White ITR 98 racecar for the road & Former black sol

White ITR 98 racecar for the road & Former black sol

Berichtdoor psykotic » do 05 dec 2013, 00:38

omdat het nu eenmaal moet, zal ik het maar ff doen.

witte ITR DC2 '98

waar moeten we beginnen...

Innovation 95A circuit-motorsteunen
Volle ophangingsrubbers voor
Weapon-R intake buis met velocity-stack en K&N big filter (thx hondanickx, you'll know who I am ;) )
oil catch tank
dikkere aardingskabels
RMF narrow header
Invidia 2.5'' catback zonder kat
koppeling stage 2 carbon sports clutch
4.7kg vliegwiel
ultra-racing 4-punts veerpootbrug achter
ultra-racing 2 punts veerpootbrug voor
Eg-chassis verstevigingsstang voor (omdat originele niet meer ging met ultra-racing)
brace vooronder megan racing
verstevigingsdriehoeken ultra racing
brake-stopper
racing fuel filter met benzinedruk-meter
airco verwijderd
airbags verwijderd
antenne + motor verwijderd
achterste ruitenwisser + motor verwijderd
15'' black rota wheels
205 toyo R888 rubber
Tein veren (-2cm)
HID arctic white lights
extremer voorlipke van Kaminari
28cm sportstuurke
zwarte zonneband
spoon style black side-mirrors
achterste ruitensproeier verwijderd

Ice; kenwood radio met phoenix gold versterker (waarvoor idiote installateur door de bodemplaat geboord heeft :roll: ) + hertz compo-set met tweeters in deuren ingebouwd, achterste boxen behouden

voor de rest helemaal leeggegooid achter, met enkel 2 rode 4-puntsgordels die kruiselings de achterkant sieren

voorlopig op het programma;
- nu volop bezig met afdraaien bovenblok voor hogere compressie + kleine revisie + SPOON koppakking
hondata S300 ligt al klaar met mapping op een begrenzing van 9500rpm
- ABS en het gehele leidingwerk tot aan de rempomp deruitsmijten, en 4 stalen leidingen leggen met kraantje, zodat ik mn remdruk zelf
kan regelen

Toekomst: nog veel te doen, heel veel :)
1 of andere rolkooi staat zowiezo al vast, weet enkel nog ni hoe wie wa :)
Het wordt uiteindelijk een hardcore DTM-likeachtig hardcore bakske voor op de baan.
Eigenlijk zou ik nog het liefst alles overzetten op een nieuwe kas, waar ik dan eerst alles aan kan behandelen, insteken wat ik wil en zien dat er enkel inzit wat ik erinwil.

foto's zijn er momenteel ni omda er volop aan gewerkt wordt, oa om de fouten te herstellen die de smeerlappen van mullens mij gelapt hebben.
Kan 1 ding zeggen, voor carrosseriewerk ga nooit na Mullens, altij dik teveel betaald en altij miserie gehad :evil:
Laatst bijgewerkt door psykotic op di 17 dec 2013, 04:35, in totaal 8 keer bewerkt.
"Pure adrenaline attached to a license plate"
Afbeelding
Avatar gebruiker
psykotic
D15 Poster
 
Berichten: 106
Geregistreerd: zo 24 nov 2013, 14:08
Woonplaats: Putte
my honda: DC2
Advertenties:



  • Re: Omdat het ff moet... white ITR 98 racecar for the road

    Berichtdoor V-tje integra » vr 06 dec 2013, 18:22

    welkom hier! nog een itr bij! ben benieuwd naar de pics en het vermogen da ge eruit gaat halen!

    p.s mogt je intresse hebben (indien je facebook hebt) wij hebben een gelsoten pagine voor de belgische itr rijders!
    we zijn nu ongeveer al met 25! deze is de bedoeling om eens met zoveel mogelijk itr's eens een rond rit of iets dergelijks kunnen doen!
    mogt je intressse hebben mag je me steeds pm sturen en heef ik wel wat meer uitleg en voeg ik je toe!

    grtz Ramses
    V-tje integra
    K24 Poster
     
    Berichten: 962
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 17:59
    Woonplaats: Landegem
    my honda: DC2 & EJ9
    Advertenties:

    Re: Omdat het ff moet... white ITR 98 racecar for the road

    Berichtdoor HondaNickx » vr 06 dec 2013, 18:51

    Welkom hier !Ik Kan me niet direct een naam plakken bij uw profiel... :denk:
    HondaNickx
    H23 Poster
     
    Berichten: 783
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:

    Re: Omdat het ff moet... white ITR 98 racecar for the road

    Berichtdoor Jordyke190 » vr 06 dec 2013, 20:58

    Amaai, ziet er hier veel belovend uit.
    eentje om te volgen alweer :goed:

    Ben idd ook benieuwd naar de pics van je ITR.
    Jordyke190
    B16 Poster
     
    Berichten: 304
    Geregistreerd: wo 10 okt 2012, 19:45
    Woonplaats: Balen
    my honda: Integra DC2
    Advertenties:

    Re: Omdat het ff moet... white ITR 98 racecar for the road

    Berichtdoor psykotic » vr 06 dec 2013, 21:40

    mapping ligt al klaar, van maat zne vroegere blok.
    kga nu compressie verhogen naar minimum veiligheidsmarge van 12.3
    (dacht dat max 12.5 da mogelijk was volgens mne maat)

    zou op 217pk komen dan, ma da was een B18 met B16B6 cilinders
    plan is nu mijn blok gewoon te vlakken tot de compressie overeenkomt
    En dan rij ik voorlopig met die map, want kheb nog stukken opt oog dusja derna ma pas laten bijstellen

    Mne maat doet de hele blok, ma wou enkel werken me een mugen koppakking, omda ik zoveel druk op mn bovenblok ga zetten.
    mugen is dus nergens te vinden, nu zitk zo'n beetje op een dood spoor da ik ni goe weet wa ik moet doen.
    Buddyclub zal het wss ni worden, kan kwalitatief ni concurreren met mugen kwaliteit.

    Kheb net een aanbieding gehad van spoon koppakking, ma kweet dus ni of die kwalitatief aan mugen kan tippen.

    voor de restt zou ik nog graag een heads up display installeren, zo met toerenteller, snelheidsmeter op de voorruit geprojecteerd.
    vindk wel geinig speelgoed.
    ligt ook nog klaar;
    - oil filter relocator kit
    - eventueel staal/kevlar remleidingen, ligggen er ma heb schrik voor zeik met de keuring.
    -Voor de rest heb ik ook nog angel-eyes met HID liggen, maar ook nog ni geinstalleerd ivm teveel veranderen voor de keuring.

    Over de rij-ervaring kan ik maar 1 ding zeggen; VERDOMD EXTREEM
    -Ben al van 17" naar 15 gegaan, na krom rijden van verschillende velgen
    -al naar Tein progressieve veren gegaan, da mne voorkant zo ni afzag van lineaire standaardveren ivm da ik veel slechte wegen moest doen.
    Wel ni content van, teveel camber nu vooraan, en veel meer helling omda die 2cm verlagen, dus auto die zo hard afgesteld is hellen die 2 ongebruikte cm van demperstang ineens over. geeft zo precies schotelvod-gevoel als ge em ineens smijt lol :mrgreen:

    voor de rest als ge derinzit, alles bibbert en rammelt lol.
    als ge alles opensmijt zorg ma da ge u stuur vasthebt, zero kanteling van de blok dus wielen sleuren overal naartoe bij minste oneffenheid
    uitlaat is zo hard da ge op de autostrade moet roepen als ge wilt praten, bellen in auto moete ook ni proberen boven de 2500RPM

    ma da is juist zoals ik het wilde, caret me ni :mrgreen:

    Nu heb ik nog 1 vraagske aan de hondata S300-gebruikers; uit de manual kan ik precies opmaken da ge launch control op een bepaalde knop op het interieur kunt zetten, en zo aan en uitschakelen. want ik heb geen airco meer maar wel die knop nog :D
    Dus weet iemand of da klopt? want die manual is nogal onduidelijk daarover :?
    "Pure adrenaline attached to a license plate"
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    psykotic
    D15 Poster
     
    Berichten: 106
    Geregistreerd: zo 24 nov 2013, 14:08
    Woonplaats: Putte
    my honda: DC2
    Advertenties:

    Re: Omdat het ff moet... white ITR 98 racecar for the road

    Berichtdoor psykotic » vr 06 dec 2013, 22:39

    Afbeelding

    Afbeelding

    bovenste foto = ik links, jonathan (mne mede itr-rijder) me zne jdm, en dan dimi ma die is verkocht

    onderste foto = jonathan et moi

    meer hebk nu echt ni voorhanden van foto's

    mn vorige del sol, was heel fijn autoke, ma kon nimeer dienen voor mn plannen :mrgreen: :twisted:

    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding

    Doet wss wel belleke rinkelen bij sommigen, positief of negatief. ma caret me ni echt :D
    Laatst bijgewerkt door psykotic op vr 06 dec 2013, 23:07, in totaal 2 keer bewerkt.
    "Pure adrenaline attached to a license plate"
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    psykotic
    D15 Poster
     
    Berichten: 106
    Geregistreerd: zo 24 nov 2013, 14:08
    Woonplaats: Putte
    my honda: DC2
    Advertenties:

    Re: Omdat het ff moet... white ITR 98 racecar for the road

    Berichtdoor DelSolTypeR » vr 06 dec 2013, 22:48

    als je naar hoge compressie gaat moet je eens vragen aan mensen uit de cross wat ze gebruiken voor koppakking :) daar rijden ze ook met heel hoge compressie builds ;-)
    benieuwd naar de uitdraai van je blok eenmaal die klaar is :D
    hou er gewoon rekening mee dat zelfs al bouw je een blok helemaal hetzelfde op dat je mapping totaal anders kan zijn. Een welgemeende waarschuwing want als je met hoge compressie rijd dan is kans op brokken veel hoger dan normaal :)
    hou je koeling ook goed in de gaten
    veel succes!
    VTEC just kicked in yo!!!!

    Del Sol B18c ---> 238 bhp... trackday ready!
    Civic FN3 2.2 ctdi Type S
    Avatar gebruiker
    DelSolTypeR
    K20 Poster
     
    Berichten: 830
    Geregistreerd: di 07 jun 2011, 14:49
    Woonplaats: Kuurne
    my honda: CBR 600RR+ Civic FN3
    Advertenties:

    Re: White ITR 98 racecar for the road & Former black sol

    Berichtdoor DelSolTypeR » za 07 dec 2013, 12:39

    haha ja die del sol doet bij mij wel degelijk een belleke rinkelen :P het is de mijne!! LOL!
    ze leeft dus nog altijd hehe :P wel met een nieuw hart en nog altijd roestvrij (behalve op een paar kleine dingetjes van de steenslag dan) ;-)
    blij om te zien dat je nog altijd met je ITR rijdt man
    VTEC just kicked in yo!!!!

    Del Sol B18c ---> 238 bhp... trackday ready!
    Civic FN3 2.2 ctdi Type S
    Avatar gebruiker
    DelSolTypeR
    K20 Poster
     
    Berichten: 830
    Geregistreerd: di 07 jun 2011, 14:49
    Woonplaats: Kuurne
    my honda: CBR 600RR+ Civic FN3
    Advertenties:

    Re: White ITR 98 racecar for the road & Former black sol

    Berichtdoor psykotic » ma 16 dec 2013, 21:02

    zaterdag geprobeerd hondata S300 te installeren. ge haalt dus ne standaard integra ECU eruit, P-28 met de hondata erin, stock itr-map erin geladen.. 1 foutmelding na de andere; atmosferic pressure, knock sensors, injectors.. wtf?!

    Iemand ook nog enig idee waar je van die dummy-antennes vindt, of iemand 1ntje te koop? achterste ruitensproeier lekt, vliegt eruit samen met dakpaneel.
    "Pure adrenaline attached to a license plate"
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    psykotic
    D15 Poster
     
    Berichten: 106
    Geregistreerd: zo 24 nov 2013, 14:08
    Woonplaats: Putte
    my honda: DC2
    Advertenties:

    Re: White ITR 98 racecar for the road & Former black sol

    Berichtdoor HondaNickx » ma 16 dec 2013, 21:12

    Conversie harnas gebruikt?
    HondaNickx
    H23 Poster
     
    Berichten: 783
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:

    Re: White ITR 98 racecar for the road & Former black sol

    Berichtdoor psykotic » ma 16 dec 2013, 21:20

    ja, wel geen origineel van hondata.
    1ntje van yonaka motorsports, kwam van bij de gerdy, nieuw uit de zak.

    Ik dacht misschien dat het eraan lag dat mne setup niet origineel is, en die originele ECU zichzelf meer kan bijregelen ivm fuel/air ratio.

    Knock sensors kan ik nog verstaan, hadden ze mij al verteld dat een P-28 die waarschijnlijk niet zou ondersteunen.
    Morgen maar is na de gerry van exztra bellen om de shit is te laten nakijken.

    Hondata selftest zegt dat er met het systeem zelf niks aan de hand is.

    1 van de volgende stappen staat ook al vast; ABS en gehele honda remleidingsysteem vliegt eruit tot aan de rempomp.
    Derna vanuit de rempomp van die ijzeren flexileidingen trekken met kraantje naast mn zetel zodat ik van binnenuit mn remverdeling voor-achter kan instellen :geek:
    Laatst bijgewerkt door psykotic op ma 16 dec 2013, 21:23, in totaal 1 keer bewerkt.
    "Pure adrenaline attached to a license plate"
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    psykotic
    D15 Poster
     
    Berichten: 106
    Geregistreerd: zo 24 nov 2013, 14:08
    Woonplaats: Putte
    my honda: DC2
    Advertenties:

    Re: White ITR 98 racecar for the road & Former black sol

    Berichtdoor kenny_tmt » ma 16 dec 2013, 21:21

    Toch normaal die foutmeldingen, ja sluit een obd1 ecu op een obd2 blok aan je moet dus de instellingen aanpassen... En op een basismap van hondata rijden met een gebouwde blok is niet verstandig bezig. My 2 cents laat die auto aan de kant staan of laat hem tenminste met een street tune afstellen voor je brokken rijd!
    If in doubt, go flat out!
    Avatar gebruiker
    kenny_tmt
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1655
    Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
    Woonplaats: Aarschot
    my honda: CTR
    Advertenties:

    Re: White ITR 98 racecar for the road & Former black sol

    Berichtdoor psykotic » ma 16 dec 2013, 21:25

    ja kan zijn da ik mijn ECU nu gewoon laat zitten voorlopig. ik rij iets te arm in hoge toeren ma ik rij heel rustig en staat bijna altijd stil.
    Binnenkort blok afdraaien en daar heb ik mn map al voor, dus zou redelijk idioot zijn om nu een volledige afstelling te dokken om paar weken mee te rijden :)
    "Pure adrenaline attached to a license plate"
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    psykotic
    D15 Poster
     
    Berichten: 106
    Geregistreerd: zo 24 nov 2013, 14:08
    Woonplaats: Putte
    my honda: DC2
    Advertenties:

    Re: White ITR 98 racecar for the road & Former black sol

    Berichtdoor kenny_tmt » ma 16 dec 2013, 21:28

    Of het zou idioot zijn om je blok kapot te rijden..
    If in doubt, go flat out!
    Avatar gebruiker
    kenny_tmt
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1655
    Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
    Woonplaats: Aarschot
    my honda: CTR
    Advertenties:

    Re: White ITR 98 racecar for the road & Former black sol

    Berichtdoor psykotic » di 17 dec 2013, 04:44

    ik rij zo al 1.5jaar rond, en kheb ne bekwame circuitracer / mechanic die aan mn auto sleutelt.
    Heeft gezegd dat ik een beetje arm rij, maar zolang ik niet constant alles opensmijt, of mn topsnelheid ga testen er geen gevaar is.
    Enkel dan kan mn blok oververhitten.
    Itr-ECU kan zelf nog redelijk veel bijpassen, 5% meer of minder naft, knocksensors om de ontsteking te vervroegen indien nodig..
    Dus dan moete al mottig gaan doen om de boel op te blazen :)

    ECU doet de auto wss toch beetje inhouden omda mne flow zo versneld is door het uitlaatgedeelte, dat hij zelf weet da het nimeer stock is.
    Zet em zn ontsteking zeker vroeger voor zn eigen veiligheid omdat em i snapt wa er aan de hand is.
    Ma ik denk da ne P28 die grotere aanpassingswaarden ni heeft, en ondersteunt ook geen knocksensors nu.
    Dus daarom wss al de fouten :)
    "Pure adrenaline attached to a license plate"
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    psykotic
    D15 Poster
     
    Berichten: 106
    Geregistreerd: zo 24 nov 2013, 14:08
    Woonplaats: Putte
    my honda: DC2
    Advertenties:

    Volgende

    Keer terug naar Bezoekers

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten