intercooler piping

Post hier alle performance info & vragen over de overige modellen, zoals: prelude, civic Diesel & (2006+), s2000, accord enz...

intercooler piping

Berichtdoor bert » vr 14 okt 2011, 20:02

ik wil binnenkort een intercooler steken en ga voor een universele
eentje van mishimoto lijkt me wel wat,het formaat dat ik nodig heb heeft een 3" aansluiting,moet ik deze diameter volgen of eerder de uitgang van sc(ongeveer buitendiameter 50)of de ingang van de gasklep(buitendiameter 70) of bestaat er hier een regeltje voor?
ook de matriaalkeuze inox of alu ?
bert
D17 Poster
 
Berichten: 207
Geregistreerd: wo 28 jul 2010, 18:59
Woonplaats: jakamaka
my honda: eg
Advertenties:



  • Re: intercooler piping

    Berichtdoor Al-X » vr 14 okt 2011, 20:57

    Piping is met 2.5" meestal wel genoeg. Is ook een lekker gangbare maat, waar veel verloopjes voor zijn :)
    Bijna elke intercooler heeft ook wel 3" aansluitingen, maar een turbo/charger is meestal veel smaller. Zoals je al zegt een 2" ofzo.

    En ik neem aan dat je niet op zo'n belachelijk vermogen gaat draaien dat 2.5" een restrictie zal zijn :mrgreen:
    Avatar gebruiker
    Al-X
    D17 Poster
     
    Berichten: 200
    Geregistreerd: za 25 jun 2011, 12:46
    Woonplaats: Goes, ZLD, NL
    my honda: EK B16turbo
    Advertenties:

    Re: intercooler piping

    Berichtdoor bert » za 15 okt 2011, 15:53

    Al-X schreef:Piping is met 2.5" meestal wel genoeg. Is ook een lekker gangbare maat, waar veel verloopjes voor zijn :)
    Bijna elke intercooler heeft ook wel 3" aansluitingen, maar een turbo/charger is meestal veel smaller. Zoals je al zegt een 2" ofzo.

    En ik neem aan dat je niet op zo'n belachelijk vermogen gaat draaien dat 2.5" een restrictie zal zijn :mrgreen:


    2,5" heeft maar een binnediameter van 55 in alu , gaat dit niet wat te klein zijn
    in inox zal dit ongeveer 60 zijn
    ik wou de piping eigelijk in inox maken omdat ik dit gemakkelijker kan verkrijgen hier in de buurt
    maar is inox goed of alu beter?
    bert
    D17 Poster
     
    Berichten: 207
    Geregistreerd: wo 28 jul 2010, 18:59
    Woonplaats: jakamaka
    my honda: eg
    Advertenties:

    Re: intercooler piping

    Berichtdoor Al-X » za 15 okt 2011, 21:56

    Ik zal morgen eens meten wat bij mij de binnendiameter is.
    Buitendiameter is in ieder geval 2.5" van mijn piping.. Volgens mij heb ik alu piping, maar kan ik niet met 100% zekerheid zeggen. Het is voor mijn vermogen sowieso (nog) geen restrictie, en ik draai (naar schatting) 275pk nu..

    Ik weet niet wat bij jou de doelen zijn qua vermogen e.d.?
    Avatar gebruiker
    Al-X
    D17 Poster
     
    Berichten: 200
    Geregistreerd: za 25 jun 2011, 12:46
    Woonplaats: Goes, ZLD, NL
    my honda: EK B16turbo
    Advertenties:

    Re: intercooler piping

    Berichtdoor bert » zo 16 okt 2011, 00:30

    ik wil volledig gebruik kunnen maken van mijn kitje ,maar daarvoor zal ik eerst pistons en dergelijke moeten steken
    ik had de kaap gesteld op 300 maar dat kan wel meer worden in de toekomst
    bert
    D17 Poster
     
    Berichten: 207
    Geregistreerd: wo 28 jul 2010, 18:59
    Woonplaats: jakamaka
    my honda: eg
    Advertenties:

    Re: intercooler piping

    Berichtdoor HondaNickx » wo 29 feb 2012, 23:56

    Ter info ...
    Aluminium intercooler buizen en cold air /Wai inlaat buizen zijn even dik van wanddikte als inox uitlaatbuis.
    M.a.w 1.5mm wanddikte .De intercooler buizen hebben dan een rand ingewalst tegen het afschieten van de rubbers.

    Dus 2.5" intercoolerbuis is 2.5"= 63.5mm buitendiameter en 60.5mm binnendiameter.
    HondaNickx
    H23 Poster
     
    Berichten: 783
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:


    Keer terug naar Andere

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten