niet allen op een dezelfde (zoals bij Honda het geval is)! als jij dus een map van iemand anders gaat gebruiken gaat er vast iets fout lopen ..er zijn zelfs geen 2 blokken die exact op dezelfde distributie liggen laat staan dat uw ontstekingscurve zal kloppen en uwen map air/fuel. als jij het zo toch wil gaan doen komen daar 100% met zekerheid problemen van ..maar ja die blokken kosten blijkbaar voor u nog niet genoeg .



idd klopt wat de Jonas zegt! toen ik men itr ben gaan afstellen bij leo had die de map van Rigo zen teg op mijne gezet omme het verschil is te laten voelen (lees we hebben de zelfde i/h... en mijn itr reed echt niet goed op die map!

Re: White ITR 98 racecar for the road & Former black sol

BerichtGeplaatst: wo 18 dec 2013, 19:31
door HondaNickx
Zo'n conversie harnas heb ik ook gehad en die kunnen wel eens verkeerd gepinned zijn of obd2b ipv obd2a zijn .
Met al die foutcodes zou ik eerder zeggen dat er dingen verkeerd zijn herpinned in dat harnas.Knock sensor geeft dan idd. nog een foutmelding.

Re: White ITR 98 racecar for the road & Former black sol

BerichtGeplaatst: za 21 dec 2013, 14:08
door psykotic
ik blijf ook ni zo me die map rijden eh, ma da is een map van in totaal alles bijstellen 2000 gekost in totaal.
Dan heb ik al een basis, ik had al tegen de gerry van exztra gezegd da ik dan nog is langskwam om alles te laten nakijken en bijstellen indien nodig.
Ma dan kost me da 500 ipv 2000 :)

@ hondanickx merci, dan ga ik is zien voor een ander conversie-harnas. Ik gok da het daaraan ligt dan.

Re: White ITR 98 racecar for the road & Former black sol

BerichtGeplaatst: za 21 dec 2013, 20:08
door ep3bp
psykotic schreef:ik blijf ook ni zo me die map rijden eh, ma da is een map van in totaal alles bijstellen 2000 gekost in totaal.
Dan heb ik al een basis, ik had al tegen de gerry van exztra gezegd da ik dan nog is langskwam om alles te laten nakijken en bijstellen indien nodig.
Ma dan kost me da 500 ipv 2000 :)

@ hondanickx merci, dan ga ik is zien voor een ander conversie-harnas. Ik gok da het daaraan ligt dan.

2K voor een auto te mappen??? :roll:

Re: White ITR 98 racecar for the road & Former black sol

BerichtGeplaatst: zo 05 jan 2014, 15:39
door psykotic
Ja die is 3 keer terug bij intertunning binnengemoeten om map bij te stellen hebben ze mij gezegd.
Da is de map van gerdy zijn circuit-integra.

Ma moet ff de rem zetten op mijn plannen, de idiote VW polo van mijn vriendin is de blok erdoorgevlogen.
VW maakt blijkbaar graag koppakkingen van kurk (?!) die er constant doorvliegen.
Blok is voor het stort, dus nieuwe 2de auto zoeken.

Ondertussen is het dak van mn ITR al volledig kaal tot op het ijzer, alle rommel eruit (zonnekleppen, hemel, licht, achterste ruitensproeier..)
antenne eropgezet ipv ruitensproeier.
lightweight kofferversteviging erin en JDM-ECU er voorlopig ff in.

Nu heb ik mijn zinnen gezet op weer iets nieuw dat onvindbaar blijkt te zijn;

B+C pillar bar voor integra, voor EG vind ik ze genoeg, maat voor integra lijken die precies nergens te bestaan

nog enkele pics van toen ik em kocht;
Afbeelding
Afbeelding

samen met mne maat zn 06 impreza GT turbo
we gaan perfect gelijk op tot 180 :)
Afbeelding

Re: White ITR 98 racecar for the road & Former black sol

BerichtGeplaatst: do 09 jan 2014, 12:57
door krissedc2
die c pillar bestaat, daar ben ik 100% zeker van van, de b pillar da weet ik niet. er bestaan andere vormen van versteviging als pillarbaren ook he....met u plannen zou ik eerder gaan voor goede rolkooi.... ;)

Re: White ITR 98 racecar for the road & Former black sol

BerichtGeplaatst: do 09 jan 2014, 20:47
door M&M
Plannen klinken goed wat de Teg betreft 8-)
Nice als een Scooby je niet kwijt raakt tot 180 :goed:

Hopelijk weet je je vriendin te overtuigen om die VAG troep te laten voor wat het is, en een japanner (liefst een Honda) aan te schaffen :mrgreen:

Re: White ITR 98 racecar for the road & Former black sol

BerichtGeplaatst: do 16 jan 2014, 22:50
door psykotic
die VAG-rommel komt nimeer in de buurt van dees woning :)
keiveel miserie mee gehad sinds we em gekocht hadden, en dan te bedenken dat da ding ma 100d km had. nu is em derdoorgevlogen na 143d km.

Ja rolkooi zou wel gaan maar dan zit ik weer met het keuringsprobleem he, zolang die ni geschroefd zijn raakte nimeer door de keuring.
Aleje ik heb daar nu wel mijn manneke voor die alles door de keuring krijgt, maar mocht da nimeer gaan zit ik wel in de shit want dan is het direct rode kaart.
En ge kunt is ni ff heel de rolkooi der gaan uitslijpen.

Re: White ITR 98 racecar for the road & Former black sol

BerichtGeplaatst: vr 17 jan 2014, 14:45
door jonas (R-garage)
een rolkooi kan je wel in en uitbouten ..en er bestaan zelfs kooien waar je enkel het voorsteven eruit kan halen ,zodat je achtersteven blijft staan voor de keuring. en als je bij de vas gaat kan een rolkooi voor de keuring wel (rittensportwagen).

Re: White ITR 98 racecar for the road & Former black sol

BerichtGeplaatst: zo 09 feb 2014, 18:51
door psykotic
ik weet ni wa de vas is Jonas, maar als ik een kooi steek wordt die deringelast, gebout moet ik ni hebben.
En mij hebben ze altijd gezegd da ge daar altijd op afgekeurd wordt, omda vastgelaste kooien ni mogen.
Mijne is ne daily, en ik gok da ge als rittensportwagen nimeer op de baan moogt veronderstel ik, ma daar ken ik nix van.

We hebben de madam ne yaris laten kopen, omda ze gene duitse boecht meer voor mijn deur mocht parkeren van mij :mrgreen:
Mne eerste auto was ne Toyota en ik weet da ge daar ook mee kunt doen wa ge wilt, da blijft ook rije :)

En na volgende week mn nieuwe aanwinst is gaan laten steken
Afbeelding :mrgreen:

dan is beginnen de lijst opmaken voor onderdelen om mn remsysteem te ont-ABS-en, en der een regelbaar systeem vanuit de auto van te maken se :twisted:

1 van de weken hier ook is ne verkooptopic opmaken van alles wa ik nog liggen heb da ooit teveel besteld is, en/of ik nooit gebruikt heb :)

Re: White ITR 98 racecar for the road & Former black sol

BerichtGeplaatst: ma 10 feb 2014, 00:30
door Leplatje
Kwaliteit, maar die moet je ook ieder jaar uithalen voor de keuring hé ;)
En als de flikken u tegenhouden met een verlaagde wagen zonder papieren moogt ge zoiezo eens extra naar de keuring.

Ik snap trouwens uw redenering niet van ofwel gelaste kooi ofwel niks :denk:
Wiechers verkoopt bolt in kooien met papieren die je mag laten zitten voor de keuring, lijkt mij nog altijd beter dan twee - zo goed als nutteloze - baren.
Zelfs een crossbar is nog interessanter dan.

Bij mij zou de keuze toch rap gemaakt zijn als ik een straatlegale circuitwagen wil bouwen.

Re: White ITR 98 racecar for the road & Former black sol

BerichtGeplaatst: ma 10 feb 2014, 15:56
door psykotic
ah ok daar moet ik is voor zien dan, merci ;)

bwah nee kmoet der niks onderuithalen, khem iemand die da regelt voor de keuring, die krijgt da er allemaal door :mrgreen:

Re: White ITR 98 racecar for the road & Former black sol

BerichtGeplaatst: zo 02 maart 2014, 04:35
door psykotic
Ik moest mn K&N filter vandaag ff uitwassen, en ik ben nog is in actie geschoten.
Ff hele inlaat erafgehaald, velocity stack en in en uitgang van weapon-R buis geschuurd en daarna fijn gepolierd, filter moest toch drogen.
Sommigen zullen het wel raar zicht vinden met al die tape, maar ik zoek meer een echt circuit-uitzicht als ik mijn motorkap opendoe.
Maakt me ook niet zoveel uit dat het daaronder er niet perfect en blinkend uitziet, just not my thing.
ducktape dient ook omdat ik de hele constructie zelf gemaakt heb van een weapon-r inlaatbuis, en een velocity stack die ik van hondanickx gekocht had voor mijn del sol.
Opnieuw moeten zagen, en zelf constructie moeten maken om de boel tot 1 passend geheel te maken.
heel wa meet-, slijp-, snij-, boor- en paswerk aan te pas gekomen :mrgreen:
de verdikking op de buis was eigenlijk eerst om hem passend te maken in een airbox-ingang, maar die is bijeengeplooid in ongeval.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mss binnenkort terug voor schuimkelk gaan kijken, geeft veel bruter geluid dan die K&N
in het begin had ik nog originele uitlaat maar wel een schuimkelk, en toen hoorde je enkel het aanzuig-geluid van die kelk als ik voorbijvloog :mrgreen:
Nu is het net omgekeerd :lol:

Dan morgen nog dikkere aardingskabel installeren op mn chassisbalk nu ik is ne keer fatsoenlijke toegang heb :mrgreen:
en ook is wa idiote buizen van mn weggehaalde airco eruithalen, die de lieve mensen van Mullens te lui waren om eruit te halen, steken er gewoon omgeplooid in.

Dan binnenkort ook eens rechtervoorkant terug onder handen nemen, ff geleden voorbumper erafgehad.

Na ongeval herstelling Mullens carrosserie laten doen.
Vooraf gezegd dat het 4500 ging kosten, uiteindelijk als ik em ging halen was het ineens 7000 (!), khad auto 6,5 betaald :?
Met onderdelen van de Gerdy dan nog allemaal eh.
Alles niet geschuurd, direct gewoon overspoten.
1ste rit sloegen ineens mn remmen vanzelf alles dicht dat er bijna iemand in mn kont zat,
mee teruggereden, zat defecte ABS-pomp in, maar testen voor ze een herstelling van 6maand terug meegeven..
Nee da zat er precies ni in voor 7K :evil:

Nu dus net voorbumper erafgehad, er is las op de lijn gelegd waar plaatwerk geplooid is achter zijscherm.
niks anti-roest, las compleet aant roesten.
Dan alles vol plamuur gesmeerd, waar op sommige plekken de roest er zo al doorkomt, en ni lichtbruin maar echt zo bruin als paardestront..
zijschermen dus nooit geschuurd, waren rode die direct overspoten zijn.
Achter mijn zijpinkers valt de witte lak er zo af en was ook al aant roesten..

En da na iets meer dan een jaar..
Ik wil dees gewoon ff vertellen omdat iedereen Mullens zo ophemelt, en ze hebben bij mij ook al een paar dingen opgelost die andere garages niet gedaan kregen..
(lees; de clowns van honda mechelen die nu weg is)
maar soms halen die ook echt clownskuren uit daar, en wie zn auto daar bij de carrosserie wil binnendoen mag na dit te lezen wel eens 2 keer nadenken ;)