Pagina 12 van 14

Re: Oldskool\ Civic IV hatch

BerichtGeplaatst: zo 15 feb 2015, 08:42
door Oldskool
Ja, maar nog ni direct. Voorlopig gaat het nog met de kids, de oudste is pas 4. Tis gewoon slecht voor mijne rug om die mannen vast te maken achterin :P Denk dat ik ne andere bij koop als deze oldtimer is.
Haha, uiteen vallen zal em ni, ma tis geen zicht als ge erop ziet.

Re: Oldskool\ Civic IV hatch

BerichtGeplaatst: zo 15 feb 2015, 20:08
door Oldskool
Daarjuist smallere banden gaan halen bij Goosse :) Nog es bedankt!
En morgen of overmorgen proberen te monteren opt werk.

Re: Oldskool\ Civic IV hatch

BerichtGeplaatst: za 21 feb 2015, 11:08
door Oldskool
Afbeelding
Gisteren de uitlaat toch kunnen dicht lassen opt werk :) Hopelijk houdt em het nu tot er een uitlaatlijn onder komt. Weer een kleine 100 euro uitgespaard.

Deze week ook de banden gemonteerd. De Bridgestones kreeg ik er bijna ni af, waren beenhard.. :no:
Is nu al een heel verschil, dus met nieuwe banden gaat da helemaal goed komen.

Re: Oldskool\ Civic IV hatch

BerichtGeplaatst: wo 04 maart 2015, 21:19
door Oldskool
Klein upke. Houten matjes van de oude school ;) En een universele bekerhouder. Doet voorlopig wat hij moet doen tot ik iets beter vind.

Afbeelding


Deze week of volgende week nog zien mijn verlaging te keuren ofwel gaat alles er onder uit voor de keuring, want moet binnenkort gaan.
Straks of morgen nog de trailing arm rubbers bestellen en ik ga morgen opt werk nog een ster in de vooruit herstellen. Weer een mogelijke opmerking minder :)

Re: Oldskool\ Civic IV hatch

BerichtGeplaatst: do 05 maart 2015, 06:59
door Noedel
Hehe idd echt oldskool die houten bollekes :D

Succes met de keuring.
Ik prefereer zelf om ze jaarlijks te wisselen.
Ten eerste omdat ze hem toch ni uitgelijnd krijgen :P en omda ik dan de ringen en schroefdraad slijtage bespaar.

Grtz

Re: Oldskool\ Civic IV hatch

BerichtGeplaatst: do 05 maart 2015, 10:54
door zippo
Tis leuker als de blauwe mannen u tegen houden da er zoveel mogelijk op uw keuringsbewijs staat vind ik dan :D Op mijn tuningrapport staan spoiler, velgen, banden, verlaging, veerpootbrug en luchtfilter vermeld laat ze mij maar tegen houden :P

Re: Oldskool\ Civic IV hatch

BerichtGeplaatst: do 05 maart 2015, 11:55
door Solleke
Denkt ge ook aan detailfotos van u flanken voor mij?
Dan kan ik u een offerte doorsturen.

Re: Oldskool\ Civic IV hatch

BerichtGeplaatst: do 05 maart 2015, 12:27
door Oldskool
Solleke schreef:Denkt ge ook aan detailfotos van u flanken voor mij?
Dan kan ik u een offerte doorsturen.

Ik heb er nog aan gedacht, ma moet nog ne sponsor hebben ook :) Zal er dezenavond doorsturen.

Re: Oldskool\ Civic IV hatch

BerichtGeplaatst: do 05 maart 2015, 12:29
door Oldskool
@zippo: Ik zou het willen, gewoon om die manne hun teleurgestelde kop te zien, ma tis zoals noedel zegt misschien een probleem om hem uitgelijnd te krijgen.

@noedel: Met welke wielen en vering had gij uwe proberen uit te lijnen?

Re: Oldskool\ Civic IV hatch

BerichtGeplaatst: do 05 maart 2015, 13:58
door zippo
Was bij mij ook, achteraan was het nipt binnen norm maar vooraan veel teveel camber, heb hem gewoon paar cm omhoog gezet vooraann (hangt vooraan bijna origineel nu) toen was het binnen norm te krijgen. Ben dan gwn zo naar geometriekeuring geweest. Voor de volgende jaarlijkse keuringen maakt het ni meer uit, moet ik gewoon nog over het balkje van 9cm (11-2 correctie) geraken uitlijning zien ze niet meer naar dan :-)

Re: Oldskool\ Civic IV hatch

BerichtGeplaatst: do 05 maart 2015, 14:20
door Oldskool
zippo schreef:Was bij mij ook, achteraan was het nipt binnen norm maar vooraan veel teveel camber, heb hem gewoon paar cm omhoog gezet vooraann (hangt vooraan bijna origineel nu) toen was het binnen norm te krijgen. Ben dan gwn zo naar geometriekeuring geweest. Voor de volgende jaarlijkse keuringen maakt het ni meer uit, moet ik gewoon nog over het balkje van 9cm (11-2 correctie) geraken uitlijning zien ze niet meer naar dan :-)

Vooraan inderdaad, da ziet ge met bloot oog al. Weet ge nog ongeveer hoe die van u stond? Of hoeveel "wheelgap?" Nu staat en terug op 13" en heb twee a drie cm. Kan op de veren nog 5cm zakken denk ik.

Dan, in welke volgorde moet ik alles doen? Moet nog attest aanvragen bij goca, papier laten invullen in garage en uitlijnen. En dan geometrie keuring? Mag da samen met jaarlijkse keuring?

Re: Oldskool\ Civic IV hatch

BerichtGeplaatst: do 05 maart 2015, 14:42
door Noedel
Ik sta op KW variant 1 schroefkit, en die stond toen op het hoogste ingesteld. Was op originele velgen en originele bandenmaat. Camber was in orde, maar volgens de garagist was er iets anders dat teveel afweek (weet ook niet exact wat).

Om te keuren moet uw montage attest correct ingevuld zijn qua wheelgap want ze meten alles na.
Vlak voor ge gaat keuren laat ge hem uitlijnen en steekt ge dat uitlijnrapport bij de rest van u papieren (goca attest, montage attest).
Afspraak maken voor keuring na ongeval, dan doen ze normaal terwijl de gewone keuring erbij.

Grtz

Re: Oldskool\ Civic IV hatch

BerichtGeplaatst: do 05 maart 2015, 16:29
door Nasty
Speciaal projectje :p

Re: Oldskool\ Civic IV hatch

BerichtGeplaatst: do 05 maart 2015, 16:35
door zippo
Ze meten inderdaad normaal gezien ook de afstand tussen center wiel en rand van kas en die moet overeenkomen met de afstand op het montage attest. Maar de laatste keer nu bij mijn delsol hebben ze niets gemeten enkel over balkje en uitlijning gecheckt. De mijne sta vooraan me zeker 5cm wielgap en vanachter zoals hij was met 1-2cm maar ja das een delsol hé, laat hem eens uitlijnen en dan weet ge of ge goe zit of nog moet omhoog draaien of dit of dat :-)

Re: Oldskool\ Civic IV hatch

BerichtGeplaatst: do 05 maart 2015, 18:31
door Oldskool
Nasty, wa wilt ge zegge? :P

Zippo, ja bij mij is da sowieso al anders dan. Ik rij gewoon van de garage naar de uitlijning.
Eerst maar eens da attest aanvragen.