Pagina 11 van 11

Re: meer vermogen ep3 type r

BerichtGeplaatst: di 18 jun 2013, 21:29
door punanied9
ep3_type-r schreef:
punanied9 schreef:eerst RBC gepoort naar 70mm en gasklep 70mm !

believe me

dat is nodig als je de 250 pk grens wilt halen...

BC nokken zijn waste of money imo

k20a cams all the way of k20z3's..


ja die ging ik eigenlijk zowieso steken ;)

leveren die k20's dan meer op als die van BC? naar het geld ga ik niet kijken moet gewoon het beste zijn!


BC cams zijn "gemaakt" voor op hogere compressie vermogen te geven,

de meeste denken dat dit dan door de cams is maar je hebt gewoon meer vermogen door de zwaardere compressie!

het kan zijn dat sommige cams messchien 5 pk extra leveren door de hogere lift maar daarvoor €1500 a 2000 uitgeven? :zot:

bij k20a cams moet je niks aanpassen aan je kop! die komen uit het nieuwste model integra (DC5)

OEM upgrades ftw ;)

Re: meer vermogen ep3 type r

BerichtGeplaatst: di 18 jun 2013, 21:31
door punanied9

Re: meer vermogen ep3 type r

BerichtGeplaatst: di 18 jun 2013, 21:42
door ep3_type-r



ga het nu ook langs geen ramen en deuren uitsmijten he :mrgreen:

bedoel pak nu je hebt nokkenassen van zeg maar iets 500euro en die leveren 15pk en dan andere van 800 die nog 5 meer geven, wel dan liever die van 800 is nu ook weer nie dak 2000euro zou uitgeven voor 5pk ofzo e :mrgreen:

wil gewoon dat er goed gerief opzit die voor zoveel mogelijk pk's zorgen uiteraard ;) moet echt geen 300pk hebben, streefdoel is een 250 renpaarden!

Re: meer vermogen ep3 type r

BerichtGeplaatst: wo 19 jun 2013, 00:41
door DelSolTypeR
als je meer info wil over buddyclub nokken moet je eens praten met de mensen uit de UK die hoofdleverancier zijn van buddyclub, die hebben zelfs stage 4-6 (voor B-blokken wel).. zijn pure race nokken en worden gebruikt bij builds met zeer hoge compressie.. geschatte winsten met hun nokken op volledig gebouwde blokken naar hun specificaties is tussen de 20-50 pk ;-) maar dan moet je wel je blok bij hen laten bouwen natuurlijk, dan heb je echt garantie dat je die winsten haalt :D ik had al eens bij hen geïnformeerd voor nokken van buddyclub maar omdat ik al redelijk wat geld in mijn blok zitten heb kan het er voor de moment niet af hehe :P voor k20 blokken staat er niet veel info bij jammergenoeg :( je hebt stage 1-3 en de n+ voor k20 :)

skunk zou ik zeker niet nemen.. stage2 is rommel en stage3 is nagenoeg onrijbaar op de openbare weg...

nokken veranderen zou ik zeker nog niet direct overwegen, eerst inlaat, uitlaat, koeling(!!) en ecu aanpassen, daarna overwegen om je kop open te gooien en daar de full works doen: titanium kleppen, veren etc etc
nokken moet je zien als icing op de cake, alles opbouwen en afwerken met de nokken, zeker als je N/A wil blijven, als je echt geïnteresseerd bent in BC spul laat maar iets weten, ik kan het altijd navragen voor je ;-)

zoals bert zei is er wel beter materiaal dan BuddyClub, maar prijs-kwaliteit zitten ze wel zeer goed vind ik + ik volg al een tijdje enkele wagens (zowel B als K blokken) met BuddyClub mods en ik moet zeggen dat ze toch wel goed presteren hoor.
enkele andere goede opties zijn: Toda, Jun, Spoon.. (die zijn allemaal zeer prijzig, maar hebben al een hele tijd een goede naam)

edit:net gezien dat a4h de spec 4-6 ook heeft ^^ ze gebruiken dezelfde hoofdleverancier uit de UK ;-)

Re: meer vermogen ep3 type r

BerichtGeplaatst: wo 19 jun 2013, 02:58
door Bubbels**
Zou het niet interessanter zijn om die internals even op de lange baan te schuiven en te beginnen met enkele basisdingen zoals:

- RBC IM
- grotere gasklep
- intake (Gruppe M bvb.)
- collecteur (Toda replica ofzo)
- uitlaatlijn (3" is een aanrader, hou wel rekening met extra gebrul)
- goeie afstelling

Eens je dit hebt zul je zoiezo al een pak geld kwijt zijn en normaal gezien al rond de 240pk of meer zitten.

Als je daarmee nog niet content bent en uwe ezel nog altijd geld schijt, dan pas kijken voor nokkenassen en heel den bazaar + opnieuw afstellen.
Anders ga je die toch nooit ten volle kunnen benutten en 50pk winst op een stock blok ga je met enkel nokkenassen nu ook weer niet halen, dus ga je zoiezo bovenstaand lijstje nog grotendeels moeten/willen aflopen ;)

Re: meer vermogen ep3 type r

BerichtGeplaatst: wo 19 jun 2013, 04:03
door VRX
Bubbels** schreef:Zou het niet interessanter zijn om die internals even op de lange baan te schuiven en te beginnen met enkele basisdingen zoals:

- RBC IM
- grotere gasklep
- intake (Gruppe M bvb.)
- collecteur (Toda replica ofzo)
- uitlaatlijn (3" is een aanrader, hou wel rekening met extra gebrul)
- goeie afstelling

Eens je dit hebt zul je zoiezo al een pak geld kwijt zijn en normaal gezien al rond de 240pk of meer zitten.

Als je daarmee nog niet content bent en uwe ezel nog altijd geld schijt, dan pas kijken voor nokkenassen en heel den bazaar + opnieuw afstellen.
Anders ga je die toch nooit ten volle kunnen benutten en 50pk winst op een stock blok ga je met enkel nokkenassen nu ook weer niet halen, dus ga je zoiezo bovenstaand lijstje nog grotendeels moeten/willen aflopen ;)


Ik kan dit alleen maar bevestigen. Dit zijn ongeveer de mods die ik heb steken en het is een énorm plezier om met mijn auto te rijden. Mijn beste maat heeft een EVO 6 met ongeveer 340pk, maar door mijn auto is hij aan het denken om die weg te doen en zelf ook een EP3 te gaan halen...

Re: meer vermogen ep3 type r

BerichtGeplaatst: wo 19 jun 2013, 11:23
door Jebus
ep3_type-r schreef:en zou dat eigenlijk nu echt nodig zijn die ketting en kettingspanner? normaal gaat ketting toch levenslang mee?
heeft ook maar 100dkm dus denk niet dat daar al veel mis mee is, heeft vroeger ook altijd rustig gereden (altijd seut mee gereden)


Bij toda raden ze het aan voor allesinds de kettingspanner te veranderen en als de ketting er al af ligt is het nu niet echt de meerkost van er meteen een nieuwe op te leggen eh :D

Re: meer vermogen ep3 type r

BerichtGeplaatst: wo 19 jun 2013, 12:10
door Sinister
Eigenlijk is het simpel he, als je die nokken enkel doet gaat het je hooguit 10 pk geven, want je standaard setup geeft nooit genoeg lucht binnen om de langere lifthoogte te gebruiken.
Maw ge haalt daar nog ni 20% van het rendement mee.
Zonder al die andere mods eerst is het ne dikke waste of money!

Re: meer vermogen ep3 type r

BerichtGeplaatst: wo 19 jun 2013, 15:01
door ep3_type-r
ik ga zoals delsoltyper zegt eerst inlaat, uitlaat,gasklep,en hondata aanschafffen en de 64mm invidia voorlopig nog houden want vind die nu al een serieus
kabaal maken. dan eens laten afstellen en kijken waar ik uitkom, indien hij nog niet genoeg rijd naar men zin andere nokken erin (als die invidia dan nog mee wil :mrgreen: )

thx voor de info gasten!

Re: meer vermogen ep3 type r

BerichtGeplaatst: wo 19 jun 2013, 15:15
door Sinister
Gasklep is waste of money, doet maar 1-3 pk voor 300 eur.

Re: meer vermogen ep3 type r

BerichtGeplaatst: wo 19 jun 2013, 15:47
door ep3_type-r
Sinister schreef:Gasklep is waste of money, doet maar 1-3 pk voor 300 eur.


maar als ik dan die nokken (meschien) zou steken dan weer wel denk ik?

Re: meer vermogen ep3 type r

BerichtGeplaatst: wo 19 jun 2013, 15:55
door Sinister
Kweet ni, probeert het is, ik weet dat het zonder nokken 2 pk verschil gaf met de mijne