Riko - Honda Prelude 2.2i VTi (5th gen)

Re: Riko - Honda Prelude 2.2i VTi (5th gen)

Berichtdoor V-tje integra » ma 03 feb 2014, 13:06

ik geeft de vtiprelude ook groot gelijk eigenlijk! tijd voor een slotje zeker hier?
V-tje integra
K24 Poster
 
Berichten: 962
Geregistreerd: do 25 maart 2010, 17:59
Woonplaats: Landegem
my honda: DC2 & EJ9
Advertenties:



  • Re: Riko - Honda Prelude 2.2i VTi (5th gen)

    Berichtdoor WhiteSol » ma 03 feb 2014, 13:35

    Riko gaat er toch mee akkoord .. was da maar altijd het geval na 1 pagina :lol:
    Afbeelding
    Afbeelding

    Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    Avatar gebruiker
    WhiteSol
    Moderator
     
    Berichten: 7118
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:42
    Woonplaats: Schoonderbuken / Scherpenheuvel
    my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

    Re: Riko - Honda Prelude 2.2i VTi (5th gen)

    Berichtdoor Lionel » ma 03 feb 2014, 15:00

    Straks alles eens doorlezen ,... dan kan ik een gepast antwoord geven. :)
    Ik zal waarschijnlijk die "arrogante kerel" zijn. :nee:

    Kzou mijn kant van het verhaal ook willen doen voordat er iemand anders gaat kijken.
    Afbeelding
    FOTO'S VAN UW WAGEN?
    FB Likehttps://www.facebook.com/originalframe
    Avatar gebruiker
    Lionel
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1639
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 19:08
    Woonplaats: Vl-Brabant
    my honda: Integra Type R
    Advertenties:

    Re: Riko - Honda Prelude 2.2i VTi (5th gen)

    Berichtdoor Lionel » ma 03 feb 2014, 18:11

    Voila ik zal eens mijn kant van het verhaal doen.

    Ik ben over enkele weken gaan kijken naar deze "rode" Prelude.
    Kritiek of de wagen afbreken heb ik niet gedaan, enkel de min punten gegeven aan Sven die een betrouwbare wagen zocht.
    Momenteel had hij geen nood aan een nieuwe wagen maar had zin in verandering.

    De foto's die gebruikt worden op de advertentie verbergen de meeste gebreken.

    Min punten:

    - Alle panelen aan deze wagen hebben werk nodig. (Blutsen, Diepe krassen, On-professionele herstellingen)
    - Wagen is roos, die zou een goede detail beurt mogen gebruiken, maar door de schade maakt het praktisch onmogelijk.
    - Interieur vol honden haar een stofzuigbeurt is altijd welkom, wannneer je een auto verkoopt toch?!
    - Beide panelen achteraan moeten vervangen worden, aan één zijde kan ik mijn vinger in de wagen steken.
    - Koppeling kan op zijn einde zijn. 100dKm is niet niks.
    - Pas vertrokken met de wagen en boven de 5000tr schakelen. U vader rijdt stevig door :)
    - Hopelijk is ondertussen het oliepijl bijgevuld. Deze was op zijn minimum. (is nooit nagekeken door je vader)
    - De facturen die ik gezien heb. Distributieriem is nooit vervangen ! Is een grote kost. De wagen heeft een groot onderhoud gehad van ongeveer € 300 daar zit de distributie zeker niet in !
    - ,...

    Plus punten:

    - Goede winterbanden
    - Een droge blok

    Wannneer je een auto adverteert aan € 5500 is het ook zo,.. geen € 6000,00.
    Ik denk dat je vader een sentimentele waarde heeft en de prijs te hoog inschat. Ofwel heeft hij 6000 € nodig voor zijn nieuwe motor ;)

    Sven die de auto wou kopen had zo € 5500 betaald, gelukkig heeft hij het niet gedaan....
    Nu heeft hij een mooie groene prelude met alles erop en eraan en ook een liefhebber schijnt. De man in kwestie ken ik niet persoonlijk.
    Afbeelding
    FOTO'S VAN UW WAGEN?
    FB Likehttps://www.facebook.com/originalframe
    Avatar gebruiker
    Lionel
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1639
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 19:08
    Woonplaats: Vl-Brabant
    my honda: Integra Type R
    Advertenties:

    Re: Riko - Honda Prelude 2.2i VTi (5th gen)

    Berichtdoor HoNdAdreams » ma 03 feb 2014, 20:08

    als de wagen is zoals jij hem beschrijft lionel, dan is zelfs 3000 nog wat te veel, zeker met roestgaten, diepe krassen, butsen, en een riem die nog niet vervangen is. Dit zijn al geen kleine kosten meer he.
    Avatar gebruiker
    HoNdAdreams
    H23 Poster
     
    Berichten: 788
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:21
    my honda: Civic
    Advertenties:

    Re: Riko - Honda Prelude 2.2i VTi (5th gen)

    Berichtdoor Lionel » ma 03 feb 2014, 20:36

    HoNdAdreams schreef:als de wagen is zoals jij hem beschrijft lionel, dan is zelfs 3000 nog wat te veel, zeker met roestgaten, diepe krassen, butsen, en een riem die nog niet vervangen is. Dit zijn al geen kleine kosten meer he.


    Factuur van de distributie heb ik niet gevonden, dus voor mij is deze niet veranderd geweest. Hopelijk kan hij deze nog vinden.
    Afbeelding
    FOTO'S VAN UW WAGEN?
    FB Likehttps://www.facebook.com/originalframe
    Avatar gebruiker
    Lionel
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1639
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 19:08
    Woonplaats: Vl-Brabant
    my honda: Integra Type R
    Advertenties:

    Re: Riko - Honda Prelude 2.2i VTi (5th gen)

    Berichtdoor Riko » ma 03 feb 2014, 20:55

    Lionel schreef:Voila ik zal eens mijn kant van het verhaal doen.

    Ik ben over enkele weken gaan kijken naar deze "rode" Prelude.
    Kritiek of de wagen afbreken heb ik niet gedaan, enkel de min punten gegeven aan Sven die een betrouwbare wagen zocht.
    Momenteel had hij geen nood aan een nieuwe wagen maar had zin in verandering.

    De foto's die gebruikt worden op de advertentie verbergen de meeste gebreken.

    Min punten:

    - Alle panelen aan deze wagen hebben werk nodig. (Blutsen, Diepe krassen, On-professionele herstellingen)
    - Wagen is roos, die zou een goede detail beurt mogen gebruiken, maar door de schade maakt het praktisch onmogelijk.
    - Interieur vol honden haar een stofzuigbeurt is altijd welkom, wannneer je een auto verkoopt toch?!
    - Beide panelen achteraan moeten vervangen worden, aan één zijde kan ik mijn vinger in de wagen steken.
    - Koppeling kan op zijn einde zijn. 100dKm is niet niks.
    - Pas vertrokken met de wagen en boven de 5000tr schakelen. U vader rijdt stevig door :)
    - Hopelijk is ondertussen het oliepijl bijgevuld. Deze was op zijn minimum. (is nooit nagekeken door je vader)
    - De facturen die ik gezien heb. Distributieriem is nooit vervangen ! Is een grote kost. De wagen heeft een groot onderhoud gehad van ongeveer € 300 daar zit de distributie zeker niet in !
    - ,...

    Plus punten:

    - Goede winterbanden
    - Een droge blok

    Wannneer je een auto adverteert aan € 5500 is het ook zo,.. geen € 6000,00.
    Ik denk dat je vader een sentimentele waarde heeft en de prijs te hoog inschat. Ofwel heeft hij 6000 € nodig voor zijn nieuwe motor ;)

    Sven die de auto wou kopen had zo € 5500 betaald, gelukkig heeft hij het niet gedaan....
    Nu heeft hij een mooie groene prelude met alles erop en eraan en ook een liefhebber schijnt. De man in kwestie ken ik niet persoonlijk.



    ok, dit vind ik al meer constructieve commentaar om te beginnen, en vind dat je hele goeie tips heeft voor geval mijn vader de auto echt kwijt wil, heb het nog niet allemaal aan hem getoond en zal het doen ergens eind deze week, mss komt er ondertss nog iets boven.

    - van dat hondenhaar, dan kan inderdaad niet.
    - dat de auto er roze uitziet, hmmm, ik zie de auto alleen langs de binnenkant, en als ik hem langs de buitenkant zie, dan staat em in de garage.
    En de paar keren dat ik meerijd en hem van buiten zie, is me de roze verkleuring niet opgevallen, eerlijk gezegd.
    - 5500 geboden en dan zeggen dat je 6000 moet geven? raar ja..
    - van de panelen met blutsen etc, dan heb je het vermoedelijk over de bumpers en de windvleugel. Dat is me inderdaad zelf ook direct opgevallen en vind het er persoonlijk ook niet uitzien en heb hem dat ook gezegd. Windvleugel zal wss het onderdeel zijn met de "onprofessionele herstelling zijn", mijn mening is idem daarover.
    Mijn vader is allersinds niet bereid om die herstellingen te laten doen wegens te kostelijk, dat weet ik gewoon, dus daar neemt hij een risico met dat zo te laten en hopen dat de nieuwe eigenaar dat zelf aanpakt. Deze krassen en blutsen staan trouwens ook wel op de advertentie. De windvleugel, ja die was gebarsten door ooit in achteruit ergens tegen te rijden waardoor die gesplitst was en jah, daar moest gewoon niets mee gedaan worden. Dat was meer een noodoplossing om erger te voorkomen en jah het resultaat wordt door een liefhebber en detailist als uzelf (niet onterecht) waarschijnlijk als erbarmerlijk ervaren.
    - de gaten in de panelen achteraan, das iets da mij wel chockeert, hij heeft mij er niets over verteld alvast :denk: zal er van het weekend eens naar kijken om het zelf te zien. En hij zal het zelf ook niet in de gaten hebben tot jij het vaststelde.

    Wat ik wel weet wat er nog moet gebeuren is 1 van de 2 koplampen die moeten vervangen worden, want eentje heeft het al begeven.
    Van de koppeling en de distributieriem, zijn zaken waar er tot op heden geen last van hebben, maar als u zegt dat het eraan zit te komen, dan kan ik begrijpen dat dit elementen zijn die meespelen in een beslissing tot aankoop.

    Wat ik wel expliciet nog eens wou vragen is waarom je het optrekken tot 5000 toeren bij de minpuntjes zette voor een hoogtoerige Honda motor die 9000 toeren aankan en vraagt om in de toeren gejaagd te worden?

    over het oliepeil, daar kan ik altijd eens naar polsen, maar het is een zekerheid dat die voor verkoop nog es voor een beurt bij Mahy zal passeren (ik ga daar wel van uit) en bijgevolg de nodige basics zal krijgen, waaronder een oliepeil op niveau.

    de kern van de zaak is inderdaad dat als je een auto wil verkopen, hij er tip top moet uitzien, en dat blijkt inderdaad niet zo te zijn.
    Misschien is het nonchalance van zijn kant uit. Maar als ik hem dit allemaal toon, zal hij er mss iets aan doen ;)
    Riko
    Dax rookie
     
    Berichten: 10
    Geregistreerd: za 25 jan 2014, 12:24
    my honda: Prelude VTi
    Advertenties:

    Re: Riko - Honda Prelude 2.2i VTi (5th gen)

    Berichtdoor HoNdAdreams » ma 03 feb 2014, 21:01

    Blij dat je iets met de commentaar wilt doen allessinds, maar wat je daar zegt van als je een auto wil verkopen moet hij er tiptop uitzien. Dat is helemaal niet zo, maar je moet dan gewoon niet overdrijven in prijs. Prijs naar waarde is beter op zijn plaats dan. Je kan de koper ook gewoon eerlijk vertellen wat er allemaal aan scheelt en zit aan te komen nu je dit weet, en van hieruit een mooie prijs afspreken, maar 6000, 5500 of zelfs 5000 is in dit geval veel te optimistisch. Je zal wel een koper vinden, die de wagen ook terug in ere zal herstellen, maar je kan niet verwachten dat hij een bedrag gaat neerleggen waar je een nagenoeg perfect exemplaar voor kan hebben, zoals vtiprelude er eentje staan had. Vanaf het moment dat jij (of je vader) hier een beetje realistisch in gaat worden, ga je meer kans hebben om de wagen nog een mooi verder leven te bieden
    Avatar gebruiker
    HoNdAdreams
    H23 Poster
     
    Berichten: 788
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:21
    my honda: Civic
    Advertenties:

    Re: Riko - Honda Prelude 2.2i VTi (5th gen)

    Berichtdoor Lionel » ma 03 feb 2014, 21:28

    Ook nog iets, probeer binnenste van de wielkassen proper te maken. Elke "Honda Freak" gaat eens met zijn hand in de kassen steken om te voelen of er veel vuil in hangt of niet.

    Zoals ik al zei, ik wou de wagen niet afbreken, had er enkel meer van verwacht.
    Afbeelding
    FOTO'S VAN UW WAGEN?
    FB Likehttps://www.facebook.com/originalframe
    Avatar gebruiker
    Lionel
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1639
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 19:08
    Woonplaats: Vl-Brabant
    my honda: Integra Type R
    Advertenties:

    Re: Riko - Honda Prelude 2.2i VTi (5th gen)

    Berichtdoor Andy » ma 03 feb 2014, 21:40

    Wat ik wel expliciet nog eens wou vragen is waarom je het optrekken tot 5000 toeren bij de minpuntjes zette voor een hoogtoerige Honda motor die 9000 toeren aankan en vraagt om in de toeren gejaagd te worden?


    Akkoord hiermee, maar wel eens de motor warm staat. Als ik Lionel z'n reactie lees, heeft je vader onmiddellijk met koude motor opgetrokken tot 5000 toeren, dat is je blok om zeep willen helpen :no:

    Gouden regel voor de kwaliteit van je blok hoog te houden, zonder een olieboot te worden --> Warm rijden :goed:
    Doe je dit niet, dan zal het stilletjesaan naar beneden gaan...
    Live life every second like it was your last one....
    Andy
    K20 Poster
     
    Berichten: 802
    Geregistreerd: ma 31 mei 2010, 20:58
    my honda: CRX Del Sol
    Advertenties:

    Re: Riko - Honda Prelude 2.2i VTi (5th gen)

    Berichtdoor Riko » ma 03 feb 2014, 22:18

    hmm wou wss indruk maken zekerst

    gow kijk, nogmaals, kzal het allemaal doorgeven
    Riko
    Dax rookie
     
    Berichten: 10
    Geregistreerd: za 25 jan 2014, 12:24
    my honda: Prelude VTi
    Advertenties:

    Re: Riko - Honda Prelude 2.2i VTi (5th gen)

    Berichtdoor WhiteSol » ma 03 feb 2014, 23:01

    En warm rijden = +- 15 km :) watertemp is niet gelijk aan olie temp ;)

    MOest ik naar een andere honda gaan kijken zouden ze meer indruk maken met 15km heel kalmpjes te rijden, want dat doet enkel een liefhebber ;)
    Afbeelding
    Afbeelding

    Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    Avatar gebruiker
    WhiteSol
    Moderator
     
    Berichten: 7118
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:42
    Woonplaats: Schoonderbuken / Scherpenheuvel
    my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

    Vorige

    Keer terug naar Bezoekers

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 5 gasten