White ITR 98 racecar for the road & Former black sol

Re: White ITR 98 racecar for the road & Former black sol

Berichtdoor krissedc2 » di 29 apr 2014, 18:06

Prijzen die plots hoger zijn is hetzelfde als he woord carossier....een paar 100 euro mag da schelen ma de prijs verdubbelen is erover:s
En waarom een andere remcillinder? Om de abs te verwijderen hebt ge echt enkel de 40/40 valve nodig en andere leidingen....andere leidingen is zelf geen must, je kan de oude gewoon bijplooien (onder voorwaarde dat ze niet knikken of scheuren)

Alles zelf doen is de oplossing, duurt langer ,maar je weet wat er gebeurt....
krissedc2
B20 Poster
 
Berichten: 572
Geregistreerd: wo 27 jul 2011, 20:07
Woonplaats: wetteren
my honda: dc2
Advertenties:



  • Re: White ITR 98 racecar for the road & Former black sol

    Berichtdoor psykotic » di 29 apr 2014, 19:44

    ja hun uitleg was dat mijn ABS-pomp ook kapot was, en dat er nog enkele andere dingen waren waarvan ze eerst dachten dat ze nog werkten.
    Grootste grap was dan nog toen ik hem ging halen, ik na 10km bijna kapot was omdat ze er zelf een defecte ABS-pomp ingezet hadden, en mij itr meegegeven zonder te testen.
    Ineens zonder reden ging mijn rempedaal tijdens het rijden gewoon de grond op, en sloeg itr gewoon vol in de remmen zonder dat ik iets deed.
    Direct mee teruggereden, nog is andere ABS-pomp eringezet en het was opgelost.

    Ma ik ga geen andere remcilinder steken he, enkel de leidingen ;)
    Van die flexi-RVS met van die FIA rood-blauwe fittings op.
    Daarom dat ik die maten moest weten, voor die fittings.
    Aléja maat van me doet da, omda ik daar zelf ni aan begin. (ken er te weinig van)
    reden da ik de originele leidingen niet gebruik is dat hij me verteld heeft dat elke 90° bocht in de leidingen je remkracht met 5% doet afnemen.
    En in die originele koperen buizen zitten nogal veel bochten.
    Plan is dus van die RVS-leidingen zo recht mogelijk door itr te leggen, met zo'n regelkraantje naast mijn bestuurderszetel, zodat ik zelf mijn rembalans voor-achter kan instellen.
    Ik weet dat ik hem kan vertrouwen dat het goed gedaan is, want hij heeft zelf een civic turbo van 350pk, integra van 280pk, en de jdm integra van mijn vriend jonathan gebouwd, from the ground up.
    "Pure adrenaline attached to a license plate"
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    psykotic
    D15 Poster
     
    Berichten: 106
    Geregistreerd: zo 24 nov 2013, 14:08
    Woonplaats: Putte
    my honda: DC2
    Advertenties:

    Re: White ITR 98 racecar for the road & Former black sol

    Berichtdoor psykotic » za 10 mei 2014, 21:08

    Net nog naar mn maat geweest,
    stukken zijn onderweg, binnenkort zijn de remmen gefixt.
    Op de terugweg nog ff een S3 zonder ballen gesmoked als leuk extraatje.

    Ennn nog steeds op zoek naar een manier om een S2000 dash in mijn itr te installeren zonder een S2000 kabelboom te gebruiken.
    Het eeuwige vraagstuk dat precies niemand op een andere manier gefixt krijgt.
    "Pure adrenaline attached to a license plate"
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    psykotic
    D15 Poster
     
    Berichten: 106
    Geregistreerd: zo 24 nov 2013, 14:08
    Woonplaats: Putte
    my honda: DC2
    Advertenties:

    Re: White ITR 98 racecar for the road & Former black sol

    Berichtdoor WhiteSol » za 10 mei 2014, 22:34

    psykotic schreef:Ik weet dat ik hem kan vertrouwen dat het goed gedaan is, want hij heeft zelf een civic turbo van 350pk, integra van 280pk, en de jdm integra van mijn vriend jonathan gebouwd, from the ground up.


    ah, de kimme :D
    Afbeelding
    Afbeelding

    Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    Avatar gebruiker
    WhiteSol
    Moderator
     
    Berichten: 7118
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:42
    Woonplaats: Schoonderbuken / Scherpenheuvel
    my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

    Re: White ITR 98 racecar for the road & Former black sol

    Berichtdoor psykotic » za 10 mei 2014, 22:45

    WhiteSol schreef:ah, de kimme :D



    oui oui, the only mechanic I trust :D
    soms wa arige kuren waar ge mee moet leven, ma voor de rest zorgt dieje da uwe bak in topvorm is.

    Dervoor had ik zowa vanalles gehad van motorolie,
    en altij wel wa olieverbruik gehad.
    Ni veel ma toch.

    hij mij gezegd gezegd welke olie ik volgens hem derin moest smijten,
    5W30 zo dun als iet,
    zuipt gene fuck olie nimeer op 210d km :)
    Laat de garage da ma is nadoen :mrgreen:
    das ma 1 voorbeeld wa ne wonder-mechanic em is :)

    Kzou em beter Mr honda noemen hahaha,
    nog steeds geen enkel vraag gevonden die em ni kan beantwoorden over ne DC2

    Afbeelding

    Aargh want..
    "Pure adrenaline attached to a license plate"
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    psykotic
    D15 Poster
     
    Berichten: 106
    Geregistreerd: zo 24 nov 2013, 14:08
    Woonplaats: Putte
    my honda: DC2
    Advertenties:

    Re: White ITR 98 racecar for the road & Former black sol

    Berichtdoor Leplatje » zo 11 mei 2014, 16:19

    Een beetje olieverbruik is toch de moeite niet om van olie te wisselen? Als em 2 of 3 liter begint zuipen tussen de onderhouden door dan zou ik wel veranderen natuurlijk...
    En ik dacht als uwe motor veel olie begint te pakken dat ge naar iets dikkere olie moest gaan ipv dunner?

    S2K cluster is wel nice! Alles werkend gekregen? Schijnt dat de snelheidsaanduiding werkend krijgen nog een uitdaging kan zijn :D
    Avatar gebruiker
    Leplatje
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1478
    Geregistreerd: za 27 maart 2010, 07:31
    my honda: Civic
    Advertenties:

    Re: White ITR 98 racecar for the road & Former black sol

    Berichtdoor psykotic » zo 25 mei 2014, 04:34

    Leplatje schreef:En ik dacht als uwe motor veel olie begint te pakken dat ge naar iets dikkere olie moest gaan ipv dunner?

    S2K cluster is wel nice! Alles werkend gekregen? Schijnt dat de snelheidsaanduiding werkend krijgen nog een uitdaging kan zijn :D


    Van die olie da is idd ook grotendeels de regel,
    maar wat ik en wss veel mensen ni wisten is dat verschillende soorten olie bijeensmijten ook vele gevolgen kan hebben.
    Net zozeer als welke olie je erin of erbij gooit.
    Mij hebben ze vroeger altijd gezegd dat da ni zoveel kwaad kan,
    zolang het geen synthetisch en plantaardige olie samen is.

    Kzal nu ff de uitleg van mn mechanic doen over slijtage en olieverbruik.

    1) Het gebruik van verkeerde olie
    In elke honda-garage gebruiken ze andere olie, die bijlange niet allemaal door honda/de constructeur voorgeschreven en/of goedgekeurd is.
    Bv bij mullens gebruiken ze wolf, wat in wezen eigenlijk redelijke brol is die honda nog nooit voorgeschreven heeft.
    In roeselare en in mechelen gebruikten ze dan weer mobile one, die weet ik nu ni zeker of die honda getest&goedgekeurd is.
    Olie die niet getest en goedgekeurd is door honda kan heel snel beginnen uiteenvallen bij hoge toeren,
    omdat die hier niet voor gemaakt is.
    Gevolg > onvoldoende en slechte smering

    2) verschillende merken/diktes mixen
    Het gevolg van die verschillende merken/diktes oliën bij elkaar te smijten kan gevolgen hebben dat de nieuwe olie de oude "opeet".
    De nieuwe olie ziet de restanten van de oude olie als vuil in/van de motor, dat verwijderd moet worden.
    Tijdens dat opeten lost dan een deel van de nieuwe olie mee op,
    beide lossen elkaar dus gewoon op om het simpel te zeggen.
    Dit kan gebeuren bij een oliewissel of bijvullen,
    als je net de pech hebt de 2 verkeerde oliën te combineren.
    Omdat je bij een oliewissel ook nooit alle oude olie uit je motor krijgt,
    en al zeker niet via de oilplug in je carter.
    Als iedereen bijvult is dat wss ook niet zelfde olie als in de garage.
    Andere diktes olie samen zouden ook niet goed of niet vermengen, blijven gewoon op elkaar liggen.
    Gevolg > vermindering volume olie in de motor

    3) het gebruik van dikke olie.
    Bv. 10W60 in de winter,
    het duurt 2minuten voor die dikke olie lopend genoeg is om alle delen/kieren/hoeken.. van de motor te bereiken en te smeren.
    Dus in feite als je dikke olie zoals 10W60 gebruikt,
    rij je in de winter 2 minuten met weinig tot geen smering in sommige delen van je blok.
    5W30 daarintegen duurt 5-10 seconden.
    Dikkere olie blijft sneller achter op de cilinderwand bij hevig gebruik en constante hoge toeren.
    Dit omdat de olie warm nog altijd niet lopend genoeg is om tijdig afgevoerd te worden in zulke hoge toeren,
    en hier ook niet voor ontworpen is.
    Vanaf dan lost hij ook veel sneller op/ontsteekt hij door de verhogende wrijving die op zijn beurt extra warmte produceert.
    Hogere temperaturen doen de zuigerringen en al de rest harder uitzetten,
    waardoor alles meer wrijving ondervindt en dus veel sneller slijt.
    Gevolg > weinig tot geen smering, verhoogde wrijving, verhoogde temperatuur, uitzetten onderdelen, extreme slijtage


    Dus dikkere olie dan de constructeur voorschrijft is in feite goed om bij vergrootte toleranties "op te vullen" om het zo te zeggen,
    bij motoren die aan het einde van hun levenscyclus aan het raken zijn.
    maar kan bij veel hoge toeren, of bv circuitgebruik het omgekeerde effect hebben.
    Dikke olie is in wezen de vijand van een hoogtoerige motor omdat er veel meer wrijving ontstaat,
    die samen met de warmte die het produceert altijd veel hogere slijtage betekent.
    De motor moet veel meer moeite doen om in hoge toeren je krukas te doen draaien en je cilinders naar boven te duwen.
    Dit werkt langs 2 kanten, naar beneden komen zal ook moeilijker worden,
    dus verminderde performance is zowiezo het geval,
    recht evenredig met de stijging van de toeren.
    Gevolg > , minder performance, veel meer slijtage op je draaiende onderdelen.

    Ik gebruik nu Total Quartz 5W30,
    is voorgeschreven en getest door honda voor integra type-R.
    Motor draait beter, trekt beter en olieverbruik na 3000km,
    2-3mm op mn peilstok mss?
    Dervoor kon da soms halve liter zijn op 2000km als ik veel autostrade/hoge toeren deed.
    Dus ja, het is ni da het een beetje verschil is he.

    Op merknamen moet je ook niet meer afgaan, als voorbeeld zal ik castrol gebruiken.
    Toen castrol nog japans was had het de beste basis-olie met de minste toevoegingen,
    het is overgenomen geweest door een amerikaanse firma een tijd geleden,
    en nu heeft het 1 van de slechtste basis-oliën met de meeste toevoegingen.

    Kimme heeft ook al meermaals tegen mij gezegd, dat mijn blok de beste is die hij al aan gewerkt heeft ivm slijtage en olieverbruik,
    om 2 redenen.

    - mijne heeft zoveel in garages gestaan voor vanalles, dat mijn olie meestal om de 2-3000km vervangen werd.
    5 is echt de max als je geen olieverbruik wilt, tenzij je bijna nooit hoge toeren draait.

    - omdat ik altijd mijn pijlstok op max hield, constant controleerde en altijd direct bijvulde zodra het onder max stond.
    tegen 9000rpm zou een itr bijna al zn olie in circulatie hebben.
    Als de peilstok dan op minimum staat kan het voorvallen dat er te weinig olie voorhanden is in de laatste toeren,
    omdat die olie de oliepomp niet kan volgen.
    Er is dan simpelweg te weinig olie in de blok om tegen de begrenzer een constante oliestroom te leveren voor de oliepomp.
    Geen goeie volledige smering > zeer hoge slijtage door slechte smering en hoge toeren.
    (zou zeer belangrijk zijn volgens hem)

    Dus als je denkt ik smijt mijn blok vol dikkere olie ipv te reviseren, wees gewaarschuwd.
    Hou je je olie niet constant hoog genoeg, wees gewaarschuwd.
    Alle onderdelen slijten veel meer, en het kan goed zijn dat de goedkope of gemakkelijke oplossing bij een revisie uiteindelijk een heel dure oplossing wordt ;)


    Ivm die S2K cluster weet ik niemand waarvan ik zeker weet dat die alles werkend krijgt.
    Er is een site van een zeker Marc Lamond, die S2K clusters ombouwt voor andere honda's en installeert.
    Al verschillende mails naar gestuurd, maar geen reactie.
    Kerel was wel bezig met zijn eigen japanse CRX SIR, en op site staat dat die gestolen is.
    Dus ik veronderstel dat hij niks meer ombouwt omdat zn crx gestolen is.

    Ik heb wel al gehoord dat er hier ergens een del sol rondrijdt, me S2K-cluster,
    die kerel zou een S2K-kabelboom gebruiken.
    Al veel over opgezocht, maar dan moete alle aansluitingen van u eigen model veranderen naar S2K-aansluitingen.
    En omdat ik heel slecht ben met elektriciteit,
    zie ik da zelf ni zitten om te doen.

    Als iemand een installateur weet die zeker weet dat hij een S2K-cluster werkend geinstalleerd krijgt,
    let me know.
    Desnoods gebruik ik wel een S2K-kabelboom als het moet.
    Maar da is voor mn volgende itr, da wordt een showcar, en die ga ik ook ni gans strippen.
    Enkel onder de motorkap (airco, ABS...)

    Ben nu aant rondkijken,
    ma kwas aan het denken van in Duitsland er 1ntje op te pikken.
    De prijsverschillen zoals vroeger zijn er niet meer,
    maar daar mag voor zover ik weet een zwaar gecrasht chassis nog steeds niet hersteld worden.
    Dus ik gok dat ik daar een betere kans heb om een perfecte kas te vinden door die reden.
    De blok is minder belangrijk dan de kas,
    ik ben vooral op zoek naar een onbeschadigd niet gecrasht chassis.
    Daar gooi ik mijn blok dan wel in,
    andere blok dient toch enkel om op circuit te vegen dus.

    Nu was ik mij enkel nog aan het afvragen wat ook weer het verschil was tussen de 98-spec en de latere modellen.
    Want kan wel zijn dat ik mss een latere versie koop nu (2000-2002)
    Ik herinner mij nog iets van dat de versnellingsbakverhoudingen van een 98-spec anders (beter) waren en nog wat kleine dingen,
    maar weet nimeer wat allemaal juist er anders was.
    "Pure adrenaline attached to a license plate"
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    psykotic
    D15 Poster
     
    Berichten: 106
    Geregistreerd: zo 24 nov 2013, 14:08
    Woonplaats: Putte
    my honda: DC2
    Advertenties:

    Re: White ITR 98 racecar for the road & Former black sol

    Berichtdoor psykotic » ma 30 jun 2014, 22:17

    nog goedkoop ne carbon kapo gesnatcht, die ik enkel nog is moet hervernissen.
    Gaat ff de kelder in, is voor binnenkort.

    En voor de rest kan ik nog ff meedelen dat ik de eer van de honda-rijders ga verdedigen in de finale-ronde van
    nismo's GT-academy.
    Ik ben 1 van de deelnemers van de laatste ronde, deze week in spa-francorchamps.
    Hopen da ik bij de 1ste 3 geraak,
    dan kan ik door naar de internationale selecties ;)
    "Pure adrenaline attached to a license plate"
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    psykotic
    D15 Poster
     
    Berichten: 106
    Geregistreerd: zo 24 nov 2013, 14:08
    Woonplaats: Putte
    my honda: DC2
    Advertenties:

    Re: White ITR 98 racecar for the road & Former black sol

    Berichtdoor psykotic » di 29 jul 2014, 17:05

    deze week tijdens de voorbereidingen van het remsysteem met ijzeren remleidingen,
    tot de constatering gekomen dat 95A motorsteunen gewoon de volledige binnenkant van de koplampen doet lostrillen.
    Da wordt dus volgende week een set black halo projector headlights bestellen met zwarte corners.
    Die wou ik toch al ff.

    Verder nog tot het besluit gekomen van de carbon kapo te laten spuiten,
    voor het minste shit te krijgen met de flikken.

    Next week ABS-pomp en alle leidingen eruitgooien, samen met alle airco-leidingen die niet meer gebruikt worden.

    2 weken geleden nog tot de constatering gekomen dat mijn dak lekte,
    kit was doorgebarsten.
    carrosserie zou 400 kosten, bij ne bevriende garagist kunnen fixen voor 180 :mrgreen:

    Afbeelding
    "Pure adrenaline attached to a license plate"
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    psykotic
    D15 Poster
     
    Berichten: 106
    Geregistreerd: zo 24 nov 2013, 14:08
    Woonplaats: Putte
    my honda: DC2
    Advertenties:

    Re: White ITR 98 racecar for the road & Former black sol

    Berichtdoor Vteclover » di 29 jul 2014, 18:31

    Schoon werken.
    I v m olieartikel ,hier gaat er ook 5w30 in(b16a2) wel valvoline en ook geen olieverbruik.
    Vteclover
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1013
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 13:01
    my honda: Civic Ek4
    Advertenties:

    Re: White ITR 98 racecar for the road & Former black sol

    Berichtdoor psykotic » do 31 jul 2014, 12:30

    ja als de boel af is post ik nog wel eens wa foto's,
    ma nu zijn het beetje constante werken in progress.
    Gaat maar traag nu omdat iedereen hier ook z'n circuitauto's in orde aan het maken is.

    Mne maat heeft nog wel 1 ding gezegd als ge total 5W30 koopt,
    INEO MC3, en GEEN(!) INEO ECS,
    die ECS vinde overal, maar MC3 bijna nergens.
    ECS is olie met lage wrijving, helpt ook alles na de zak om 0,03% (fzoiets) minder benzineverbruik te hebben.

    Yaris van mijn vriendin ook, hadden ze van de garage 10W ingesmeten,
    ma had nog nix sleet op de blok.
    Viel altijd heel snel stil op de koppeling,
    wringde tegen in hoge toeren..
    Nu ook die 5W30 MC3 eringesmeten,
    alles opgelost :)
    Valvoline had ik ook een koopje kunnen doen bij een winkel hier in de buurt.
    Ma me da merk heb ik geen ervaring, dus dan blijf ik liever bij wa ik weet da perfect werkt.

    Nu zit ik nog wel me 1 raar ABS-probleem.
    ABS-lampke op mn dashboard blijft nu branden,
    terwijl het ABS-systeem op een compleet apat circuit zit.
    computer en zekeringen, sensors... alles is normaal eruit behalve de pomp dan voorlopig nog.
    Blijkbaar gaat het toch nog via de ECU ergens.
    "Pure adrenaline attached to a license plate"
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    psykotic
    D15 Poster
     
    Berichten: 106
    Geregistreerd: zo 24 nov 2013, 14:08
    Woonplaats: Putte
    my honda: DC2
    Advertenties:

    Re: White ITR 98 racecar for the road & Former black sol

    Berichtdoor jonas (R-garage) » do 31 jul 2014, 13:29

    niet alles van uw olie beweringen kloppen ! de Kim ken ik wel heb zijn civic en integra ook al eens gezien .. het vermogen van die integra daarin tegen klopt volgens mij ook niet echt .. en die kwam van bij Gerdy die wagen .. en 10w is inderdaad dikker dan 5w ,maar 5w vindt ik persoonlijk veel te dun voor nen honda . ik opteer liever nen 15w .. die dikker blijft bij heel warme olie . als je de Kim nog eens ziet doe hem dan maar is de groeten van mij .
    Laatst bijgewerkt door jonas (R-garage) op do 31 jul 2014, 13:38, in totaal 1 keer bewerkt.
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: White ITR 98 racecar for the road & Former black sol

    Berichtdoor psykotic » do 31 jul 2014, 13:37

    joep ça va Jonas. Ja de oliebeweringen die ik hier nu vertel is wel eigenlijk van toepassing op een standaard B-blok he.
    En ik weet het nu ni juist, maar de integra die hij nu heeft komt ni van de gerdy (denk ik, ik weet het nu ook ni zeker).
    Ik weet wel da hij met de gerdy me ne itr geracet heeft, ma die sta nu in de gerdy zijn hal.

    zit toch wel serieus wa achter, achter dieje witte integra die em zelf heeft.
    Is em nu nog altij aant verbeteren voor binnen paar weken te gaan rijden op zolder.
    Als em klaargeraakt, want nu heeft em die stickers erafgehaald, en zat op sommige plaatsen wa rotte plekken achter.
    Normaal rij ik is nekeer mee dan, kzal is proberen wa filmkes op te pakken.
    "Pure adrenaline attached to a license plate"
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    psykotic
    D15 Poster
     
    Berichten: 106
    Geregistreerd: zo 24 nov 2013, 14:08
    Woonplaats: Putte
    my honda: DC2
    Advertenties:

    Re: White ITR 98 racecar for the road & Former black sol

    Berichtdoor psykotic » za 30 aug 2014, 20:39

    Afbeelding

    nog wa nieuw ultra-racing speelgoed geinstalleerd, voorlopig volgende job is de remleidingen tegoei wegwerken en kraantje vastmaken.

    Afbeelding

    wss 1 van de laatste fotos met de originele voorlichten, want de zwarte voorlichten en bumperlights zijn ook aangekomen.
    Stilletjes maar zeker..
    "Pure adrenaline attached to a license plate"
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    psykotic
    D15 Poster
     
    Berichten: 106
    Geregistreerd: zo 24 nov 2013, 14:08
    Woonplaats: Putte
    my honda: DC2
    Advertenties:

    Re: White ITR 98 racecar for the road & Former black sol

    Berichtdoor psykotic » za 29 nov 2014, 11:33

    En nu 8 dagen voor em gekeurd moet worden,
    moeten de vuile honden van het gerecht is ff op een paar keuringen gaan binnenvallen
    waardoor mn manneke daar gespookt is en het nimeer wilt doen.
    En nu zit ik dik in de shit.
    Weeral bergen dank aan de stukken stront in het blauw, die niks beters te doen hebben
    omdat ze in hun broek kakken als ze echte misdaden moeten gaan oplossen..
    FUCK EH
    "Pure adrenaline attached to a license plate"
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    psykotic
    D15 Poster
     
    Berichten: 106
    Geregistreerd: zo 24 nov 2013, 14:08
    Woonplaats: Putte
    my honda: DC2
    Advertenties:

    Vorige

    Keer terug naar Bezoekers

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 29 gasten