Pagina 4 van 4

Re: b16a2 turbo info

BerichtGeplaatst: wo 07 jan 2015, 20:00
door FlushApproved
wat die jongen waarschijnlijk ondertussen ook al heeft gedaan :D

Re: b16a2 turbo info

BerichtGeplaatst: wo 07 jan 2015, 20:46
door vtiprelude
Leplatje schreef:Tis ook niet de eerste topic hier die omslaat in een wedstrijdje om ter verst pissen en onemanshow :|


mor verst pissen "da kan IK het best ze man" 8-) 8-)

Re: b16a2 turbo info

BerichtGeplaatst: wo 07 jan 2015, 21:27
door driver.tim
vtiprelude schreef:
Leplatje schreef:Tis ook niet de eerste topic hier die omslaat in een wedstrijdje om ter verst pissen en onemanshow :|


mor verst pissen "da kan IK het best ze man" 8-) 8-)



das van al da bier, da stapelt op en zorgt voor meer druk :D

Re: b16a2 turbo info

BerichtGeplaatst: wo 07 jan 2015, 23:45
door DelSolTypeR
lolz! Ik had de eerste pagina van posts een aantal dagen terug gelezen, had toch niet verwacht dat het zo snel fout ging gaan.. then again.. meh

jammer dat zo'n simpele vragen altijd zo'n shitstorm oproepen op dit forum. Ik wil niet met de vinger wijzen, maar ze worden toch meestal door dezelfde persoon gestart.

on topic:

rij eerst even wat gewoon rond met je B16a2 en doe wat ervaring op met de motor zelf.
zorg er dan voor dat je precies weet wat de zwakkere en sterke punten zijn van je motor.
zo kan je eventuele schade later al voorkomen.
heb je al de Del Sol in jouw bezit? Zorg er maar voor dat deze roestvrij is, want op de leeftijd dat ze nu hebben zijn de goede exemplaren al vrij moeilijk te vinden.

als je dan eenmaal genoeg weet over je motor kan je plannen maken om je turbo kit (als je deze überhaupt nog wil) te installeren.
sleeves of geen sleeves dat is volledig jouw keuze. Er rijden builds rond met 340pk (en meer!!!) op stock sleeves, al 3 jaar probleemloos, maar deze mensen gebruiken hun wagens niet om constant te sleuren!!!
als je van plan bent om veel het 'zwijn' uit te hangen dan ben je mss idd beter af met sleeves.
je moet gewoon eerst zelf uitmaken wat je einddoel is. Low boost of toch iets hogere boost maakt heel wat verschil uit in het prijskaartje (als je het betrouwbaar wil houden)
ik heb een N/A build en deze heeft me op het einde van de rit al 6k+ gekost door de nodige problemen en foutief zoekwerk van mijn kant. Ik heb hier uit geleerd en weet dat je best eerst alles goed controleert voor je er aan begint. Het kan ook geen kwaad door informatie te vragen aan verschillende mensen die zelf gelijkaardige builds hebben, want deze kunnen je veel beter helpen dan je denkt!!
zoek bij onze Noorderburen de turbo rijders er uit en en vraag desnoods de oren van hun lijf! 80% van hun zal je met veel plezier met raad bijstaan.

als je vragen hebt kan je mij ook altijd een PM sturen. Ik heb mss geen JAREN ervaring zoals sommigen hier en ik roep hier niet dat ik ALLES weet, maar ik ken genoeg mensen waar ik ook vragen kan aan stellen voor je. (mijn vriend/mechanieker, mensen met mooie builds in US en UK etc.)

benieuwd naar je Del Sol!

Re: b16a2 turbo info

BerichtGeplaatst: do 08 jan 2015, 07:23
door Gunther
Classic HCB topic ;)

Re: b16a2 turbo info

BerichtGeplaatst: do 08 jan 2015, 10:58
door White-ITR
Afbeelding

Re: b16a2 turbo info

BerichtGeplaatst: do 08 jan 2015, 12:09
door jokkarilio
Delsoltyper:

Bedankt voor de info zal zeker niet twijfelen bij vragen