Lijk kriz al aanhaalt is juist.
op civinfo heeft tdi north elke intake getest van CAI tot airbox.
Ge hebt 2 CAI voor de fn2:
-Injen = De laatste nieuwe is getest met een zeer slecht resultaat niks winst. TDI north was er niet over te spreken. Is dus zoals ze daar zeggen "Verloren Geld"
- CPL intake = Geeft winst, maar heeft de looks dan niet mee. Zwarte buis en batterij moet verplaatst worden. Maar is wel efficiënt.
- HKS suction kit: Is een goedkope oplossing en ook de beste die een andere intake willen. Zou behoorlijk goed resultaat leveren qua pk verhouden. Rijden er veel rond in de UK
Dan airbox verhaal:
Mugen airbox: Geeft tot nu toe de beste en het meeste pk met gebruik van de scoop. Alleen bij ons op fn2 (LHD) Past de mugen airbox helaas niet. Of je moet alles beginnen aan te passen. Dit met reden dat bij ons de rempomp in de weg staat.
Gruppy m: Geeft ook een zeer goede pk verhouding. Maar vind het niet echt de properste oplossing.
Dat is mijn besluit over CAI's en AIRBOX die ik volg op de voet.
Laat u niet mislijden over sommige dingen die je leest dat je 10pk ofzo wint. Op papier en internet is dat gemakelijk gezet hé. De fn2 is niet een gemakelijke wagen voor te tunen dit met MAF sensor en dergelijke. Als allereerste is het zeer belangrijk als je iets begint aan te passen van je auto te laten afstellen met behulp van de "HONDATA FLASHPRO".
Zoals kriz al aangeeft is de standaard box van de fn2 al heel goed. Ik heb momenteel daar een K&N inlegfilter ingelegd.
Het beste voor je begint te tunen kun je is gaan horen bij Intertuning/Exztra in bertem. Hebben al de meeste ervaring ermee. Volgende week laat ik definitief men wagen afstellen daar. Mss dat ik binnen 2 jaar cams laat steken. Maar dat is een ander verhaal
Als je meer info wilt over mijn project kan je dat altijd hier vinden :
http://cruiserz.forumer.be/viewtopic.php?f=46&t=20Grtz