White ITR 98 racecar for the road & Former black sol

Re: White ITR 98 racecar for the road & Former black sol

Berichtdoor psykotic » za 15 maart 2014, 22:34

Buddyclub racing spec zit eronder, rijdt zalig.
3 clicks away van de hardste setting, ongeveer zelfde hoogte vooraan als met tein veren,
achteraan heel stuk gedropt, ziet er veel beter uit.
Moet enkel nog uitgelijnd worden, gebeurt volgende week.
Ik zou ze nog harder zetten als ik ni over zoveel fucking slechte wegen moet rijden hier.

Sloten en scharnieren zijn ook weer gesmeerd en koppeling ontlucht, was ook is dringend nodig.
Bij Mullens hadden ze vroeger het goede plan om mijn stage-2 koppeling wat "rijdbaarder" te maken ipv de ON-OFF koppeling die ze in het begin was.
Hun plan was dus gewoon mn ontkoppelingscircuit vol lucht te laten zodat mn pedaal trager reageerde. :roll:
Nooit bij nagedacht omdat ze zeiden dat ze iets aan de koppeling zelf gedaan hadden (zogezegd).
Nu dat de boel goed ontlucht is (want verdomme er kwam genoeg lucht uit) rijdt auto veeeeeeele beter en ook sneller :)

Morgen mn plaatwerk aan de zijkanten vanbinnen eens tegoei behandelen en zwart spuiten.
Dan in de week eindelijk is gaan zien voor de onderdelen voor mn remmen-setup.

Iemand idee welke goede race-remblokken zijn?
Van die exemplaren die eerst moeten opwarmen voor ze echt extreem remmen,
is voor circuit in de zomer.

En dan zou ik nog andere voorbanden moeten hebben, maar ik kan ni kiezen :mrgreen:
Plan is ook nog voorbanden breder te hebben als achter.
Voor 205 zoals nu wss, en achter bv 195.
Ik zou graag 215 vooraan steken, maar er is mij gezegd dat met mn smalle/normale velgmaat, een 215 bol gaat staan omdat die veel te getrokken staat.
En dan zou de wegligging compleet ruk worden.
Spijtig wel, ik vind het (drag-)zicht van die bredere banden wel vet,
en kan wel eens van pas komen, als het goed nat is slippen mn banden tegen 120-130 nog door als ik te agressief met mn koppeling omga.
Ik hang ook geregeld wel eens de stoplichten-ragger tegen van die idioten in BMW's of audi's.
Of van die ouw zakken in hun mercedes met de optie 85 uitlaten aangevinkt op de optielijst,
en die denken dat een auto van veel geld met 85 uitlaatpijpen automatisch alles afdroogt.
Altijd grappige situaties :mrgreen:

Nu is het enige probleem met de harde vering en motorsteunen, da er op de buis van mn luchtfilter altijd speling begint te zitten van de vegen dat die krijgt.
Moet ik nog iets op vinden.
Enkel is daar nog prob dat ABS-pomp voorlopig nog in de weg zit.
Als ABS-pomp weg is maak ik een gat onder mn luchtfilter,
en air duct in mn bumper voor betere lucht-toevoer.

Ook heb ik nu nog dat alle trillingen overgezet worden op mn uitlaatlijn,
die leeft iets teveel :?

Zal morgen eens wa foto's trekken, dan krijgt iedereen een beeld bij mn project (als em eerst gewassen is ;) :mrgreen: )
"Pure adrenaline attached to a license plate"
Afbeelding
Avatar gebruiker
psykotic
D15 Poster
 
Berichten: 106
Geregistreerd: zo 24 nov 2013, 14:08
Woonplaats: Putte
my honda: DC2
Advertenties:



  • Re: White ITR 98 racecar for the road & Former black sol

    Berichtdoor DelSolTypeR » zo 16 maart 2014, 04:11

    heb je al eens geïnformeerd bij A4H over de buddyclub racing spec remblokken? Ik heb deze steken en ben toch zeer tevreden van de 'bite' die ze leveren!
    denk dat ze te vergelijken zijn met de *black stuff* blokken van EBC dacht ik?? kan me niet direct de juiste merknaam herinneren, alleen het black stuff gedeelte lol :P i blame it on the hour of the day :D
    VTEC just kicked in yo!!!!

    Del Sol B18c ---> 238 bhp... trackday ready!
    Civic FN3 2.2 ctdi Type S
    Avatar gebruiker
    DelSolTypeR
    K20 Poster
     
    Berichten: 830
    Geregistreerd: di 07 jun 2011, 14:49
    Woonplaats: Kuurne
    my honda: CBR 600RR+ Civic FN3
    Advertenties:

    Re: White ITR 98 racecar for the road & Former black sol

    Berichtdoor vince_ek9 » zo 16 maart 2014, 09:29

    Ik heb ebc yellow stuff steken, imho de perfecte set voor gemengd gebruik.
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    vince_ek9
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1138
    Geregistreerd: ma 03 okt 2011, 17:26
    Woonplaats: Westerlo
    my honda: '97 EK9/'97 DelSol
    Advertenties:

    Re: White ITR 98 racecar for the road & Former black sol

    Berichtdoor integradical » zo 16 maart 2014, 12:10

    ds3000 met stock mb6 schijven,nog altijd beste combo die ik heb gehad :p
    EGferiosquad
    four door for more whores
    sedan=business in the front,party in the back
    bompabak ftw
    Avatar gebruiker
    integradical
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2722
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 18:34
    my honda: civic eg9
    Advertenties:

    Re: White ITR 98 racecar for the road & Former black sol

    Berichtdoor psykotic » zo 16 maart 2014, 20:13

    ja ik zoek dus iets voor gemengd gebruik, ideaal :mrgreen:
    moete die dan ook warmrijden voor die goed remmen?

    Mne maat zei van een extra set betere remschijven me blokken te kopen,
    en da elke keer te wisselen.
    Ma daar hebk echt geen zin in :?

    Achja vandaag nog niks gedaan gekregen door andere zaken, fuck eh :mrgreen:
    "Pure adrenaline attached to a license plate"
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    psykotic
    D15 Poster
     
    Berichten: 106
    Geregistreerd: zo 24 nov 2013, 14:08
    Woonplaats: Putte
    my honda: DC2
    Advertenties:

    Re: White ITR 98 racecar for the road & Former black sol

    Berichtdoor psykotic » di 01 apr 2014, 13:00

    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding

    in roeselare :mrgreen:
    "Pure adrenaline attached to a license plate"
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    psykotic
    D15 Poster
     
    Berichten: 106
    Geregistreerd: zo 24 nov 2013, 14:08
    Woonplaats: Putte
    my honda: DC2
    Advertenties:

    Re: White ITR 98 racecar for the road & Former black sol

    Berichtdoor punanied9 » di 01 apr 2014, 17:53

    godver tis just , das 20 min hiervan!

    schone raceeend ;)
    Avatar gebruiker
    punanied9
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1787
    Geregistreerd: do 23 sep 2010, 09:47
    Advertenties:

    Re: White ITR 98 racecar for the road & Former black sol

    Berichtdoor psykotic » di 01 apr 2014, 20:33

    bedoelde mn flipkonijn? das mne mascotte lol :mrgreen:
    Afbeelding
    nog 1ntje gevonden, zo ziede beetje dat de achterkant veel lager ligt nu dan origineel, is veel beter en fermer zicht :)
    "Pure adrenaline attached to a license plate"
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    psykotic
    D15 Poster
     
    Berichten: 106
    Geregistreerd: zo 24 nov 2013, 14:08
    Woonplaats: Putte
    my honda: DC2
    Advertenties:

    Re: White ITR 98 racecar for the road & Former black sol

    Berichtdoor V-tje integra » di 01 apr 2014, 20:42

    die mascotte is cool jonge! knappe R al ben ik geen fan van de lip en spiegels ;)
    V-tje integra
    K24 Poster
     
    Berichten: 962
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 17:59
    Woonplaats: Landegem
    my honda: DC2 & EJ9
    Advertenties:

    Re: White ITR 98 racecar for the road & Former black sol

    Berichtdoor psykotic » wo 02 apr 2014, 10:38

    thx, ja de standaard spiegels vond ik eigenlijk nix, vooraan bekeken waren da echt zo 2 blokken die er langs de kant uitstaken, ergerde ik mij van in het begin aan.
    Ik heb veel rondgekeken voor spiegels, en dees was het enige model da ik enigzins staan vond.
    standaard voorlip vond ik iets te braaf, die kanimari (als ik het me nog goed herinner) voorlip geeft net dat tikkeltje meer agressie.

    Nu ben ik nog op zoek naar een goede bandencentrale in de buurt van Aarschot - Mechelen die camberkits wil installeren en echt tegoei kan uitlijnen.
    Ik ging totnutoe bij bandencentrale Van Woensel (de rallyrijder met zn impreza), maar daar ben ik ni echt content van.
    Die verandert maar wa op, en niks staat echt volledig hetzelfde.
    Voor ik zondag 150km naar roeselare knalde, heb ik em nog laten uitlijnen.
    Geen enkele uitlijnwaarde is hetzelfde op mn rapport,
    en als ik op de autostrade reed en het liep volledig links af naar beneden,
    reed em nog naar rechts als ik het stuur losliet,
    gewoon bergop :?

    of kan da ook aan mn vering liggen, dat de hoogte mss lichtjes verschilt links-rechts?
    want nu heb ik wel een verschil van 0.3° op mn voorwielen sinds de buddyclub racing specs erondersteken,
    waar ik niks aan kan doen zonder camberkit.
    ook zou mn verschil in spoor 9mm zijn, terwijl het er 10 moet zijn.
    Daarom dat ik daaraan dacht.
    iemand ervaring mee?
    "Pure adrenaline attached to a license plate"
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    psykotic
    D15 Poster
     
    Berichten: 106
    Geregistreerd: zo 24 nov 2013, 14:08
    Woonplaats: Putte
    my honda: DC2
    Advertenties:

    Re: White ITR 98 racecar for the road & Former black sol

    Berichtdoor psykotic » wo 16 apr 2014, 19:54

    achja de van woensel had veel teveel toespoor op mn voorwielen gezet, tis terug opgelost me terug te gaan en spoor op 0 te zetten.



    ik weet ni of er nog mensen in putte op de dreamworkz tuninghappening waren?
    dit is een filmpje van het vertrekken van iedereen.
    numero uno die vertrekt ben ik dus, en voor de rest zitten er nog wel wa hondakes tussen.

    Ik en mne maat zijn bezig met een nieuw plan, en als alles in de plooi valt staan er binnenkort 2 integras voor mn deur :twisted:
    "Pure adrenaline attached to a license plate"
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    psykotic
    D15 Poster
     
    Berichten: 106
    Geregistreerd: zo 24 nov 2013, 14:08
    Woonplaats: Putte
    my honda: DC2
    Advertenties:

    Re: White ITR 98 racecar for the road & Former black sol

    Berichtdoor psykotic » ma 28 apr 2014, 12:31

    problemsolving problemsolving..

    Nu ben ik dus alles aan het verzamelen voor RVS remleidingen-set met remverdeler, maar ik vind niemand die de juiste afmetingen weet van al die aansluitingen (banjobouten, nippels..)
    Bij R-power hadden ze mij gevraagd al mijn remleidingen mee te brengen zodat ze konden zien welke maten ze moesten meegeven, maar als alles eraf is moet ik wel al alles liggen hebben om erop te steken :roll: :doh:
    pretty hopeless situatie dus.
    Dus nu maar wat aan het rondinformeren, en hopen dat we iemand vinden die al die juiste maten weet.

    Ook ben ik nog op zoek naar een ander ontluchtingsventiel voor het pompje van mijn koppelingspedaal.
    Dat van mij zit zo goed als tegen mijn collecteur en bij hevig rijden raken die elkaar.
    Ik weet nog niet eens of dit bestaat, maar ik zoek een ontluchtingsventiel dat in een hoek van 90° gaat, en korter is dan het origineel.
    "Pure adrenaline attached to a license plate"
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    psykotic
    D15 Poster
     
    Berichten: 106
    Geregistreerd: zo 24 nov 2013, 14:08
    Woonplaats: Putte
    my honda: DC2
    Advertenties:

    Re: White ITR 98 racecar for the road & Former black sol

    Berichtdoor krissedc2 » di 29 apr 2014, 09:01

    De ABS eruit halen is redelijk simpel, het enige wa ge nodig heb tis een 40/40 klep waar ebay van vol staat en paar andere leidingen kopen (die de leidingen di en
    krissedc2
    B20 Poster
     
    Berichten: 572
    Geregistreerd: wo 27 jul 2011, 20:07
    Woonplaats: wetteren
    my honda: dc2
    Advertenties:

    Re: White ITR 98 racecar for the road & Former black sol

    Berichtdoor krissedc2 » di 29 apr 2014, 09:01

    De ABS eruit halen is redelijk simpel, het enige wa ge nodig heb tis een 40/40 klep waar ebay van vol staat en paar andere leidingen kopen (die de leidingen die naar je ABS motor gaan vervangen naar je remcillinder) dan gewoon alles ontluchten en tis opgelost :D

    7000 euro man? om een accident te maken? denk da ge de 1ste zijt da ik weet da meer betaald voor een herstelling als voor de wagen zelf :D
    krissedc2
    B20 Poster
     
    Berichten: 572
    Geregistreerd: wo 27 jul 2011, 20:07
    Woonplaats: wetteren
    my honda: dc2
    Advertenties:

    Re: White ITR 98 racecar for the road & Former black sol

    Berichtdoor psykotic » di 29 apr 2014, 16:59

    ja ik weet wa ik nodigheb, maar ik moest de maten van al die bouten/aansluitstukken van remklauw/remcilinder weten en die wist ik ni :)
    ma het gaat opgelost raken.

    Ja ik weet het, daarom da ik iedereen ook wil zeggen blijf weg van Mullens carrosserie.
    Eerst zeiden ze tegen mij 4500, en toen ik em ging afhalen was het ineens 7000 terwijl ik nooit op voorhand gewaarschuwd was da het meer ging kosten. :x
    En ik moest de volgende dag werken, dus khad auto nodig.
    En hij was gemaakt dan, enja wa moest ik doen, ik kon moeilijk zeggen ik moet mne eigen auto nimeer hebben he.
    Als hij origineel was ging da nog, ma wa geld der aan stukken instak ja dan had ik wel dik mn broek gescheurd. :evil:

    1 van de volgende weken gaan we der ander panelen inlassen, dan zal ik wel is wa foto's trekken hoe fantastisch ze plaatwerk repareren bij Mullens. ;)

    Het is daar tegenwoordig erg.
    mne maat is zne accord daar gaan binnendoen voor distributieriem te vervangen,
    kwam thuis en heel zne blok zat onder de olie, waren ze vergeten er dichtingen tussen te steken.
    Moest em daar nog stukken gaan halen voor zne S2000 en ne andere kerel zne accord.
    Had em zn moeder gestuurd en echt alle stukken da em bijhad waren verkeerd, verkeerde luchtfilter, verkeerde vloeistoffen...
    Dan had ik nog in de week van Gerdy gehoord van ne kerel die zn remmen laten doen had, en ze kregen een nippel van 1 van zn remklauwen ni los,
    gewoon laten zitten, 3 andere onlucht en laten wegrijden.
    Ineens geen remmen meer op weg naar huis..
    Mullens is een big NO NO bij ons, iedereen die ik ken heeft daar al kuren meegemaakt van WTF?! met soms levensgevaarlijke gevolgen.

    Ma dit chassis gaat na verloop van tijd toch dienen als circuitauto, ik zoek mij ne andere goeie en daar maak ik een daily/showauto van. :mrgreen:
    "Pure adrenaline attached to a license plate"
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    psykotic
    D15 Poster
     
    Berichten: 106
    Geregistreerd: zo 24 nov 2013, 14:08
    Woonplaats: Putte
    my honda: DC2
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar Bezoekers

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten