Madmac schreef:Denk er eerst eens over na of ge die PK's wel nodig hebt !
Ik heb met die diesel gereden en daar kunnen er toch niet veel langs staan. Dan wat héél belangrijk is: gaat ge na het chippen vlammen of gewoon rijden met af en toe een sprint. Gaat ge constant doorvlammen dan krijgt uw koppeling 100 nm extra te verwerken waar die niet noodzakelijk voor voorzien is. Maar blijft ge gewoon normaal rijden dan komt er geen extra kracht op en hoeft ge u geen zorgen te maken over voortijdige slijtage.
Ook zou ik nooit voor die onderste-uit-de-kan tuners gaan die er 190 pk uithalen. Ga voor 170 pk en ge weet al niet wat ge meemaakt. Google gewoon eens op chip-tuning en ge vind veel adressen en info.
Standaard rijdt ge die ook naar de klote ze, maar gewoon trager, ik heb na 20000 km eerste koppeling jaak gereden standaard.
Dan 2de koppeling met chip na 15000 km. Dus maakt u geen illusies, kapot rijdt ge ze sowieso, tis gewoon kwestie van tijd.
En ja ik zou nooit ni 500 eur betalen als ge vor hetzelfde geld er 20 meer uithaalt, daarom moet ge ze nog ni gebruiken persé, want het koppel blijft hetzelfde, alleen blijft het op hogere toeren langer geven. Het is ni omdat ge met 170 pk 400 nm haalt da ge ineens met 190 pk 450 nm hebt ofzo, ik heb maar 420 dus ze kunnen gerust begrenzen op 420 en genoeg pks geven.
En ja daar mogen er standaard al veel naast staan maar het grote nadeel van die diesel is de grote turbo lag da zelfs met het chippen er ni afgaat. Das waarom type-r's toch nog wel een pak voordeel hebben.