Pagina 10 van 14

Re: Oldskool\ Civic IV hatch

BerichtGeplaatst: ma 12 jan 2015, 19:48
door Noedel
Hmm, kweet niet goed wat ik er van vind.
Ze lijken wel heel groot voor wieldeksels, ook al is't "maar" 15inch.
Kzou het eens IRL moeten zien :D

Grtz

Re: Oldskool\ Civic IV hatch

BerichtGeplaatst: ma 12 jan 2015, 20:06
door Oldskool
Is ook zo, maar het zijn redelijk hoge banden en hij staat nu nog ni laag genoeg :) Ieder zijn smaak ook natuurlijk, heb er nog al gemende reacties op gekregen.

Re: Oldskool\ Civic IV hatch

BerichtGeplaatst: do 15 jan 2015, 12:32
door Noedel
Staan uw deksels al terug te koop of zijn die op 2dehands de uwe niet? :p

Grtz

Re: Oldskool\ Civic IV hatch

BerichtGeplaatst: do 15 jan 2015, 14:08
door Oldskool
Heb twee sets :P :oops:
Ik had er 1 besteld die redelijk lang achterbleef en die er nu opstaan ben ik ondertussen toevallig tegengekomen.
Ben wel aan't twijfelen over de wielen..maar ni door de deksels. Hij trekt minder goed in 1e en 2e, en de auto rammelt veel harder. Kan ni door de oude banden komen volgens mij.. Als ik nu nieuwe banden koop, en tis nog zo dan zit ik er weer mee.

Re: Oldskool\ Civic IV hatch

BerichtGeplaatst: do 15 jan 2015, 21:31
door zippo
Kan zeer zeker aan de banden liggen hoor, zelfs onderling tussen verschillende merken (lees brol vs deftig) is er soms merkbaar verschil :-)

Kvind die wieldoppen er echt fantastisch op staan! Voor uw bandenmaat moet je hier (klik) eens kijken, kan je zelf vergelijken met andere maten. Wil je in orde zijn voor de keuring mag de bandenmaat max +2% of -1,5% afwijken van de originele ;-)

Als je via google 'goca bandentool' zoekt kan je het daarmee ook controleren, zelfde principe als de andere link maar deze zegt gewoon OK of NIET OK ipv echt alle verschillen in afmetingen te tonen ;)

Re: Oldskool\ Civic IV hatch

BerichtGeplaatst: do 15 jan 2015, 21:32
door zippo
Let wel op dat ze niet TE getrokken staan, gaan ze anders ook afkeuren.. Ik ben net met delsol geweest met een 185 op een 7J velg en dat was geen probleem (velgrand ligt zelfs ewa bloot)

Edit, dat hij minder trekt dat komt wrs puur door het (onafgeveerde) gewicht. Voor de trillingen misschien wielen eens opnieuw laten balanceren

Re: Oldskool\ Civic IV hatch

BerichtGeplaatst: do 15 jan 2015, 21:48
door Oldskool
Merci :) Kzal het allemaal es bekijken.

Met rammelen bedoel ik als ik over oneffenheden rij, slechte banen enz. Is nu veel erger dan met mijn 13" velgen en de vering staat hetzelfde afgesteld. Balans van de velgen is goed, da had ik anders wel gemerkt. Kheb ook al gedacht omdat de banden zo hard zijn, ma tis wel echt overdreven soms. Als ik zo in sporen van camions enzo rij moet ik echt met twee handen mijn stuur vasthouden :| Zou da gewoon door die harde banden komen?

Re: Oldskool\ Civic IV hatch

BerichtGeplaatst: do 15 jan 2015, 21:56
door zippo
Gho, dat kan.. Dat het meer rammelt/harder rijdt met een lager profiel is logisch, mijn golf vroeger reed ook "zacht" op 175/75R13 en beenhard op 165/50R15. Dat ge echt met uw twee handen uw stuur moet pakken vind ik precies wel niet normaal :p Staat uw bandendruk niet veel te hoog ofzo? 2.0 a 2.2 vooraan en 1.8 a 2.0 achteraan zou moeten volstaan..

Re: Oldskool\ Civic IV hatch

BerichtGeplaatst: vr 16 jan 2015, 11:32
door kristo
Zeer mooi 8-)

Re: Oldskool\ Civic IV hatch

BerichtGeplaatst: vr 16 jan 2015, 20:40
door Oldskool
Merci. Toch nog een paar mensen met smaak :P

Bandendruk is normaal goed. Heb da de laatste keer wel bij de colruyt gedaan..ma da zou toch just moeten zijn. Als iemand van jullie eens een set 15ers met goeie banden kan missen voor een paar dagen? :mrgreen:
Kan nog geen banden kopen, heb iets anders gevonden da ik ni kan laten liggen.

Re: Oldskool\ Civic IV hatch

BerichtGeplaatst: vr 16 jan 2015, 21:27
door zippo
Ik heb mij zo een digitaal bandendruk meterke gekocht bij auto5 om da te controleren, want ik heb vroeger een 106ke gehad en die ree plots been hard (stond origineel, gti onderstel) en ik had de banden op 2.0 en 1.8 gezet, bleek er bijna 2.5 in te zitten omdat die luchtpomp aan de shell hier niet altijd even goed geijkt staat :p

Re: Oldskool\ Civic IV hatch

BerichtGeplaatst: vr 16 jan 2015, 21:40
door Oldskool
Haha, amai, 0.5 bar is wel een verschil :D Kheb ook wel zo'n meterke in mijn koffer liggen, maar nog ni nagezien. Straks of morgen eens checken. ;)

Re: Oldskool\ Civic IV hatch

BerichtGeplaatst: vr 16 jan 2015, 22:01
door zippo
Haha ja ik was ook ferm verschoten :p heb dat vernoemd aan de shell eigenaar maar die zei dat dat bijna nooit geijkt wordt en enorm kan schelen afhankelijk van de temperatuur buiten.

Re: Oldskool\ Civic IV hatch

BerichtGeplaatst: za 17 jan 2015, 10:03
door kristo
Oldskool schreef:Als ik zo in sporen van camions enzo rij moet ik echt met twee handen mijn stuur vasthouden :| Zou da gewoon door die harde banden komen?

Neen :teehee:

Dat ligt aan de ophanging geometrie van de wagen: ofwel is dat stock zo (bv Porsche) ofwel is je geometrie teveel op de rand/buiten spec, ofwel heb je te brede banden, te lage ofset, die dingen - ik spreek hier even in het algemeen.

Persoonlijk zou ik (dus) niet zodanig verlagen dat ie buiten spec komt.

Ik meen mij vaag te herinneren dat mijn oude 89 en 91 Civicen daar ook last van hadden :denk:

Re: Oldskool\ Civic IV hatch

BerichtGeplaatst: za 17 jan 2015, 11:29
door Oldskool
Da suckt.. Ja, ik twijfel al sinds ik die 15ers gemonteerd heb.. Met mijn 13ers stond hij lager dan nu en had ik daar geen last van.
Probleem is dat ik die wieldeksels wil en lang heb gezocht :| Zit dus met een dilemma.
Kan een uitlijning daar iets aan helpen? Kan alleen maar het spoor regelen he..